• 4:40 بعد از ظهر

  • 1399-10-03

  • کد خبر: 2564

سلطانی

مدیرکل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با آناج پاسخ می‌دهد؛

عوارض آزادراه تبریز-سهند؛ چرا و چگونه؟

سلطانی میگوید: نرخ تعیین شده برای عوارض اتوبان تبریز سهند بسیار پایین و همراه با تخفیفات ویژه است.

آناج-گروه فرهنگ و جامعه؛ همزمان با افتتاح اتوبان تبریز-سهند، موضوع اخذ عوارض مورد انتقاد بسیاری از ترددکنندگان و اهالی سهند قرار گرفت.

تعداد زیادی از مخاطبان آناج با ارسال پیام‌ به تحریریه، خواستار پیگیری موضوع شدند. خبرنگار آناج در گفت‌وگوی تلفنی با ابوالقاسم سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در خصوص اخذ عوارض از این اتوبان پیگیر خواسته مخاطبان شد.

سلطانی با بیان اینکه هر وسیله‌ای در دنیا ارزش خود را دارد و اگر به بهای کمتر معامله شود، ارزش خود را از دست خواهد داد، اظهار داشت: اتوبان تبریز-سهند از جمله موضوعات ارزشمندی است که باید ارزش آن لحاظ شود. اخذ عوارض در همه آزادراه‌های کشور که به دست بخش خصوصی ساخته میشود، موضوعی طبیعی بوده و استمرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان این وعده را داد که قیمت گذاری عوارض به تصویب رسیده و قیمت آن بسیار پایین تر از مبالغی است که گفته میشود. او همچنین از اعمال تخفیفات قابل توجه برای خودروهایی سخن گفت که در این مسیر بیشترین تردد را دارند.

سلطانی گفت: خودروهایی که در طول یک ماه، بیش از 40 سفر را در آزادراه انجام دهند، شناسایی و کارت تخفیف 30 درصدی دریافت خواهند کرد، علاوه بر آن، خودروهای حمل و نقل عمومی که در این مسیر تردد دارند، شامل تخفیف 50 درصدی خواهند شد.

ایمنی آزادراه تبریز-سهند سلطانی به آن پرداخت. او معتقد است آزادراه، کنترل‌های کیفی و مصوبات کمیته فنی را اخذ کرده و ایمنی آن مطلوب است. او درباره اینکه گفته میشود، آزادراه شیب‌های عجیب و غریبی دارد، تاکید دارد: طبق آنچه پیگیر شده‌ام حداکثر شیب موجود در آزادراه 6 درصد است و این شیب برای آزادراه کوهستانی مطلوب است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در توصیه‌ای به رانندگان از آنها میخواهد تا در مواقع مه گرفتگی یا بارندگی، سرعت ایمنی را رعایت کنند و میگوید: اینکه گفته شود آزادراه ایمنی ندارد، حرف درستی نیست.

قانونی بودن اخذ عوارض دیگر سوال خبرنگار آناج از مدیرکل راه و شهرسازی استان بود. سلطانی میگوید: اخذ عوارض با توجه به نوع سرمایه‌گذاریِ بخش خصوصی، مصوب شده و تا زمانی که اصل پول و سرمایه و سود مورد توافق در قرارداد، برای بخش خصوصی تامین نشود، اخذ عوارض ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه ها:

    آزادراه های تهران 2500 تومان تا 3000هزار تومان عوارض دارند آن هم با با چندبرابر کیلومتر تبریز-سهند بالطبع باید مبلغ آزادراه تبریز-سهند کمتر از این مبلغ باشد. ضمنا در کل کشور آزادراهی بیشتر از 3000هزار تومان نداریم.

    سلام باتشکر از تمام تلاش‌های مسئولین و دست‌اندرکاران پروژه
    یکی از تعاریف آزادراه تامین شرایط برای رانندگی با سرعت ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت می‌باشد که در این مسیر تحقق نیافته است و سرعت محدود به مقادیر کمتر شده است. پس نام این مسیر طبق تعاریف استاندارد آزادراه نمی‌باشد. باتشکر

    آقای سلطانی تا الان کجا بودی که یهو تپیدات شده
    تو داری خودت اعتراف میکنی که شنیدی جاده شیب نداره
    شمایی که تا الان آزادراه رو ندیدی چطور داری درباره اخذ عوارض اظهار نظر میکنی
    مگه سهند-تبریز چقدر فاصله دارن که عوارض گرفته بشه
    مگه اتوبان تهران تبریز هستش

    سلام منتخبی هستم
    در مورد آزادراه که سرعت «۱۲۰ » کیلومتر برساعت صحیح است نه ۱۲۹،
    باتشکر، لطفا در نظر قبلی اصلاح گردد.

    بابا جان خودتون ناراحت نکنین چند ساله که خر تو خر شده گرونی بیداد میکنه و هیشکی هم پاسخگو نیست اینا هم میگن مردم……..

    آخه مگرشمابه این جاده میگین آزادراه مگرچهاربانده است دوما وظیفه دولت راه زدن است چراازجیب مردم مستضعف مایه میگذارین

    چیشد پس؟ بعد از گذشت ۱.۵ سال هنوز نه روشنایی داره نه آنتن تلفن، دوربرگردان و پمپ بنزینم که نیست. الان انصافه با این وضع معیشتی مردم اونم مردم طبقه پایین سهند خصوصا فاز ۳ بیان و عوارضی بذارن اونم به مبلغ ۶ تومان؟ انتظار میرفت حداقل در این مورد نمایندگان محلس، شورای شهر و استانداری کنار مردم باشند نه اینکه مجوز احداث عکارضی و فلالیتش رو بدن

    آقای سلطانی اون ماشینی که شما یک بار تا الان اومدی سهند با ماشینی که ما میریم سهند خیلی فرق داره داداش بایدم سربالایی احساس نکنی درضمن آپولو کشف نکردیم که یه راه کمتر از 20کیلومتر زدین اونم می‌خواین از جیب مردم فقیر سهند بگیرین مردم سهند 90درصدش بخاطره دلایلی مجبور هستن که اومدن سهند
    جاده ای که شما میگین آزادراه تا حالا نگاه کردین چقدر حادثه اونجا رخ داده خیلی پر خطر شبها آدم می ترسه از اونجا بره حداقل روزی یه تصادف شدید اونجا داریم میبینیم به این میگین امنیت جاده ای به این میگین آزادراه گوشی هم انتل نمیده اینترنت هم نداره از چیش بگم از 80بیشتر بری یهو دیدی یک متر رفتی هوا اومدی پایین این انصاف نیست یکم بیشتر فکر کنین یکم داخل مردم بیایین ببینین چطور زندگی میکنن حتی سهند خیلی حرف هست بیایین سهند ببینین چطور آدمایی اومدن سهند چطور مجبوری اومدیم سهند ممنون از همه شما

    آقا وظیفه هر دولت هستش که راه درس کنه واس راحتی مردمش ن مثل شماهای ویلا نشین که واس مردم کم درآمد سهند بیاد عوارضی بگیره واسه راهی که رانندگی کردن توش بخدا خیلی خطر داره خواهشا به داد ملت برسین.

    آقا وظیفه هر دولت هستش که راه درس کنه واس راحتی مردمش ن مثل شماهای ویلا نشین که واس مردم کم درآمد سهند بیاد عوارضی بگیره واسه راهی که رانندگی کردن توش خیلی خطر داره عین بدلکاری میمونه ولی ملت بیچاره مجبور هستن خواهشا به داد ملت برسین.

    به کی بگم درد مون را آقای فرماندار آقای شهردار واقعا کار درستی نیست ،چند سال انتظار کشیدیم که اوتوبانی درستش میکنن هشتاد درصد مشکلات رفت وآمد مون حل بشود از دست اون ترافیک های زنجیره ای ،مگه برای بیست کیلومتر عوارض میگیرن در کجای دنیا هست .نه گوشی آنتن میدهد نه روشنایی چیزی هست .شب ها ظلمت ،تو زمستان خدا میداند اونجا چی میگذرد .خدا را شکر استان ما پر از معدن های طلا هستش که به کشور خودمون وکشور های دیگه جواب میده تازه روز به روز زیادتر میشود . یعنی تمام نشدنی نیست.بیاید از این راه عوارض چی و چی.را جبران کنیم .مگه توجیب اجاره نشین ،ومسکن مهر نشین مردم چی دارن به شما بدهن .لطفا یه کمی منطقی باشیم .تمام نماینده های آذربایجان فعلا خوابن زمستان نیومده ،ولی زمان رای گیری همه شون بیدار میشون…ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.