• 12:58 قبل از ظهر

  • 1400-02-16

  • کد خبر: 10478

یادداشت مدیر شبکه ترکیه‌ای:

قدس در مرکز مبارزات شهید سلیمانی قرار داشت

قدس بدون شک در مرکز برنامه مبارزات شهید سردار سلیمانی قرار داشت، اما این مبارزات فقط به قدس محدود نمی‌شد. سردار در کنار هدف ریشه کن کردن رژیم صهیونیستی از منطقه، مبارزه جهانی را رهبری می‌کرد که در صدد ریشه کن کردن سلطه امپریالیسم در جهان اسلام بود.

آناج-گروه ترکیه و قفقاز؛ نورالدین شیرین مدیر قدس تی وی ترکیه در یادداشتی درباره روز قدس تاکید کرد که روز قدس قطب نمای نجات امت اسلام است.

در این یادداشت آمده است:

بدون شک، راه نجات کامل امت اسلامی‌از قدس می‌گذرد. جاده قدس نه تنها یک جاده فلسطینی است، بلکه یک جاده امت و راهی برای مستضعفان است.

این راه راهی است که به بهار آزادی و آزادی برای همه مسلمانان و مستضعفان در سراسر جهان منتهی می‌شود. این جاده راهی است که منجر به شکست و ناامیدی ظلم و عصیان ها، شکسته شدن پاهای استکبار و خرد شدن تمامی‌زنجیرها می‌شود. این جاده همان جاده بسوی فرج است که طبق وعده داده شده کل جهان را روشن خواهد کرد.

مرحوم امام خمینی (ره) که روز جهانی قدس را اعلام کرد و این راه را به روی تمام جامعه اسلامی‌و همه مردم آزاده جهان گشود، گفت که: روز قدس فقط یک روز خاص برای فلسطین نیست، روز قدس یک روز جهانی است، روز مقاومت و قیام مستضعفان در برابر مستکبران است.

امام خمینی با این بیان خود در واقع اعلام می‌دارد که این روز قطب نمای نجات امت اسلام و برای آینده همه ملتهای مظلوم جهان است.

انتخاب آخرین جمعه ماه رمضان از سوی امام راحل (ره) به عنوان روز جهانی قدس بدون شک معانی و حکمتهای مختلفی دارد. زیرا این روزها همزمان دارای روزهای دیگری مانند شبهای قدر نیز هستند. این شب علاوه بر ارزش معنوی که کتاب مقدس ما قرآن کریم در آن نازل شده است، شبی است که سرنوشت امت ما را نیز رقم می‌زند.

در شب قدر هم عظمت و هم تقدیر وجود دارد. در شب قدر هم عزت و هم قدرت وجود دارد. شب قدر  شب تعیین مقدرات است. از این نظر هم برای سلامت امت مان مژده آینده روشن مقدر شده است.

انقلاب بزرگ اسلامی که به عنوان “انفجار نور”به رهبری امام خمینی (ره) در دوره ای که بی ایمانی، شرک، ظلم و عصیان بر تمام نقاط جهان تسلط یافته بود، رخ داده است.

این انقلاب، در سراسر جهان مشعل قیام، بیداری و مقاومت ملتهای مسلمان شده و با این توصیف در سایه قرآن، پنجره نظم محمدی و زندگی شرافتمندانه ای در برابر سلطه جهانی امپریالیسم شرقی و غربی گشوده شده بود.

این انقلاب امید نجات همه مظلومین و مستضعفین عالم و تضمینی برای آینده ای آزاد و روشن بود. امام خمینی اظهار داشت که این انقلاب “انقلاب ایران” نبود بلکه “انقلاب اسلامی” و “پیروزی ظالمان در برابر مستکبرین” بود.

از این نظر، جغرافیا و مرزهای انقلاب هر سانتی متر از سرزمینی است که مسلمانان و مظلومین در آن زندگی می‌کنند. زیرا این انقلاب انقلابی است که در ارض خدا دارای اهداف جهانی است.

همانطور که خداوند متعال در قرآن می‌فرماید، اراده “تسلط مستضعف بر زمین”، “کامل کردن نور خود” و “برتر ساختن دین خود از همه ادیان” دلیل اصلی وجود این انقلاب است. این انقلاب برای تحقق نهایی این اهداف تحقق یافته و الحمدلله با عزت در این مسیر در حال حرکت است.

به همین دلیل است که انقلاب اسلامی‌فقط مختص به ایران و تنها برای ایرانیان نیست، همچنان که روز بیت المقدس فقط برای فلسطینی‌ها و قدس نیست. روز قدس به اعتبار معنی و اهدافش شعاری از موضع گیری و مبارزه جهانی کل امت و همه بشریت در برابر امپریالیسم و ​​صهیونیسم است. روز مشترک است.

از طرف دیگر، مهمترین کلید درک و شناخت روز قدس  نیز خود صهیونیسم است. زیرا صهیونیسم فقط نام اشغال در سرزمین فلسطین نیست. صهیونیسم فقط دشمنی نیست که فلسطینیان را اخراج و سرزمین‌‌‌های آنها را اشغال کرده است. صهیونیسم نام و حتی خود یک افساد جهانی، یک طغیان جهانی و یک بی رحمی‌جهانی است که ریشه در همه دنیا دارد و شاخه‌‌‌های آن به همه جا گسترش یافته است.

وقتی می‌خواهید به موجودیت و فساد صهیونیسم در سراسر جهان پایان دهید، وارد مرحله مبارزه با کانون‌‌‌های شیطانی در سراسر جهان خواهید شد. زیرا در هر کجای دنیا شری وجود داشته باشد، در هر کجا بی رحمی‌و بی عدالتی وجود داشته باشد، در هرجایی قتل و کشتار وجود داشته باشد، بدون شک در آنجا صهیونیسم مستقیم و یا غیرمستقیم دست دارد.

مرحوم پروفسور نجم الدین اربکان نخست وزیر اسبق ما، همانند خورشید، نوری بر مبارزات ما علیه صهیونیسم تابانید و با رهبریت عالی خود برای ما همانند یک معلم عمل کرد. او صهیونیسم را از نظر تاریخی و مکانی به عنوان”میکروبی” تعریف کرد و اظهار داشت که بزرگترین وظیفه پیش روی مسلمانان جهان مبارزه با صهیونیسم بین المللی در هر زمینه ای است.

مرحوم اربکان صهیونیسم را به تمساحی تشبیه کرد و گفت که فک پایین آن آمریکا، فک فوقانی آن اتحادیه اروپا، دم آن اسرائیل و بدن آن نیز رژیم‌‌‌های مزدور در کشورهای اسلامی‌هستند.

همانطور که مشاهده می‌شود، تعریف حکیمانه صهیونیسم در اینجا در بر گیرنده تمامی‌نیروهای شر و همه مراکز و رژیم‌‌‌های ظلم و استبداد در جهان است.

در حالی که خداوند متعال در قرآن، “یهودیان” را به عنوان “خشن ترین دشمن در میان انسانها علیه مومنان” معرفی می‌کند، این تعریف موجود در قرآن در واقع “صهیونیسم بین المللی” را به ما نمایان می‌سازد.

به همین ترتیب، صهیونیسم فقط محدود به طغیان یهودیان نیست. صهیونیسم اعم از یهودی یا غیر یهودی، در سراسر جهان پایگاه‌‌‌های سیاسی، عقیدتی، نظامی، اقتصادی و قلعه هایی دارد که برای اهداف و منافع آن خدمت کرده و تحت فرماندهی و کنترل آن است.

وقتی از این منظر نگاه می‌کنیم، “روز قدس” به معنای نقشه راهی است که برای آماده سازی همه اقدامات لازم برای از بین بردن همه پایگاه‌‌‌های صهیونیسم در جهان و تصرف قلعه‌‌‌های آن ارائه شده است؛ با مسئولیت و آگاهی کامل.

در این زمینه، به عنوان فرمانده “سپاه قدس” همیشه از شهید سردار قاسم سلیمانی یاد خواهیم کرد و همراه با نام “روز قدس” او را به یاد خواهیم آورد.

وی به عنوان فرمانده “نیروی قدس” در جهت برچیدن همه پروژه‌‌‌های امپریالیسم و ​​صهیونیسم مبارزاتی را ارائه داد و در تمامی‌این پیروزی‌ها و موفقیت ها، نام قدس برجسته شده است.

قدس بدون شک در مرکز برنامه مبارزات شهید سردار سلیمانی قرار داشت، اما این مبارزات فقط به قدس محدود نمی‌شد. شهید سردار در کنار هدف ریشه کن کردن رژیم صهیونیستی از منطقه، مبارزه جهانی را رهبری می‌کرد که در صدد ریشه کن کردن سلطه امپریالیسم در جهان اسلام بود.

اگر به ابتدا برگردیم، هدف از نزول قرآن کریم که در شب مبارک قدر نازل شده است، هر چه هست، اهداف روز جهانی قدس که در آخرین جمعه ماه رمضان که شبهای قدر در آن قرار دارد نیز همان است. آنچه تقدیر خداوند برای امت ما در شب قدر قرار گرفته است، برای تقدیر امت ما اهمیت و ارزش روز قدس نیز همان است.

اسلام محمدی مورد تاکید، ما را گرد قدس جمع می‌کند، راه ما را با قدس ترسیم می‌کند و اهداف ما را با قدس مشخص می‌کند. به همین ترتیب “قدس”، دوستان و دشمنان ما را از همه جنبه‌ها به ما معرفی می‌کند، پرده اختلاف را پاره می‌کند، فاصله‌ها بین صادقان و دروغگویان، صالحان و فاسدان، مخلصین و مفسدین و مومنان و منافقان را افزایش داده و آنها را به تمام دنیا نشان می‌دهد.

در نتیجه، به طور خلاصه می‌توان گفت:

قدس، سمبل اراده برای امت شدن، اعطای عزت و عظمت به امت، گرد هم جمع کردن امت، دفاع از مقدسات و عزت امت است؛ سمبل بیداری که سرنوشت امت را به بدست خواهد گرفت و سمبل آگاهی و مسئولیت یک مقاومت است.

قدس، یک فرقان است که حقیقت و باطل را، نور و ظلمت را، ایمان و نفاق را از هم جدا می‌کند. معلمی‌است که دوست و دشمن را، مرد و نامرد را، شجاع و خائن را معرفی می‌کند. چراغی است که موقعیت مورد نیاز ما را، جبهه ای که باید به آن بپیوندیم، مبارزه ای که باید انجام دهیم و راهی که باید طی کنیم را بما نشان می‌دهد. این محرابی است که راز نجات و پیروزی، اوج عزت و عظمت را می‌آموزد.

همانطور که ” قدس” یک “خط مقدم” و یک پایگاه پیشرفته “در جنگ جهانی امپریالیسم جهانی و صهیونیسم علیه امت اسلامی‌است، برای بیداری و  مبارزه علیه امپریالیسم جهانی خط مقدم  همه مسلمانان است.

در کنار قدس  بودن با امت بودن است. با قدس  بودن به معنی فداکاری برای مقدسات، عزت و شرف امت است. ورود به رهایی کامل امت اسلامی‌از طریق فجرهای آزادی قدس در واقع بیداری به سحرهای ایام تشکیل نظام بر حق جهانی و عادل است.

با قدس  بودن، پیوستن به یک کاروان مبارک مقاومت و دل دادن به جبهه مقاومت است که به وجود امپریالیسم و ​​صهیونیسم آمریکایی در سرزمین‌‌‌های اسلامی‌پایان می‌بخشد.

بودن در کنار قدس، به عنوان “داوطلبان قدس”  تبدیل به  “اقیانوس قدس” شدن و مواج شدن در کل عالم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *