موسسه کوثر
مدرسه میثاق
حدود ۸۰ درصد از افراد سیگاری در کشورهای با درآمد پایین زندگی می‌‌کنند/ شرکت دخانیات چین به تنهایی ۴۰ درصد از بازار جهانی سیگار را در اختیار دارد
  • 1396/08/16 11:57
  • 93471
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

حدود ۸۰ درصد از افراد سیگاری در کشورهای با درآمد پایین زندگی می‌‌کنند/ شرکت دخانیات چین به تنهایی ۴۰ درصد از بازار جهانی سیگار را در اختیار دارد

نماینده مردم شبستر گفت: تجارت سیگار در سطح بین المللی در اختیار چهار شرکت بین المللی بوده و شرکت دخانیات چین به تنهایی حدود ۴۰ درصد از بازار جهانی سیگار را در اختیار دارد.

به گزارش آناج، معصومه آقاپور علیشاهی در گفت‌‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بازار محصولات دخانیات در سال ۲۰۱۳ حدود ۷۸۳ میلیارد دلار تخمین زده شده و تجارت برگ تنباکو کمتر از یک درصد تجارت جهانی محصولات کشاورزی را تشکیل می‌‌دهد، ابراز داشت: کشاورزی دخانیات عمدتا در کشورهای کم درآمد و تولید سیگار از تنباکو در کشورهای ثروتمند انجام می‌‌شود، چرا که بخش پربازده از زنجیره تولید دخانیات محسوب می‌‌شود و این موضوع در انحصار چند شرکت بین المللی است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تجارت سیگار در سطح بین المللی در اختیار چهار شرکت بین المللی و شرکت ملی دخانیات چین بوده و شرکت دخانیات چین به تنهایی حدود ۴۰ درصد از بازار جهانی سیگار را در اختیار دارد.

آقاپور علیشاهی، یادآور شد: درآمد کشورهای جهان از مالیات بر دخانیات در سال ۲۰۱۳ حدود ۲۶۹ میلیارد دلار بوده، این در حالی است که تنها کمتر از یک میلیارد دلار برای کنترل مصرف دخانیات صرف شده است.

وی افزود: هزینه‌‌های اقتصادی و سلامتی ناشی از استعمال دخانیات سالیانه حدود ۱۰۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده و بخش عمده این هزینه ها را کشورهای با درآمد پایین متحمل می‌‌شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد از افراد سیگاری در کشورهای با درآمد پایین زندگی می‌‌کنند، که نکته قابل تاملی است.

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •