مدرسه میثاق
موسسه کوثر
جلوی مغازه‌‌ها جزوی از ملک شخصی نیست/ نباید با داربست و بنر نامناسب چهره شهر را نامطلوب جلوه داد
  • 1396/06/25 10:53
  • 90885
سرپرست شهرداری تبریز تاکید کرد؛

جلوی مغازه‌‌ها جزوی از ملک شخصی نیست/ نباید با داربست و بنر نامناسب چهره شهر را نامطلوب جلوه داد

سرپرست شهرداری تبریز با تاکید بر این‌که پیرایش و پاکسازی، باید اولویت زیباسازی شهر باشد، گفت: آرامش شهر، مقدم بر زیباسازی است؛ نباید اجازه دهیم تعدد سلایق، موجب پراکنده‌کاری در فضای شهر شود.

به گزارش آناج، محمدحسین اسحقی در جمع مدیران شهرداری تبریز با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: متاسفانه بخش عمده‌ای از نازیبایی‌ها و آشفتگی‌های شهر، مربوط به زواید و اجزای پراکنده در سطح شهر است.

وی اضافه کرد: داربست‌ و بنر، محصول یک سری عادت‌های نادرست شهروندی است که بیشترین سهم را در ایجاد مناظر ناخوشایند شهر دارد. این رویه باید با فرهنگسازی صحیح و اجرای روش‌های جایگزین، به سمت اصلاح پیش رود.

سرپرست شهرداری تبریز با تاکید بر این‌که فرهنگ شهروندی، نیازمند اصلاح عادت‌های غیرمنطقی است، به معضل سد معبر اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از مغازه‌داران، با این تصور که مسیر پیاده‌رو و خیابان مقابل مغازه‌، جزوی از ملک‌ شخصی‌شان است، موانعی را در عرصه عمومی ایجاد می‌کنند؛ این عادت ناپسند، به یک بدعت تبدیل شده و فضای شهر را به خصوص در مسیرهای اصلی، مخدوش کرده‌است.

اسحقی یادآور شد: شهرداری تبریز با ارائه راهکارهای حمایتی و تعریف بسترهای لازم، جدیت خود را در مقابله با سد معبر نشان داده است؛ اما با این حال، نیروهای شهرداری در این خصوص،  با مشکلات و فشارهایی مواجهند.

وی در ادامه با بیان این‌که کیوسک‌ها و بازارچه‌های اجاره‌ای سطح شهر، نباید موجب آشفتگی ظاهر شهر، آسیب‌دیدگی فضای‌سبز و محدودیت عابر پیاده شوند، اظهار داشت: مناطق شهرداری باید بر نحوه فعالیت این بخش‌ها نظارت‌ مداوم داشته باشند و اجازه ندهند این واحدها، از کارکرد اصلی خود فاصله بگیرند.

سرپرست شهرداری تبریز در ادامه رسیدگی به وضعیت کانال‌ها و آبروهای سطح شهر را در آستانه فصل بارندگی، ضروری عنوان کرد و افزود: باید توجه داشت که ظرفیت هدایت کانال‌ها محدود است؛ پهنای کانال‌ها هر قدر هم زیاد باشد، نیازمند رسیدگی و لایروبی است.

اسحقی اضافه کرد: لایروبی کانال‌ها باید در برنامه زمان‌بندی مشخص و با در نظر داشتن مختصات و مشخصات موجود، مورد توجه بخش‌های خدماتی و شهرداری‌های مناطق باشد.

در این جلسه شکور اکبرنژاد، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز حضور داشت.

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
  • همشهری
    پاسخ ۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۱۹:۰۰
    اگر قرار هست کسبه ها از جلوی مغازه شان برای تبلیغ استفاده نکنند پس شهرداری هم نباید از اصناف و کسبه عوارض مشاغل بگیرد. امروزه تبلیغات جزو جدانشدنی جوامع هستند، البته تبلغات صحیح و مناسب نه هر نوع تبلیغی که چهره شهر را بد نشان دهد.
    0 + 0 -
  • رضا
    پاسخ ۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۲۲:۳۶
    بسیاری ازمغازه داران باقراردادن مانع درخیابانها جلوی پارک اتومبیلها را گرفته ومانع پارک ماشینها می شوند . امروز برای پارک چندین بار خیابان آزادی رادورزدم درحالیکه بیش از 10 مغازه مانع پارک شده بودند . ضمنا بعضی مغازه ها هم بانصب پل واعلام اینکه قرار است بار ووسایل بیاید این مشکل را بوجود می آورند
    0 + 0 -
نظر شما
  • 2
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •