قاصدک 24
بانک مهر اقتصاد
پارک دلفین باغلارباغی 2
فرم جذب خبرنگار - داخلی
آغاز به کار نوزدهمین دوره رقابت‌های ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور
  • 1396/05/18 17:15
  • 87832

آغاز به کار نوزدهمین دوره رقابت‌های ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور

نوزدهمین دوره رقابت‌های ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در تبریز شروع شد.

به گزارش آناج به نقل از ایرنا، آئین افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها با شعار "ما می‌توانیم" شامگاه سه شنبه در سالن ورزشی امام علی (ع) تبریز برگزار شد. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در این آئین گفت: این دوره از رقابت‌ها با حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه از استان‌های آذربایجان‌شرقی، مازندران و خراسان رضوی برگزار می‌شود. 

مجید اقدمی اعتبار تخصیص یافته برای برگزاری نوزدهمین دوره رقابت‌های ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور را نزدیک 100 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور برای اینکه امکان حضور همه گروه‌های دانش آموزی در این دوره از مسابقات فراهم شود، هزینه ایاب و ذهاب این دانش آموزان را تامین کرده است. 

وی استعدادیابی را حسن بزرگ این دوره از مسابقات عنوان کرد و گفت: با همکاری کمیته ملی پارالمپیک زمینه‌ای فراهم شده تا همزمان با اجرای مسابقات ورزشی، کار استعدادیابی نیز انجام و بهترین دانش آموزان ورزشکار برای مسابقات داخلی و خارجی انتخاب شوند. 

اقدمی خاطرنشان کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه، دارای توانمندی و استعدادهای خاصی هستند که در صورت آموزش شکوفا خواهد شد. 

وی با اشاره به درخشش دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنکور سراسری گفت: در کنکور سراسری سال گذشته 300 نفر از دانش آموزان استثنایی بدون استفاده از سهمیه های اختصاصی در دانشگاه قبول شدند و خواهیم توانست از توانمندی های آنها در جهت توسعه کشور بهره برداری کنیم. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز با تاکید بر ضرورت توجه به توانمندی‌های معلولان در جامعه گفت: توجه به این موضوع باعث ایجاد امید در قشر معلول می شود، بنابراین دولتمردان باید در این راستا گام بردارند. 

سعید شبستری خیابانی با بیان اینکه جامعه‌ای که به توانمندی‌های قشر معلول خود توجه نکند جامعه‌ای معلول است، گفت: محدودیت‌ها نباید مانع توجه به توانمندی‌های معلولان شود. 

وی در ادامه با اشاره به سختی کار معلمان دانش آموزان با نیازهای ویژه، عشق و ایثار را رمز موفقیت آنان در این مسیر دانست و از زحمات معلمان و مربیان این دانش آموزان تقدیر کرد. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی ابراز امیدواری کرد: روزی شاهد تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی و کنار سایر دانش آموزان باشیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان استان هم گفت: پرداختن به ورزش دانش آموزان مدارس استثنائی و برگزاری المپیادها و مسابقات مختلف مدرسه‌ای از اولویت‌های اصلی مورد توجه در این دولت است. 

جعفر پاشایی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف آموزشی و پرورشی بویژه در حوزه آموزش و پرورش استثنائی انجام شد، گفت: برگزاری جشنواره‌های دانش آموزی، حمایت مالی از دانش اموزان با نیازهای ویژه از جمله این اقدامات ارزنده است.

وی با اشاره به درخشش دانش آموزان با نیازهای ویژه در مسابقات ورزشی داخلی و خارجی اظهارکرد: در آذربایایجان‌شرقی نیز اقدامات ارزنده‌ای برای تامین امکانات آموزشی و پرورشی دانش آموزان استثنائی و روستایی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی ابراز امیدواری کرد با حمایت و مشارکت بیشتر مردم، اولیا و خیرین شاهد رفع اندک موانع و مشکلات زیرساختی مدارس استثنائی برای هموار کردن مسیر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه باشیم.

نوزدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر با نیازهای ویژه کشور با حضور 971 نفر در 2 دوره برگزار می‌شود.

در دوره اول بالغ بر 430 نفر از گروه دانش آموزان آسیب دیده بینایی و کم توان ذهنی شرکت دارند.

در دوره دوم این مسابقات نیز در گروه آسیب دیده بینایی 140 دانش آموز دختر در رشته‌های گلبال، شطرنج و دو و میدانی و در گروه کم توان ذهنی 375 دانش آموز در رشته‌های گویرانی و دو و میدانی رقابت می‌کنند.

نوزدهمین دوره رقابت‌های ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور در 8 رشته ورزشی تا 24 مرداد در تبریز برگزار می‌شود.
 

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •