نواقصات بازار مسقف تبریز در آستانه 2018/ فروش سرویس‌های بهداشتی به‌جای مغازه یا انبار!
  • 1396/05/16 14:32
  • 87555
آناج از وضعیت خدمات بهداشتی قطب گردشگری تبریز برای 2018 گزارش می‌دهد؛

نواقصات بازار مسقف تبریز در آستانه 2018/ فروش سرویس‌های بهداشتی به‌جای مغازه یا انبار!

به زبان آوردن نواقصات برای مسئولان شاید کمی زننده و مایه‌ی دلسردی باشد، اما بی توجهی به خدمات بازار بزرگ تبریز که در میان گردشگران داخلی و خارجی یکی از مشهورترین اماکن به شمار می‌رود، نشان از خطری بزرگ برای تبریز و این مکان مجلل است.

گروه اجتماعی آناج: با توجه به نزدیک شدن به ایام تبریز 2018 و حضور گردشگران داخلی و خارجی در این شهر، همگی مسئولیم تا گوشه‌ای از این لحاف را گرفته و برای بهتر شناساندن تبریز در آن ایام، اقدامی اساسی انجام دهیم. در این راستا اماکن و محیط‌هایی هستند که باید به آنها توجه اساسی گردد؛ چراکه این‌گونه اماکن از لحاظ توریسم، ظرفیتی غیرقابل اغماض محسوب می‌‌شوند و نواقصات آن هرچه سریع‌‌تر باید تکمیل گردد.

بازار مسقف تبریز یکی از اماکن پربازدید در جهان به شمار می‌رود و مطمئنیم که در تبریز 2018 این میزان بازدید به‌شدت افزایش خواهد یافت؛ چراکه تبریز و تبریزی را با بازار و اماکن پر بازدید آن  می‌‌شناسند و بازار سرپوشیده تبریز یکی از اماکنی است که باید برای تبریز 2018 آماده و در اختیار مردم قرار گیرد.

علاوه بر بعضی از خدمات ظاهری، بازار تبریز با فقدان یا بی‌کیفیتی سرویس‌های بهداشتی مواجه بوده و این لایق بازاریان تبریز و مردمی که به آنجا می‌‌روند نبوده و همان‌گونه که ما مسئولیم تا این اتفاق مهم در طول یک سال رخ دهد، باید مسئولان چاره‌ای برای این کاستی کرده تا کمبودی در تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگر کشورهای اسلامی نمایان نشود.

در این راستا با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در خصوص تأمین امکانات و بهبود تجهیزات ناقص بازار تبریز هم‌کلام شدیم و وضعیت نابسامان بازار تبریز و مهم‌ترین مسئله، سرویس‌های بهداشتی این منطقه را از ایشان جویا شدیم.

مرتضی آبدار ضمن اشاره با بعضی از نواقصات در حوزه سرویس بهداشتی در بازار مسقف تبریز، اظهار داشت: بعضی از سرویس‌های بهداشتی لایق شأن تبریز 2018 نبوده و بایستی اقدامی اساسی در این زمینه برای بازار تبریز صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به همکاری و هماهنگی با شورای اسلامی کلانشهر تبریز، در نظر داریم تا آغاز تبریز 2018 تعداد 52 سرویس بهداشتی مجهز را در سطح تبریز ساخته و با همکاری شهرداری منطقه 8 تبریز، 5 مورد از این سرویس‌های بهداشتی در بازار تبریز تعبیه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تأکید بر میزان اهمیت نقش و نمای بازار تبریز، خاطرنشان کرد: در نظر داریم در کنار تعبیه این تعداد سرویس بهداشتی در بازار تبریز، به سایر سرویس‌های بهداشتی که مستلزم رسیدگی بوده را، تا آغاز تبریز 2018 تکمیل کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: معضل سرویس‌های بهداشتی نه تنها برای تبریز 2018 بوده، بلکه نیازمند توجه و رسیدگی می‌باشد، چراکه بازار تبریز زیر نظر این سازمان بوده و بارها شکایاتی از سوی بازاریان و اصناف و کسبه منطقه 8 شنیده‌شده است و ما در نظر داریم تا پایان سال جاری به این معضلات خاتمه دهیم.

عده‌‌ای از مغازه‌داران در تیمچه‌ها و بازار سرپوشیده تبریز نیز در نقل و قول‌ها با اشاره به وضعیت بد سرویس‌های بهداشتی اذعان داشتند که ما در بعضی از پاساژهای تبریز شاهد حذف قسمتی از سرویس بهداشتی در بازار تبریز بوده و تبدیل آن به یک مغازه و فروش آن به شخصی برای افزایش میزان درآمد از سوی ارباب آن تیمچه یا سرا بودیم که متأسفانه این نیز بر اساس شواهد نیز در بازار قابل‌ مشاهده بود.

تیمچه‌هایی که حداقل دارای 6 باب سرویس بهداشتی بودند، امروز با تقسیم آن و یا اختصاص سرویسی به نفر خاص، از سرویس‌های بهداشتی نیز کسب درآمد می‌کنند! این اقدامات یا حذف سرویس بهداشتی و تبدیل آن به انبار نیز از معضلاتی هستند که در بازار تبریز قابل‌ مشاهده است و باید پیشگیری شوند؛ چراکه این اقدام شایسته تبریز نبوده و باید اقدامی اساسی در جهت بهبود و ارائه خدمات ارزنده به بازاریان و در تبریز 2018 به گردشگران باشند.

در پایان بر این اندیشیم که هیچ‌چیز نمی‌تواند جای عدالت و آسایش را در بین مردم پرکرده و خدمات بهتر و آن‌هم ارزان‌قیمت می‌تواند اعتبار موجود را افزایش دهد.

گزارش از: محمدباقر نوری آوری

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
  • SHAHINNAZARI
    پاسخ ۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۲۱:۲۵
    انتظار معجزه نداشته باشید مسئول این حوزه بی کفایت میباشد
    0 + 0 -
نظر شما
  • 1
  • 0
  • 1
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •