صادرات روغن پالم به ایران 2 برابر شد
  • 1396/04/21 15:09
  • 85333
آخرین آمار از هیأت روغن پالم مالزی:

صادرات روغن پالم به ایران 2 برابر شد

آخرین آمار از هیأت روغن پالم مالزی در نیمه نخست امسال نشان داد، ایران 282.238 تن روغن پالم خریده است، این رقم بیش از 2 برابر 132.490 تن ارسال شده به تهران در 6 ماه مشابه سال 2016 است.

به گزارش آناج به نقل از فارس و به نقل از نیو استریت تایمز، داتوک سری ماه، وزیر صنایع محصولات زراعی و کالاهای اساسی مالزی گفت صادرات روغن پالم مالزی به ایران به لطف افزایش قیمت‌گذاری و حجم سفارشات، در5 ماه نخست امسال بیش از 2 برابر شده و به 748.1 میلیون رینگیت مالزی رسیده است.

وی افزود: «صادرات روغن پالم مالزی به ایران در بازه ژانویه تا می، 141.5 درصد افزایش یافته و از 309.9 میلیون به 748.1 میلیون رینگیت رسیده است و حجم محصولات روغن پالم ارسال شده به ایران امسال بیشتر است.»

آخرین آمار از هیئت روغن پالم مالزی در نیمه نخست امسال نشان داد، ایران 282.238 تن روغن پالم خریده است. این رقم بیش از 2 برابر 132.490 تن ارسال شده به تهران در 6 ماه مشابه سال 2016 است.

وزیر صنایع و محصولات زراعی مالزی در راس هیئتی تجاری و اقتصادی 5 ماه گذشته سفری 3 روزه به ایران در مورد صادرات روغن پالم، چوب و محصولات پلاستیک داشت.

وی خاطرنشان کرد روغن پالم یک کالای روزانه مهم در جوامع خاورمیانه است. ایران سال گذشته 453.172 تن روغن پالم و محصولات روغن پالم به ارزش 331 میلیون دلار خریداری کرده است.

ماه خاطرنشان کرد مذاکره با ایران برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب یا حداقل عادلانه در زمینه روغن پالم و دیگر محصولات کشاورزی زمان برده است.

ایران در سال 2014، تعرفه‌هایی بر روغن پالم اعمال کرد که بر آن اساس، باید واردات روغن پالم از 30 درصد مجموع روغن‌های وارداتی بیشتر نمی‌شد. در نتیجه، خرید روغن پالم ایران از 997 هزار تن در سال 2013 به 330 هزار و 970 تن در سال 2015 برابر با 47 درصد کاهش یافت.

در ماه 2016 این تعرفه‌ها برداشته شد و یک مالیات 40 درصدی بر آن وضع شد، در حالی که مالیات بر واردات سایر روغن های نباتی به ایران تنها 24 درصد است.

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •