فرم جذب خبرنگار - داخلی
بانک مهر اقتصاد
قاصدک 24
پارک دلفین باغلارباغی 2
مدیریت استان و چالشی به نام «تبریز 2018»
  • 1396/04/19 22:14
  • 85211
سرما بهانه است!

مدیریت استان و چالشی به نام «تبریز 2018»

آن طور که شواهد پیداست، تیم استانی دولت، اعتقادی به تبریز 2018 ندارد. گواه این بی‌اعتقادی، در وهله نخست، تدارک ضعیف‌ دستگاه‌های اجرایی دولت و در وهله دوم، امواج بی‌انگیزگی و ناامیدی است که از سوی این مجموعه ساطع می‌شود.

به گزارش آناج به نقل از فارس، هفته گذشته نشست سیاستگذاری تبریز 2018 با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد.

دستگاه‌های مختلف عضو ستاد در این نشست برنامه‌ها و اقدامات حوزه خود را ارائه کردند؛ اما نکاتی که از بین مجموع مباحث، مطرح شد بسیار قابل‌تامل شد. سخن ماندگار تمام مباحث، درخواست استاندار آذربایجان‌شرقی از معاون رئیس‌جمهور در مورد به تاخیرانداختن افتتاحیه «تبریز 2018» به بهانه هوای سرمای دی ماه تبریز بود که با واکنش منفی احمدی‌پور مواجه شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، قطعاً از مدت‌ها قبل به این نکته واقف بوده که آغاز سال میلادی، همواره مصادف با سرمای تبریز است؛ حال کدام حساب‌ و کتاب، درست از آب درنیامده که ایشان، درست چند ماه مانده به موعد 2018، این نکته را عنوان می‌کنند؛ خدا عالم است؛ اما سووالی که به ذهن خطور می‌کند این است که مدیریت استان مگر در روزهای آفتابی، چه گلی به سر زیرساخت‌های گردشگری شهر و استان زده که حالا نگران روزهای سرد و برفی شده‌ است.

در ثانی؛ مگر در همین روزهای زمستانی سال‌های گذشته نبود که پروژه‌های شهری، یکی پس از دیگری، با تلاش کارگران شهر قد کشیدند؟ مرکز همایش‌هایی که امروز روز به اتمام است و استاندار محترم یکبار هم برای بازدید از آن قدم‌رنجه نکرده‌است، در سرمای استخوان‌سوز سال گذشته بود که پیش افتاد و امروز به آبروی عمران شهر تبدیل شده است. دو سال پیش پروژه ترمینال مرکزی شهر نیز همین شرایط را داشت و در بحبوحه سرمای پاییز و زمستان، تکمیل شد.

سال قبل از آن هم 10 زیرگذر و روگذر در وضعیت سرمای مشابه، تکمیل و بلافاصله افتتاح شد. بدون دغدغه بودجه و بدون نگرانی از وضعیت ابر و باد و مه و خورشید و فلک. تمام آن اقدامات، مستقل از دولت صورت گرفت و نهایتاً زحمت قیچی‌کردن روبان‌شان با استاندار پرتلاش استان بوده است.

اظهارنظر استاندار محترم در کنار سخنان معاون وی که مدام در حال خواندن آیه یاس و تحقیر برنامه‌های زیرساختی شهر است؛ نتیجه می‌‌دهد که این حرف‌ها‌ بهانه‌جویی‌ مدیریت استان برای شانه خالی‌کردن از تبریز 2018 است.

آن طور که شواهد پیداست، تیم استانی دولت، اعتقادی به تبریز 2018 ندارد. گواه این بی‌اعتقادی، در وهله نخست، تدارک ضعیف‌  دستگاه‌های اجرایی دولت و در وهله دوم، امواج بی‌انگیزگی و ناامیدی است که از سوی این مجموعه ساطع می‌شود.

در چنین شرایطی، عمده بار گردشگری تبریز 2018، بر دوش شهرداری افتاده‌ است. وظایف خاص این نهاد در روزهای رایج، باید با محوریت گردشگری پیگیری شود تا تبریز و آذربایجان‌شرقی، مهیای این رویداد بین‌المللی باشد.

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
  • مسعود
    پاسخ ۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۰۰:۴۷
    آفرین خوب بود.
    0 + 0 -
نظر شما
  • 1
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •