ایجاد شرکت‌های مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان/ محدودیتی برای توسعه همکاری ها وجود ندارد
  • 1396/03/30 17:25
  • 83106
استاندار آذربایجان‌شرقی در دیدار با بنیاد حسین اف سفیر جمهوری آذربایجان؛

ایجاد شرکت‌های مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان/ محدودیتی برای توسعه همکاری ها وجود ندارد

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تجربیات فعالان اقتصادی ما در بخش تولید و تجار آذربایجانی در خصوص ارتباط با بازاری های جهانی گفت: با توجه به این مساله باید بخش خصوص دو کشور را برای ایجاد شرکت‌های مشترک و بهره‌مندی از تجربیات یکدیگر تشویق کنیم.

به گزارش آناج به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در دیدار با بنیاد حسین اف سفیر جمهوری آذربایجان، با بیان اینکه حضور شما به عنوان سفیر دو کشور دوست برای ما بسیار خوب است، اظهار داشت: با توجه به آشنایی شما به مسایل ایران و جمهوری آذربایجان از گذشته، زحمات شما در قبال توسعه همکاری‌های بین دو کشور قابل قدردانی است.

وی با بیان اینکه توسعه روابط بین دو کشور، اراده بزرگ بین دو رئیس جمهوری بوده که محقق شده است، گفت: در راستای این بحث روسای جمهوری دو کشور 8 بار در طول این 4 سال با یکدیگر دیدار کرده و ده‌ها هیئت بین دو کشور مبادله شده است.

استاندار آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: همچنین کمیسیون مشترک اقتصادی فعال‌ترین کمیسیون بین دو کشور بوده و مباحث پیرامون این کمیسیون در خصوص همکاری های بین دو کشور و استان ها بسیار اهمیت دارد و با توجه به این مساله در راستای توسعه همکاری‌های بین استان‌های جمهوری آذربایجان و استان آذربایجان‌شرقی محدودیتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هیچ وقت ارتباط بین دو کشور در این حد نبوده، بیان کرد: این مساله فرصت بزرگی برای همکاری بین تجار دو کشور است تا بتوانند همکاری های مشترک خود را توسعه دهند.

جبارزاده، با اشاره به وجود منطقه آزاد ارس و نزدیکی فرودگاه نخجوان به این منطقه، گفت: با توجه به این مساله می توان از توانمندی ای دو کشور در راستای ارتباط با بازارهای جهانی  بهره مند شد.

وی با اشاره به تجربیات فعالان اقتصادی ما در بخش تولید و تجار آذربایجانی در خصوص ارتباط با بازاری های جهانی  تاکید کرد:  با توجه به این مساله باید بخش خصوص دو کشور را برای ایجاد شرکت‌های مشترک و بهره‌مندی از تجربیات یکدیگر تشویق کنیم. 

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به آماده بودن زیرساخت های صادرات مثل راه آهن، فرودگاه و کارگو در استان می توان محصولات طبق سفارشات تولید و مستقیما به بازارهای هدف صادر کرد.

وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان مقصد گردشگری کشور های اسلامی در سال 2018 و پس از آن انتخاب باکو در سال 2019، گفت: با توجه به وجود زمینه های همکاری متنوع بین دو کشور این مساله بستری مناسب برای توسعه تورهای مشترک گردشگری بین دو کشور است.

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •