فرم جذب خبرنگار - داخلی
بانک مهر اقتصاد
قاصدک 24
پارک دلفین باغلارباغی 2
جوانان در جست‌وجوی اندام ایده‌آل و تبلیغات یک رویا/ چه کسی بزرگ‌نمایی فروشنده‌ها را تائید می‌کند؟
  • 1396/02/01 10:51
  • 77427
آناج از سودای لاغری و سودجویی در رسانه‌ها گزارش می‌دهد؛

جوانان در جست‌وجوی اندام ایده‌آل و تبلیغات یک رویا/ چه کسی بزرگ‌نمایی فروشنده‌ها را تائید می‌کند؟

عده‌‌ای بازار فروش را خوب شناسایی کرده‌اند و برای عرضه‌ی هرچه بهتر محصولات‌شان از تریبون‌های محلی و ملی نهایت بهره را می‌برند تا با تبلیغات اغواکننده و به‌دور از واقعیت بر تعداد مشتریان بیفزایند.

گروه اجتماعی آناج: داشتن اندامی متناسب علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا در سلامتی افراد نقش به سزایی دارد به ویژه جوانان که همیشه مشتاق ایده آل ترین ظاهر برای خود می‌باشند. با توجه به زندگی صنعتی و مصرف غذاهای آماده با چربی بالا پدیده چاقی نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا رو به افزایش است به طوریکه آمارها نشان می‌دهد سی درصد مردم دنیا دچار اضافه وزن یا چاقی مفرط هستند.

این آمار درباره ایران از به چاقی و یا در آستانه ابتلا به چاقی یک سوم مردم ایران حکایت دارد.

سبک زندگی غلط ؛ افزایش آمار چاقی

با افزایش مصرف غذاهای آماده و زندگی سریع و صنعتی مشکلات و بیماری‌‌های جامعه روز به روز در حال گسترش می‌باشد، یکی از این مشکلات بیماری‌‌هایی است که به خاطر سبک زندگی ناسالم ایجاد می‌شود. چاقی روز افزون در جامعه باعث مشکلات قلبی و بیماری‌های متعدد می‌شود به‌طوریکه کارشناسان می‌گویند چاقی تعداد بیشتری از مردم را نسبت به کسانی که دخانیات مصرف می‌کنند به کام مرگ می‌کشاند.

 فراموشی ورزش از جمله عوامل موارد غفلت شده عصر حاضر می‌باشد و حتی مبتلایان به چاقی نیز به جای تغییر روش زندگی و روی آوردن به ورزش به فکر راه های کوتاه و میان بر هستند.

معجزه‌های داروهای لاغری و سودجویی در رسانه‌ها

زمزمه‌های داروهای لاغری و تبلیغ برای کاهش وزن توسط شرکت‌های تولید کننده این داروها پدیده‌ای است که دیگر از سطح داروخانه‌ها و عطاری‌ها گذشته و به کانال‌های مختلف تلگرامی رسیده است حتی اخیرا مبلغان پا را فراتر گذاشته‌اند و تعدادی از مسئولان برنامه‌های زنده خانوادگی به راحتی به فروشندگان این محصولات اجازه می‌دهند به تبلیغ در سطح رسانه ملی بپردازند، با اینکه این محصولات شاید به نوعی کمکی مناسب در کنار تغییر روش‌های زندگی باشد اما تبلیغات اغوا کننده این داروها و محصولات اکثرا گیاهی چنان مشهود است که شاید جز کسانی که رویای لاغری سریع را دارند کسی این دروغ‌های شاخدار را باور نمی‌کند.

قائم مقام وزارت بهداشت در ارتباط با تبلیغات قرص‌های گیاهی لاغری در رسانه، با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌توان در مورد تایید یا عدم تایید یک داروی خاص نظر داد، عنوان کرد: «برای تبلیغ هر ماده غذایی یا خوراکی معمولا تاییدیه و مجوز آن توسط اصحاب رسانه بررسی می‌شود و بعید به نظر می‌رسد بدون بررسی، این نوع از قرص‌ها تبلیغ شوند»

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که حتی با وجود مجوز این قرص‌ها تبلیغات اغوا کننده این دارو ها توسط آنتن تلویزیونی موج جدیدی از مردم را به سمت خرید این داروها روانه می‌نماید.

رویای زیبایی، سلامتی بر باد رفته

یکی از چیزهایی که باعث تردید در مصرف این داروها می‌شود عوارض جانبی این داروهاست، عوارضی از قبیل:

• افزایش ضربان قلب
• افزایش میزان فشار خون
• بی‌خوابی
• عصبانیت
• سردرد
• سرگیجه
• ضعف
• تغییر مزه دهان
• خشکی دهان
• بی‌حسی پوست
• تهوع
• گرفتن عضلات شکم
• اسهال و دیگر مشکلات دستگاه گوارش
• مشکلات کبد

مشکلاتی که با گذشت زمان به وجود می‌آید و اغلب افراد متوجه نیستند که این عوارض داروهایی است که برای لاغری مصرف می‌کنند، این عوارض حتی ممکن است منجر به عارضی شود که تا پایان عمر فرد قابل جبران نباشد.

آیا وزارت بهداشت تنها مسئول تایید پزشکی این داروها است؟

در حالیکه وزارت بهداشت صحبت از داشتن مجوز داروهای تبلیغاتی در صدا وسیما به میان می‌آورد مشخص نیست نهاد برخورد کننده با داروخانه‌هایی که داروهای بدون مجوز را به راحتی تبلیغ می‌کنند کیست، البته آنچنان که مشخص است وجود مجوز برای داروهایی که در رسانه ملی تبلیغ می‌شوند نمی‌تواند توجیهی برای تبلیغات بزرگنمایی شده این داروها باشد.

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •