فعالیت 170 مسنجر در عرصه تبلیغ و توزیع مواد مخدر در فضای مجازی/ هشدار نسبت به مصرف مواد مخدر صنعتی در بین زنان
  • 1395/12/17 18:20
  • 75227
رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی خبر داد

فعالیت 170 مسنجر در عرصه تبلیغ و توزیع مواد مخدر در فضای مجازی/ هشدار نسبت به مصرف مواد مخدر صنعتی در بین زنان

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی از فعالیت 170 مسنجر و پیغام رسان در عرصه تبلیغ و توزیع مواد مخدر در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش آناج به نقل از فارس، محسن محمودی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اظهار داشت: پلیس فتا از سال 1390 شکل گرفته و مبارزات خود را در عرصه سایبر آغاز کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه هویت فروشندگان در فضای مجازی پنهان است، این فضا بستر مناسبی برای هرگونه تبلیغ و فروش مواد مخدر به شمار می‌رود و شناسایی فروشندگان موادمخدر در فضای مجازی بسیار سخت از فضای حقیقی است.

محمودی با اشاره به بکارگیری از ابزارهای خاص و مخفی اینترنتی توسط فروشندگان مجازی مواد مخدر ابراز داشت: باید ابزار لازم برای پلیس فتا برای مبارزه با فروشندگان مجازی فراهم شود.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی در ارتباط با نحوه تبلیغات و فروش موادمخدر در فضای مجازی توضیح داد: مردم عادی معمولا فقط با چند مسنجر مثل تلگرام و اینستاگرام در فضای مجازی آشنایی دارند در حالی که 170 مسنجر و پیغام رسان در این عرصه فعال هستند.

وی از فیس‌بوک به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی فعال و بهترین بستر فضای مجازی برای تبلیغ و توزیع مجازی مواد مخدر به صورت غیرموبایلی و فروش تجهیزات مواد مخدر  و مصرف مواد مخدر صنعتی دیجیتال و شنیداری یاد کرد.

محمودی با بیان اینکه مصرف مواد مخدر صنعتی در بین زنان رو به رشد است به طوری که نسبت مصرف مواد مخدر سنتی آقایان به خانم‌ها 9 به یک و مصرف مواد مخدر صنعتی 4 به یک است، افزود: شاهدانه بیشترین مصرف مواد مخدر را به خود اختصاص داده و در فضای مجازی هم بیشترین تبلیغ را دارد.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در هفته‌های گذشته 40 پرونده را در زمینه توزیع و تبلیغ مواد مخدر در فضای مجازی مورد بررسی قرار داده‌ایم.

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •