بانک مهر اقتصاد
پارک دلفین باغلارباغی 2
فرم جذب خبرنگار - داخلی
قاصدک 24
چرا مخابرات آذربایجان‌غربی پاسخگوی مشکلات اینترنتی نیست؟/ مردم از نحوه حساب‌وکتاب حجم اینترنت خود بی خبرند
  • 1395/10/23 15:36
  • 70948
تاملی بر تناقض آمار مصرفی اینترنت بین مردم و مخابرات؛

چرا مخابرات آذربایجان‌غربی پاسخگوی مشکلات اینترنتی نیست؟/ مردم از نحوه حساب‌وکتاب حجم اینترنت خود بی خبرند

هزینه‌های بالای اینترنت مخابرات و به نوعی هزینه سازی برای ملت در روز روشن این بار گریبان‌گیر شرکت مخابرات شده و صدای مردم را درآورده است.

به گزارش آناج از ارومیه، چندین سال است که اینترنت‌های پرسرعت جایگزین صدای گوش خراش دیال- آپ شده و حالا بسیاری از کاربران اینترنت از سرویس‌های پرسرعت استفاده می‌کنند. در بین این سرویس‌ها، اینترنت مخابرات نیز به جمع سرویس‌های پرسرعت پیوسته ولی نارضایتی مردم از اینترنت این شرکت نسبت به سایر اوپراتورها همچنان رو به افزایش است چرا که علی رغم انحصار طلبی این شرکت مخابراتی در بخشی از مناطق شهری، برخی سرویس های این شرکت دارای قطعی های متعدد بوده و همچنین گاهاً هزینه های گزاف تلفن به علت استفاده از اینترنت پر سرعت باعث ناراحتی مردم می شود.

زندگی امروز جامعه ایرانی بلاشک نیازمند استفاده از اینترنت و فضاهای مجازی است که باید امکانات اولیه و حداقلی برای بهره گیری درست از آن مورد توجه دستگاههای متولی این امر باشد.

مجموعه های خبری آنلاین که امروز در حوزه انتشار سریع اخبار و محتواها در فضای مجازی طبق نظر رهبر انقلاب مبنی بر حضور نیروهای ارزشی در فضارهای مجازی ورود پیدا کرده اند نیازمند داشتن امکانات حداقلی جهت اتصال به این فضا می باشد اما نه تنها چنین موضوعی در بسترسازی فضای نت شکل نمی گیرد بلکه قطعی مداوم و همچنین نامشخص بودن سیستم مدیریت ترافیک در بعضی از شرکت های ارائه دهنده اینترنت به خصوص از طرف مخابرات این موضوع را دچار اختلال کرده است.

تناقض در آمار ارائه شده و هزینه هایی که حساب و کتاب آن را مردم نمی توانند درک کنند یکی از معضلاتی است که مخاطب را نسبت به شرکت مخابرات ایران در حوزه اینترنت پر سرعت دلسرد نموده است. از طرفی قطعی های بسیار و کلافه کردن مردم نیز باعث شده تا اقبال مردم نسبت به ارائه خدمات این شرکت اینترنتی کمتر باشد.

یکی از مخاطبان پایگاه اطلاع رسانی آناج در پیامی اذعان داشته که در چند روز گذشته حجم اینترنت خود را 3 گیگابایت افزایش داده که اکنون شرکت مخابرات مدعی است که میزان افزایش حجم اینترنت خط تلفن وی بیش از 2 برابر این مقدار است. 

عدم اطلاع مردم از هزینه های انترنتی که روی قبض های تلفن می آید باعث می شود تا شرکت مخابرات دچار برخی بحران در برابر مخاطب خود گردد چرا که مردم باید بدانند که حجم مصرفی آنها چگونه به هدر می‌رود و چرا چنین تناقضات آماری باید در بطن شبکه محابرات کشور جولان دهد.

باید منتظر ماند و دید که مسئولین مخابرات استان آذربایجان غربی چه پاسخی در برابر افکار عمومی نسبت به این مسئله خواهند داشت. پایگاه اطلاع رسانی آناج آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولین مخابرات استان اعلام می دارد.

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
  • جعفر
    پاسخ ۱۳۹۵/۱۰/۲۳ - ۱۵:۴۹
    چرا استان خودمون آذربایجان‌شرقی رو نمیگید تو گرانی سرویس و حجم خوری و محاسبه عجیب و غریب مصرف ترافیک تو کشور پرچمداره
    2 + 0 -
نظر شما
  • 1
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •