فرم جذب خبرنگار - داخلی
اداره کل اوقاف استان
بانک مهر اقتصاد
گروه طراحی آرتین
قاصدک 24
پارک دلفین باغلارباغی 2
چه کسانی به آذربایجانی‌ها اهانت کردند؟
  • 1395/09/09 09:27
  • 66839
پشت‌پرده توهین به جان‌باختگان حادثه «قطار تبریز-مشهد»؛

چه کسانی به آذربایجانی‌ها اهانت کردند؟

کاربرانی که در فضای مجازی فحاشی می‌کنند انسان‌های عادی نیستند و شاید هم یک نفر در نقش 100 نفر ظاهر شود و با اکانت‌های مختلف به آذربایجانی‌ها توهین نماید.

گروه اجتماعی آناج: اگر اهلِ گشت‌وگذار در فضای مجازی هستید، حتماً با تصاویر اهانت عده‌ای به جان‌باختگان حادثه قطار تبریز-مشهد روبرو شده‌اید و در چراییِ اینگونه ناملایمتی‌ها به تاسف نشسته‌اید. اتفاقاً حق هم دارید و دیدنِ کامنت‌ها و پست‌های توهین‌آمیز نسبت به زائران آذربایجانی مشهدالرضا آدمی را عصبانی و در عین حال ناراحت می‌کند.

همواره گروه‌هایی خاص در حوادث این‌چنینی آتش‌بیار معرکه می‌شوند و با ایجاد دوقطبیِ قومیتی که بسیار بدتر از سایر دوقطبی‌ها می‌باشد، برای رسیدن به اهداف کثیف خود بذر نفاق می‌کارند و با اقداماتی ساده، جرقه‌ی جریان‌سازی توهین به قومیت‌ها را می‌زنند و خود برای بهره‌برداری از این امر به انتظار می‌نشینند.

این‌بار نیز همین گروه‌ها فعال شده‌اند و برای فتنه‌سازی در فضای مجازی دست رویِ مسایلی گذاشته‌اند که حساسیت‌ها روی آن در این بُرهه زمانی زیاد است. قطعاً اگر نظرسنجی برگزار کنند و از مردم بپرسند با شنیدنِ خبر جان‌باختن 49 آذربایجانی چه حالتی به شما دست داد، اکثریت قریب به اتفاق از واقعه‌ی رخ داده ابراز تاسف می‌کنند و خواستارِ مجازات مسببان این حادثه می‌شوند.

اما باید قبول کنیم که عده‌ای تندرو که شاید شمارِ آن‌ها انگشت‌شمار هم باشد، با ساختِ اکانت‌های متعددی در فضایِ مجازی و قرار دادن تصاویر مختلف، در عملی به دور از انسانیت، شروع به فحاشی به جان‌باختگان می‌کنند و اتفاقاً همین‌ها نیز تصاویر مربوطه را با در فضای مجازی نشر می‌‌دهند تا موجی از اعتراضات را آغاز و حادثه‌ی رخ داده را قومیتی نمایند.

بی‌شک هیچ‌کس در برابر توهین به جان‌باختگان مظلوم حادثه قطار تبریز-مشهد سکوت نمی‌کند و این اقدامات از سویِ هرشخصی رخ دهد، محکوم است اما باید توجه داشت اهانت‌کنندگان اهداف دیگری را دنبال می‌کنند و آدم‌های عادی نیستند.

در این مقطعِ خیلی از گروه‌های معاند و دشمنانِ ملت ایران برای سیاسی‌کردن حادثه و حاشیه‌سازی قومیتی تلاش می‌کنند و هزینه‌هایی که در این راه خرج می‌شود، هنگفت است لذا باید آگاه بود و با ذهنیتِ غلط «فقط آذربایجانی‌ها ناراحتند و بقیه خوشحال!» اجازه‌ی سوءاستفاده معاندان را از ماجرا نداد.

جان‌باختگان قطار شماره 480 در آتش بی‌تدبیری‌ها سوختند و قربانیِ خطاها شدند، می‌خواستند به وصالِ امام‌شان برسند اما شهیدگونه به وصالِ الهی رسیدند و دار فانی را وداع گفتند. کلِ ایران در غمِ این سانحه به سوگ نشست و خوشحالی چند ده‌نفر موجب نمی‌شود ناراحتی میلیون‌ها تَن را نادیده بگیریم.

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
  • Gowgani
    پاسخ ۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۰۹:۵۹
    توجیح و سفسته کا کاری نداره!

    این که شما تایید کنی "کار اون عده ی بی شرف در خصوص انتشار کامنت های بی شرمانه به ملت آذربایجان اتفاق زشتی هست" چیزی رو درست نمی کنه! شما باید اون چیزی که "بستر ایجاد تفرقه رو فراهم می کنه" رو باید پیدا کنی تا به قول شما یک عده از موقعیت سوء استفاده نکنن عزیز!

    و اون اینه که برخورد مسئولان حوزه ی فضای مجازی با این توهین کنندگان چطوریه؟؟؟!

    انتظار عمومی ما این است که با این توهین کنندگان به آذربایجان درست مثل فردی رفتار بشه که خدای نکرده! به مسئولین کشور، مقدسات، و یا ایرانیت توهین کرده! (نه خداییش کاری داره همین بی شرف هارو پیدا کنن یه کاری باهاشون بکنند که درس عبرتی بشه برای کل ایل و تبارشون!؟؟؟؟)

    اون وقت دیگه کسی نمی تونه سوء استفاده کنه
    23 + 11 -
  • آرازز
    پاسخ ۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۱۰:۳۸
    به عنوان کسی که مدت مدیدی هست که در کنارتان هستم و با لطف خداوند نه معاند بودم و نه منافق چند سئوال داشتم از محضرتان: فردای روز حادثه نمیبایست در خبر ساعت 14 به عنوان تیتر اول خبری پخش میشد؟ آیا سزاوار است رئیس جمهور کشورم بعد از پیام تسلیت کشور همسایه به وی بیاد بیاورد تسلیت به مردم آذربایجان را؟ در حالیکه صفحات تراختوری به خاطر فوت پیشکسوت استقلال به آنها تسلیت گفتند آیا منافقین باعث گردیدند که آنها در صفحات خود باما همدردی نکنند؟ این مرگها اگر در شرایط نرمال بود باز حرفی اما این عزیزان زنده زنده ودر اثر بی خیالی مسئولین سوختند، ای کسی که ادعای هموطنی داری چرا اعتراض نکردی! با ابراز همدردی پنج نفر در سمنان (از نوع مجازی اداری) دردی دوا نمی شود. با بستن چشم هایمان اتفاقات متوقف نمی شود فقط ما نمیبینیم آنهارا
    31 + 19 -
  • علی رشیدی
    پاسخ ۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۱۲:۵۴
    با سلام و خسته نباشید
    بنده نیز یکی از کسانی هستند که آن توهین هارا در دقایق اول مشاهده کرده بودم،با کمی تحقیق و بدون تعصب متوجه شدم آن توهین ها کاملا ساختگی بوده و کسانی که آن توهین را ساخته بودند کاملا دنبال بهانه و متشنج کردن فضا و ایجاد جنگ موهوم ترک و فارس بودند
    البته قابل توجه میباشد آن تصاویر نخست از کانال و برگه کسانی منتشر یافت که مدعی دفاع از ترک و آذربایجان هستند(قوم گرایان)، بنده به عنوان یک ترک اصیل (دا بونه ددیم سوز قالماسین بعضیلری دییرلر بو فاس ده! یاشاسین تورک ائلیم) بسیار متاسف آنان شدم چرا که آبروی آذربایجان و ترک هارا در سراسر ایران از بین میبرند،یک روز نگذشته رهبر انقلاب با پیامی تسلیت خود را فرمودند کسانی که مدعی هستند کسی تسلیت نگفته،روشن کردن شمع توسط مردم سمنان و مشهد و بوشهر و دیگر شهر هارا به خاطر هموطنان آذربایجانی خود را مشاهده نکرده بودند؟
    به دل خود نفرت راه ندهیم و تصاویر ساختگی قوم گرایان (تورک لرین آبیرین آپاران لار) را باور نکنیم
    همه ما نخست انسان و مسلمان و شیعه هستیم و ایرانی و همه برادر و برابر.
    همچنین تنها کسی که باید انگشت نامردی را به سویش برد وزیر راه هست و تمام.
    یاشاسین ایران
    یاشاسین آذربایجان
    یاشاسین انسانیت
    یاعلی مولا

    14 + 14 -
    • امیر تبریز اوغلی
      ۱۳۹۵/۰۹/۱۰ - ۱۳:۳۵
      نمیدونیم داغ از دست دادن این جوانان پر پر شده رو بکشیم.. یادداغ توهین و خوشحالی بی شرمانه بی غیرتان رو... یا داغ بی غیرتی خودی هاااا رو.. خدا ازتون نگذره...
      12 + 5 -
    • کامران
      ۱۳۹۵/۰۹/۱۰ - ۲۱:۵۵
      آقای برادر که میگی چرا از اخبار شبکه یک پخش نشد؟ یا تیتر اول نبود بهتره انصاف داشته باشی،من خودم ترکم ولی نزد خدا هر کی سمت قومی گرایی بره دشمن خداست چون نزد خدا بهترین آدم با تقوا ترین آنهاست. چرا آذری ها که من خودم هم از همینا هستم خودشون از کل ایران برتر میدونن؟مگه تصادف دو تا اتوبوس که 40 نفر تو اتوبان قم سوختند تیتر اول شبکه یک بود؟تاسف میخورم واسه اقوام گرایان بی دین
      5 + 13 -
  • امیر تبریز اوغلی
    پاسخ ۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۱۹:۱۳
    ما در هر زمینه مظلوم بودیم.... بار اولشون نیست اهانت و تهین به ما.... همیشه هم ما باید تحمل کنیم و صبر پگیشه.. ولی متاسفانه چند نفر مسول بی غیرت و قلم به دست بی غیرت این بلا رو سر ما اوردن....زنده زنده سوختن 49 جوان رو تحملش کنتیم یا اهانت به این عزیزان رو؟؟؟؟؟؟
    13 + 5 -
  • علی
    پاسخ ۱۳۹۵/۰۹/۱۱ - ۱۳:۰۶
    کار استکبار جهانی بود !!!!!!
    2 + 2 -
  • مسعود
    پاسخ ۱۳۹۵/۰۹/۱۱ - ۲۱:۱۳
    از این جور افراد در هر دو طرف هست. منتها ما میاییم کار اونا رو تبلیغ میکنیم. ولی اونا نه !!
    0 + 1 -
  • آرازز
    پاسخ ۱۳۹۵/۰۹/۱۲ - ۱۳:۲۱
    در جواب آقای کامران که مثل تمام همفکرانشون فرمودند من خودم آذری هستم عرایضی داشتم
    اولا نمیدونم مشکلتون چیه ولی به بنده قوم گرا میگی ولی خودت نژادت را هویتت میکنی! به من چه شما آذری هستی یا کوردی یا افغانی؟یک کلمه از هویت و نژاد در پیام من هست؟ شما آدم باشی برای همه کافیه! در ثانی اینکه مردم سایر نواحی ایران چکاری میکنند به من ربطی نداره من حق خودم رو می خوام
    اینجور مواقع فرق فرهنگها بروز میکنه شاید برای تهرانیها مهم نباشه که در دیدار با افغانستان ورزشگاه آزادی پر از افغانی بود اما برای من تورک ایرانی روز ذلت بود که تیم ملی کشورم در پایتخت غریب بود اینرو میگن فرق فرهنگی نه قوم گرایی
    12 + 2 -
    • امیر تبریز اوغلی
      ۱۳۹۵/۰۹/۱۵ - ۱۰:۴۹
      احسنت داداش. یاشا قارداش.... اگه اون شخص متوجه بشه و ذره ای غیرت داشته باشه باید بره بمیره
      4 + 1 -
  • ایدین
    پاسخ ۱۳۹۵/۰۹/۱۵ - ۱۲:۲۱
    درود به روان پاک زوار امام رضا (ع)شهیدان قطار تبریز -مشهد وعرض تسلیت به کل مردمداغدار ترک ایران وتبریزیهای غیور دلجوییاز بازماندگان ان حادثه دلغراش واهمیت به شان مردم اذربایجان وتوجه به خواسته های فرهنگی وزبانی به حق این مردم وتنبیه توهین کنندگان فضای مجازی به آنان تنها راه جبران کوچک است روحشان شاد وقبرشان پر نور باد از بس گالکی گفتند من آذری هستم خسته شدیم وروزی هزار مرتبه بر کسروی وهمراهان امروزی او لعنت می فرستیم
    3 + 0 -
نظر شما
  • 11
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •