استدلال‌های نــا فُــرم!
  • 1399/07/01 17:01
  • 120361
تاملی بر پاسخ‌های دنا پلاسی سخنگوی مجلس؛

استدلال‌های نــا فُــرم!

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس توضیحاتی در خصوص حواشی دریافت خودرو در مجلس داده که در نگاه اول، این استدلال ها نیازمند تامل و بازنگری است.

گروه سیاسی آناج/نوید اسماعیلی؛ سخنگوی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای به حواشی مربوط به دریافت خودرو دنا پلاس توسط نمایندگان واکنش نشان داده است. در ادامه به بررسی استدلال های او میپردازیم:

1. اول باید دانست که سخنان فرهنگی موضع رسمی مجلس است و این موضوع که نمایندگان نیاز به خودرو دارند تا امورات اجرایی خود را انجام دهند موضوعی مهم و ضروری است.

2. نمایندگان باید بدانند که دلیل توجه و اهمیت این موضوع برای عموم مردم و رسانه‌ها چیست؟

3. سخنگوی مجلس میگوید: «بیش از 180 نماینده خودرو مناسب برای انجام وظایف خود ندارند.» موضوع مهمی است اما سوال اینجاست، مقصود از خودرو مناسب چیست؟

4. سخنگوی مجلس میگوید: «مسئولیت‌های بسیار پایین‌تر خودروهای متنوع در اختیار دارند.» این هم موضوع مهمی است. اگر اساس و معیار قانون است؛ باید بررسی کرد که آیا مسئول پایین‌دستی به زعمِ سخنگوی مجلس، نیاز به خودروهای متعدد دارد یا نه؟ اگر ندارد، همین مجلس است که باید قانون بنویسد و مسئول پایینی را از داشتن خودروهای متعدد، منع کند و اگر لازم است که داشته باشد، پس چنین توجیهی معنا ندارد.

5. سخنگوی مجلس میگوید: «خودروها بنام مجلس نام گذاری میشود. هرچند خودروها بعد از پایان مسئولیت دیگر به درد نخواهد خورد، مستهلک شده و دیگر قابل استفاده نیست!» این گذاره تامل برانگیز است. خودرو مستهلک خواهد شد؟ پس وظیفه قسمت موتوری و حمل و نقل مجلس برای تعمیر و ترمیم خودروها چیست؟ مگر مردم عادی پس از 4 سال استفاده از خودرو صفر، دیگر از آن استفاده نمیکنند؟

خودرو به درد نخور میشود؟ اصلا مگر چطور و با چه شیوه‌ای قرار است از خودرو استفاده شود که دیگر به درد نخورد؟ با این توجیه، یعنی مجوز داریم که 4 سال بعد بازهم خودرو نو خریداری کنیم؟

6. سخنگوی مجلس میگوید: «رویه همین بوده، قبلا خودروها بنام خود نماینده شماره گذاری میشد اکنون بنام مجلس!» این گزاره اوجِ استدلال فرهنگی است. برای مخاطب سوال اصلی اینجاست: تکلیف نمایندگان سابقی که در مجلس حضور داشتند و خودرو سمند یا پژو پارس دریافت کرده‌اند چیست؟ و نمایندگانی که پیش‌تر خودرو دریافت کرده بودند، اکنون دارای دو خودرو خواهند بود؟

۷. اما سوال اساسی‌تر این است. چرا در شرایط خاص کشور، خرید خودرو؟ مگر نه این است که در نهادهای دولتی و وابسته به دولت هزاران خودرو دولتی بلااستفاده یا بسیار کم استفاده وجود دارد؟ یا به قول فرهنگی چندین خودرو برای یک مقام مسئول وجود دارد؟ یعنی مجلس توانایی و اراده ای برای تعامل و در اختیار گرفتن این خودروها ندارد؟ یعنی نمیشود که مثلا فلان خودرو بلا استفاده در استانداری، فرمانداری و... به مدت چهار سال در اختیار نماینده مجلس قرار گیرد؟

۸. این بند خطاب به رئیس مجلس، معاونت اجرایی و عموم نمایندگان است. چرا در طول این چند ماه، بارها در دام حواشی و بازی های رسانه‌ای قرار گرفته اید؟ این موضوعات نه تنها موجب پویایی بلکه باعث نزول مرجعیت مجلس خواهد شد.

طرح ها و تصمیمات شما باید عقلانی، چکش کاری شده و با رعایت روحیات و آرمان های انقلابی باشد و در کنار آن به فکر پیوست رسانه ای موضوعاتتان باشید. مجلس یازدهم، مجلس هفتم نیست و افکار عمومی مدام پیگیر امور نمایندگان هستند. اگر انعقاد قرارداد با ایران‌خودرو و تغییر روش حمل و نقل نمایندگان در روند مالی و مصرفی مجلس باعث صرفه‌جویی میشود، چرا بلافاصله بعد از تصمیم‌گیری با جزئیات کامل تشریح و تبیین نمی‌شود تا موجبات حاشیه‌سازی در نطفه عقیم بماند؟

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
  • بنده خدا
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۰۸:۱۵
    با سلام احسن به استدلال قوی شما بنده خودم کاندیدای نمایندگی بودم وشاهد کارهای خلاف بعضی کاندیداها و نمایندگان فعلی و به شما قول می دهم این مجلس نیز خواسته های به حق مردم را براورده نخواهد کرد امیدوارم تفکر من اشتباه باشد.
    0 + 0 -
  • بی بی
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۰۸:۲۹
    کاملاً تحلیل بجا و منطقی بود. خیلی ممنون. جای بد این ماجرا جایی است که آقایان بجای عزرخواهی و باز پس دادن این خودرو ها سعی و تلاش دارند این اشتباه را تو جیح کنند. البته اینها هم گناهکار نیستند در عرض چهار ماه و اندی حداقل یک میلیارد تومان کاسب شده اند!
    0 + 0 -
نظر شما
  • 2
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •