تبریز، بزرگترین تولیدکننده کفش در ایران
  • 1399/05/20 16:05
  • 118764
نگاه کشور به صنعت آذربایجان؛

تبریز، بزرگترین تولیدکننده کفش در ایران

علیرضا جباریان رئیس اتحادیه کفاشان تبریز با اشاره به تعداد تولید کفش چرم در تبریز گفت: شهر تبریز با تولید 90 میلیون جفت کفش در سال حدود 60 درصد تولید کشور را در اختیار دارد.

به گزارش آناج، علیرضا جباریان رئیس اتحادیه کفاشان تبریز با اشاره به تعداد تولید کفش چرم در تبریز گفت: شهر تبریز با تولید 90 میلیون جفت کفش در سال حدود 60 درصد تولید کشور را در اختیار دارد.

وی افزود: همچنین 90 درصد تولید کفش دست‌دوز تمام چرم کشور ( در 60 کارگاه تولید کفش چرم دست دو) متعلق به آذربایجان شرقی است

جباریان با بیان اینکه تبریز بزرگ‌ترین تولیدکننده کفش‌های ایمنی و پوتین نظامی بوده ادامه داد: همچنین  بزرگ‌ترین کارخانه چرم ایران و بزرگ‌ترین کارخانه تولید زیره کفش خاورمیانه در تبریز قرار دارد.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز از راه اندازی مدرسه مهارتی کفش خبر داد و اظهارداشت: به‌ دنبال افزایش تقاضا و اقبال خوب کفش تبریز با همکاری دانشگاه آزاد، مدرسه مهارتی و دانشکده کفش ایران در تبریز به زودی راه‌اندازی می‌شود تا مهارت‌های سنتی و بومی و منحصر به فرد استادکاران به‌صورت علمی و دانشگاهی به کارآموزان منتقل شود. همچنین مدرسه علمی و مهارتی و دانشکده صنعت چرم و کفش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به رتبه جهانی تبریز در حوزه کفش و چرم گفت: : کشور ایران با تولید 180 میلیون جفت رتبه 11 جهان و با مصرف 180 میلیون جفت مصرف سالانه رتبه 19 جهان قرار دارد و همچنین رتبه هفتم تولید کفش آسیا را بعد از چینٰ هند، ویتنام، اندونزی، پاکستان و بنگلادش دارد.

جباریان با بیان اینکه در بخش فروش تعداد یک هزار و 350  واحد در سطح شهر تبریز فعالیت می‌کنند، تصریح می‌کند: در بخش خدمات تعداد 300 واحد فعالیت دارد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •