توطئه جریان تحریف و کودتای سقیفه/ چرا بیت‌المقدس فتح نشد؟
  • 1399/05/18 12:44
  • 118730
از حجه الوداع تا تحریف غدیر؛

توطئه جریان تحریف و کودتای سقیفه/ چرا بیت‌المقدس فتح نشد؟

حجت‌الاسلام همایونی جریان نفوذ یهودیت برای جلوگیری از فتح بیت المقدس و کودتای نظامی برای جانشینی پیامبر را از جمله دلایل تحریف غدیر خم می‌دانند.

گروه فرهنگی آناج/ فرناز پورعباس؛ "حاضرین به غایبین برسانند و پدران به فرزندانشان... هان مردمان! برای آخرین بار در این اجتماع به پا ایستاده، (با شما سخن می گویم.) سخنم را شنیده، پیروی کنید و فرمان پروردگارتان را گردن گذارید که خداوند عزّوجلّ صاحب اختیار و سرپرست و معبود شماست و سپس سرپرست شما، فرستاده و پیامبر اوست که اکنون با شما سخن می‌گوید و پس از من به فرمان او، علی ولی و امام شماست. سپس امامت، در فرزندان من از نسل علی خواهد بود تا برپایی رستاخیز که خدا و رسول او را دیدار کنید. روا نیست مگر آن چه خدا و رسول او و امامان روا دانند و ناروا نباشد مگر آن چه آنان ناروا دانند و خداوند عزّوجلّ هم روا و هم ناروا را به من شناسانده و من آموخته هایم را از کتاب خدا و حلال و حرام او را در اختیار علی گذاشته ام" اینها بخشی از فرمایشان رسول اکرم(ص) در آخرین حج ایشان است که به حجه الوداع معروف شد. 

طبق روایات، 124 هزار نفر از حجاج در محلی به نام غدیرخم جمع می‌شوند تا پیامبر گرامی اسلام مهمترین سخنانشان درباره جانشینی را مطرح کردند. مطابق روایات پیامبر حتی از حجاج یمنی که مسیرشان متفاوت از دیگر حاجیان بوده خواسته تا در غدیر خم گرد هم بیایند و سخنان ایشان درباره جانشین را گوش داده و به دیگران هم برسانند.

پس از گرد هم آمدن حجاج در غدیر خم پیامبر در حالیکه حضرت علی (ع) در کنار ایشان بودند به بالای منبر رفته و می‌فرمایند: "پس هر کس که من مولای او هستم علی مولای اوست و سه بار این جمله را بیان کردند و ادامه دادند: خداوندا، دوست بدار و سرپرستی کن، هر کسی که علی را دوست و سرپرست خود بداند و دشمن بدار هر کسی که او را دشمن دارد و یاری نما هر کسی که او را یاری می نماید و به حال خود رها کن، هر کس که او را وا می گذارد."

با این وجود مدتی بعد و پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) تمام این سخنان به فراموشی سپرده می‌شود و عده‌ای نه تنها به سخنان پیامبر عمل نمی‌کنند، بل در حالیکه هنوز پیکر نبی گرامی اسلام بر روی زمین است، جنجال و دعوا بر سر جانشینی به راه می‌اندازند!

تواتر بی‌نظیر در حدیث غدیر خم

حجت‌الاسلام همایونی در گفت‌وگو با آناج درباره واقعه غدیر توضیح داد: موضوع غدیر برای تمام مسلمانان است و برداشت های مختلفی از آن شده اما چیزی که مورد اتفاق است صحت ماجرای غدیر خم است. در صحت غدیر به قدری حدیث متواتر وجود دارد که بعد از قرآن هیچ حدیثی چنین نیست و به فرموده پیامبر ابراز غدیرخم مانند نماز واجب است.

نفوذ یهودیت در تحریف غدیر

وی در خصوص تحریف غدیر پس از رحلت پیامبر و دلایل آن اظهار داشت: اولین مساله‌ای که در تحریف غدیر وجود دارد بحث نفوذ است. پیامبر گرامی اسلام دو آرزو داشتند اول؛ فتح مکه برای گسترش اسلام در شبه جزیره عربستان و اطراف آن و دوم؛ فتح بیت المقدس به دلیل موقعیت استراتژیکی مهمی که داشت.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه اجداد پیامبر به طرز مشکوکی توسط یهودیت مسموم شدند، گفت: یهودیت از ظهور پیامبر خبر داشتند و از همان ابتدا قصد جان پیامبر را داشتند و به همین دلیل عبدالمطلب پس از رحلت عبدالله پدر پیامبر از بیم اینکه دست یهودیان به پیامبر برسد، ایشان را پنج سال به قبیله سعدیه فرستادند.

تلاش یهودیت برای ترور پیامبر

وی در خصوص سپرده شدن پیامبر به دایه‌ای در قبیله بنی سعد عنوان کرد: اگر چه گفته می‌شود پیامبر را برای شیر دادن به این قبیله فرستادند اما از ترس جان ایشان و در امان ماندن از یهودیان ایشان را به این قبیله که بسیار دور بود فرستادند. یهودیان از زمان ولادت تا بعثت به دنبال پیامبر بودند تا ایشان را ترور کنند اما بعد از بعثت دیگر نتوانستند چنین کاری انجام دهند.

ماجرای شکستِ فتح بیت المقدس

حجت الاسلام همایونی با بیان اینکه بعد از غدیر پیامبر به بستر بیماری افتادند، توضیح داد: در همان زمان پیامبر لشکری به فرماندهی اسامه برای فتح بیت المقدس فرستاده بودند و به همه صحابه فرمودند که به اسامه بپیوندند اما هربار که پیامبر چشم باز می‌کردند و می‌خواستند که باقی صحابه به لشکر اسامه اضافه شوند، سخن ایشان روی زمین می‌ماند و در نهایت پس از رحلت پیامبر، فتح بیت المقدس اتفاق نیفتاد و به همین دلیل اولین دلیل تحریف غدیر را نفوذ یهودیت برای جلوگیری از فتح بیت المقدس می‌دانند.

وی با تاکید بر آزادی بیت المقدس پس از ظهور امام زمان(عج) ابراز داشت: اولین سیاست امام زمان(عج) در راستای سیاست پیامبر اکرم (ص) آزادی فلسطین است و اسلام را از آنجا گسترش خواهند داد.

کودتای سقیفه و جنجال بر سر جانشینی

این روحانی تبریزی کودتای سقیفه را دومین عامل تحریف دانست و اظهار داشت: در حالیکه هنوز پیکر پیامبر گرامی روی زمین بود انصار و مهاجرین دعوای جانشینی به راه انداختند و بهانه‌ای که برای غدیر آوردند درباره اشاره پیامبر به ماجرای هارون و موسی بود. حرفی که متاسفانه مشاور فرهنگی رئیس جمهور یعنی آقای آشنا هم می‌زنند و آن اشاره به اسلام اجتماعی است! انصار و مهاجرین می‌گفتند که جانشینی امام علی(ع) برای حکومت نیست بلکه برای احکام دینی است.

جریان شیرازی و تحریف غدیر

وی با اشاره به اعتقاد جریان شیرازی و انجمن حجتیه به این مساله توضیح داد: این جریان‌ها یک نقطه اشتراک با انصار و مهاجرین دارند و آن هم این است که معتقدند حکومت قبل از ظهور حرام است و همین توطئه‌ها باعث تحریف غدیر شد.

حجت الاسلام همایونی در خصوص اهمیت غدیر تاکید کرد: غدیر به اندازه‌ای مهم است که حضرت زینب(س) بالای سر پیکر امام حسین(ع) می‌فرمایند: این جنازه شهید جمعه است. در حالیکه عاشورا دوشنبه یا سه شنبه رخ داده و بسیاری معتقدند ایشان اشاره به ماجرای سقیفه دارند. زیرا ریشه تمام بلایا ثقیفه است و اگر بعد از رحلت پیامبر حق اجرا می‌شد، شاید هیچگاه غیبت کبری هم نبود و به همین دلیل احیای غدیر فراهم کننده ظهور است.

معنای عدالت علوی چیست؟

وی در پاسخ به این سوال که مصداق عدالت علوی چیست، تشریح کرد: عدالت علوی بحث گسترده‌ای دارد؛ ابتدایی‌ترین سخن این است که ظالم و مظلومی نباشد اما عدالت اهل‌بیت(ع) یعنی هرچیزی در جای خودش باشد. حکومت اسلامی باید با حکومت غیردینی حتی در عدالت متفاوت باشد. زیرا عدالت به معنای عام در کشورهای کمونیستی وجود دارد اما این عدالت مدنظر ما بسیار متفاوت است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه در عدالت اهل‌بیت(ع) هرچیزی در جای خودش قرار دارد، گفت: در زمان حضرت علی(ع) فردی با سواد و مستعد فرمانداری بود اما ایشان آن فرد را قبول نکردند. زیرا گفتند که این فرد نقطه ضعفی دارد که اگر از آن طریق وارد شوند اموال بیت المال چپاول می‌شود. این موضوع را فقط معصوم می‌تواند بفهمد و برای ما قابل تشخیص نیست. به همین دلیل حضزت علی(ع) فرمودند که من می‌خواستم عدالت را رعایت کنم اما ظرفیت نداشتید. 

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •