قابلیت رقابت برندهای ایرانی با برندهای دنیا
  • 1399/05/16 13:20
  • 118724
در نشست وضعیت مد و لباس بررسی شد؛

قابلیت رقابت برندهای ایرانی با برندهای دنیا

نشست بررسی شرایط و وضعیت مد و لباس استان در دوران کرونا و توسعه فعالیتهای هنری حیطه مد و لباس استان در تبریز برگزار شد.

به گزارش آناج، محمد محمدپور با اشاره به اینکه انعطاف پذیریِ خلاقانهِ و هوشمند در وفق دهی با شرایط جدید مثل شرایط ناشی از بیماری کرونا باید در سرلوحه تمام کارها و فعالیتها علی‌الخصوص فعالان حوزه‌ی مد و لباس قرار بگیرد، اظهار داشت: مد و لباس هنر-صنعتی است که استفاده و تاکید بر هنرهای سنتی و بومی و طراحی مرتبط با روزمرگیهای مردم بایستی در آن تعریف شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این نشست اظهار داشت: چنین به نظر می رسد که عدم اطلاع از ظرفیتهای قانونی یکی از مشکلات حوزه مد و لباس کشور ماست و براین اساس مطالعه قانون ساماندهی مد و لباس و آیین نامه های مربوطه توسط علاقمندان و فعالان این حوزه ضروری است.

وی، با تاکید بر اینکه انجمن مد و لباس تمهیداتی بیاندیشد تا بخش طراحی در حوزه‌ی مد و لباس تقویت شود و برندهایی قابل رقابت با برندهای برتر دنیا با وجه ملی و بومی ایجاد شوند،‌گفت: بانک اطلاعاتی تمام بخشهای مرتبط و دخیل در هنر - صنعت  مد و لباس استان به همت انجمن مد و لباس تهیه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر لزوم ایجاد راهکارهای انسجام در بسترهای قانونی حوزه عرضه و توزیع مد و لباس تاکید کرد.

در این نشست آرزو نصیری اقدم عضو هیئت موسس انجمن مد و لباس استان و استاد دانشگاه،‌ اظهار داشت: در حال حاضر فضای مجازی مطمئن و امن با سیمای ملی برای ارائه آثار در کشور نداریم و با توجه به اینکه در مد و لباس بخشهای مختلفی از طراح، عکاس، خیاط، فروشنده مواد اولیه و ... از طراحی تا تولید، درگیر این جریان هستند لازم است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتما برای این موضوع برنامه ریزی کند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •