فراخوان بزدلانه‌ی قوم‌گرایان/ تجزیه‌طلب‌ها سوراخ دعا را گم کرده‌اند
  • 1399/04/26 11:34
  • 118390

فراخوان بزدلانه‌ی قوم‌گرایان/ تجزیه‌طلب‌ها سوراخ دعا را گم کرده‌اند

️تمام شواهد و قرائن نشان میدهد جریان تجزیه طلب سوراخ دعا را گم‌کرده اند، بجای مطالبه از علی اف بابت سهل‌انگاری در موضوع قره‌باغ همیشه به دنبال هزینه‌تراشی برای جمهوری اسلامی‌اند.

گروه سیاسی آناج؛ در روزهای گذشته خبر آغاز درگیری‌ها در منطقه‌ی قره‌باغ به صدر رسانه‌های منطقه تبدیل شد. این بار هم ارامنه با توسل به اصل غافلگیری به پایگاه‌ها و خطوط جبهه‌ی آذربایجان حمله کرده و متاسفانه تعدادی از سربازان آذری نیز در دفاع از وطن به فیض شهادت نائل آمده‌اند.

همچنان خطوط نبرد در قره‌باغ آرام نگرفته و حملات توپخانه ای ارامنه به مناطق مرزی و روستاها ادامه داشته و بنا بر اعلام وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، ارتش این کشور نیز اجازه پاسخ های مقتضی را دریافت کرده است.

حضور پرشور جوانان باکو در شب اول تجاوزکاری ارمنه، در واقع راه درست مقاومت بود که به درستی توسط جوانان تشخیص داده شده است. هرچند جای بسی تعجب و تامل است که پلیس باکو پس از اندکی، سعی در متفرق کردن جوانانی داشت که خواهان اعزام به خطوط جبهه برای مبارزه با متجاوزان ارمنی بودند. این اتفاق در شهر تووز که نزدیکترین مکان به خط مقدم بود تکرار شد و نیروهای پلیس در کمال تعجب، مانع جوانان برای تسلیح و رسیدن به خط مقدم شدند.

متاسفانه حاکمیت فعلی باکو، اراده‌ی باز پس گیری سرزمین های از کف داده را ندارد. شاهد این ماجرا در تنش های اخیر، سخنرانی الهام علی اف بود که وقتی ارامنه با یورش ناگهانی به خطوط جبهه ی آذربایجان،تعدادی از نظامیان آذری را کشته بودند به راحتی پس از یک حمله ی توپخانه ای اعلام کرد ما قصاص گرفتیم و درواقع طبل پایان جنگ را کوبید!

گروه‌های قومگرا که هر فرصت و خبری از روابط سرد آذربایجان و ارمنستان را دستاویزی برای توهین به جمهوری اسلامی ایران قرار داده و کشورمان را متهم به حمایت از ارامنه می‌کنند، در ماجرای اخیر هم دست به کار شده‌اند.

سرعت اتفاقات روزهای گذشته با غرض ورزی قوم‌گرایان در محکومیت رفتار ایران، با یک خبر دیگر تکمیل شد؛ قوم‌گرایان فراخوان دادند که جوانان آذربایجان در تبریز برای حمایت از ارتش جمهوری آذربایجان، تجمعی را برگزار کنند.

آدرس غلطی که این افراد ارائه میکنند، در واقع باعث می شود تا دشمن امروز آذربایجان در پشت پرده‌ی حواشی به خیانت و تجاوزکاری خود ادامه دهد.

بهترین فراخوان و تجمع برای حمایت از ارتش جمهوری آذربایجان و حتی بزرگداشت شهدای چند روز گذشته در "باکو" و "تووز" انجام شد که متاسفانه سیاست‌های ریاکارانه‌ی دولت این کشور باعث شد تا به سرانجام نرسد و بسیج عمومی جوانان آذری برای آزادسازی قره‌باغ شکل نگیرد.

در روزی که سلطنت طلبان و منافقین با هدف اعتراض به حکم اعدام سارقان مسلح فراخوان تجمع داده اند، تجزیه طلبان نیز فراخوان تجمع داده اند، آیا بین تجزیه طلبان و سلطنت طلب ها صنمی وجود دارد؟!

️تمام شواهد و قرائن نشان میدهد جریان تجزیه طلب سوراخ دعا را گم‌کرده اند، بجای مطالبه از علی اف بابت سهل‌انگاری در موضوع قره‌باغ همیشه به دنبال هزینه‌تراشی برای جمهوری اسلامی‌اند. قوم‌گرایان می‌دانستند، از لحاظ عده و عُده جمهوری آذربایجان نسبت به ارمنستان برتری دارد اما هنوز نتوانسته کاری برای قره‌باغ انجام دهد؟

جمهوری آذربایجان دارای بیشترین مراوده با رژیم صهیونیستی است. نفع روابط دوستانه اسرائیل-آذربایجان در چنین مواقعی برای آذربایجان چیست؟ چرا جریان تجزیه طلب یکبار هم یقه اسرائیل را نگرفته است؟

ق️وم‌گرایان و تجزیه‌طلبان اگر صادق بودند میتوانستند، فراخوان حضور در جبهه قره‌باغ صادر کرده و سوابق و مدارک مبارزاتی خود را در این جبهه منتشر کنند.

اگرچه نقش بی‌بدیل فرماندهان ترک‌زبان ایرانی بر همگان مبرهن است و اگر نبودند فرماندهان ایرانی حاضر در قره‌باغ، منطقه تووز ۲۰سال قبل اشغال شده بود. و اگر خاندان علی‌اف‌ با حضور مستشاری ایران همراهی می‌کردند، قره‌باغ همان زمان آزاد میشد.

تحلیل داده در فضای مجازی نشان می‌دهد، فراخوان امروز جریان قومگرا در صفحات شخصی شبکه‌های اجتماعی فراوانی نداشته و از پشتوانه مردمی برخوردار نیست.

در توییتر و اینستاگرام رسانه های رسمی این جریان از جمله گوناز تی وی و آراز نیوز که هر دو خارج از کشور مدیریت می‌شوند، فراخوان تجمع داده اند.

بنظر می رسد، فراخوان امروز عملیات رسانهای جریان تجزیه‌طلب برای زنده نگهداشتن بنده اجتماعی خود باشد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
  • ایرج
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۲:۱۴
    گور بابای تمام این تجزیه طلبان و قومیت گراهای دوزاری .سگ دربار اردوغان و الهام علیف . ترکیه و جمهوری آذربایجان بیشترین نفع سیاسی را از اشغال قره باغ می برند.هیچ اراده ای برای بازپس گیری وجود ندارد.
    روزی خواهد رسید گردن همه شماها را خواهیم شکست
    19 + 21 -
    • اینسان
      ۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۲۳:۲۴
      ایرج جوون کاش میگفتی چه منفعتی برای این دو کشور در تحت اشغال ماندن قره باغ وجود داره؟ ما هم روشن میشدیم نه این که سواد درست و حسابی نداریم از طرفی هم نژادپرست نیستیم حالیمون نیمشه شما چی میگی!!!
      8 + 3 -
  • سهند
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۴:۴۱
    دلیل اصلی اشغال قره باغ بی کفایتی خاندان علی اف است. تاریخ نشان خواهد داد که چه جریانات داخلی در باکو نمیخواستند این اراضی آزاد شود.
    25 + 11 -
  • اراز
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۷:۳۳
    اناج لطفا عکسای مساجدی که به طویله تبدیل شده است!!! روهم بزار.
    ازدرک واکنش بهنگام! و جسورانه روز گذشته وزارت امور خارجه و دعوت طرفین به خویشتنداری! در حیرتم.به ویژه پس از گذشت چند روز از تهاجم به غیرنظامیان و شهادت شماری از سربازان مدافع!!
    9 + 5 -
  • اراز
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۷:۳۵
    سالها پیش بود که دولت ارمنستان پس از اشغال قره باغ، در اقدامی هتاکانه به اسلام و اعتقادات دینی مسلمانان، مسجد بزرگ شوشا را به طویله و محل نگهداری گاو و خوک تبدیل کرد.

    انتظار افکار عمومی دنیا از ایران، گوشمالی دادن ارمنستان به دلیل بی حرمتی به مسجد شیعیان بود اما نه تنها واکنشی قاطع نشد بلکه به لطف لابی ارمنی در وزارت امور خارجه کشورمان، نیکولای پاشینیان نخست وزیر این کشور سال گذشته در اجتماع و میتینگ بزرگ ارمنی های ساکن ایران از اشغال قره باغ دفاع و آن را خاک ارمنستان نامید؟!
    9 + 4 -
  • Moosavi
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۸:۳۸
    سلام ولی من‌تا آنجایی که اطلاع دارم و تحقیق و بررسی گسترده تاریخی و مدنی و اجتماعی و قومیتی کرده ام این مناطق مال ارمنستان بود که حکومت مرکزی لنین نخجوان و قره باغ را کادوی باج سیبیل به باکو داده بود وگرنه ارامنه اشغال نکرده اند بلکه آزاد کرده اند سرزمین های پدری اشان را
    5 + 9 -
    • وحید
      ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۰:۵۹
      نظر شما کاملا محترم است ولی آقا یا خانم موسوی!!!شما برعکس می گویید استالین خونخوار برای جدا ساختن سرزمین های اسلامی آذربایجان و ارتباط بین این سرزمین ها باریکه ای به ارمنستان هدیه داد تا از هم جدا شوند و فاصله ایجاد شود..اسناد و تاریخ را درست مطالعه فرمایید...بطور مثال عربستان و اسلام سرزمین ایران را در سالهای دور در اختیار داشتند حالا ادعا کنند که این سرزمین مال آنهاست؟؟؟؟کمی انصاف هم چیز خوبی است
      7 + 3 -
  • تبریز
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۹:۴۳
    علی‌یف خائن اصلی‌ترین علت اشغال قره باغ هست.‌ تا علی‌یف از مسند حکومت آذربایجان کنار نرود قره‌باغ آزاد نخواهد شد. علی‌یف هم باعث سرافکندگی مردم جمهوری آذربایجان و هم باعث سرافکندگی ترک‌های ایران شده.
    ولی این نباید باعث بشه ایران به آذربایجان کمک نکنه و فقط به بیانیه اکتفا کنه، این بیانیه‌هارو گروه مینسک هم میده دیگه. علی‌یف حتما یک روز خواهد رفت ولی ایران باید فکر روزی رو کنه کهرافکار عمومی آذربایجان از دست نده. ایران باید بیانیه محکم‌تری می‌داد و از مظلوم (ملت آذربایجان و آوارگان قره‌باغ) دفاع میکرد. ولی متاسفانه با این بیانیه هم افکار عمومی جمهوری آذربایجان از دست میده و هم باعث ناراحتی ترک‌های ایران میشه.
    اینجا ظالم و مظلوم مشخص، بیانیه ریاکارانه جایز نیست.

    8 + 0 -
  • محمدعلی
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۲۰:۰۱
    چندروزپیش(یکشنبه۲۳تیر) دربخش خبری۲۱،صداوسیماقره باغ رامنطقه ی ارمنی نشین نامید!!!نمایندگان اذربایجان اعتراضی نکردند.
    7 + 5 -
  • تبریز
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۲۰:۰۹
    من از یک بند مقالتون تعجب کردم.
    حالا من کاری با تجزیه‌طلب و ... ندارم، سوال اینجاست چرا باید یقه اسراییل گرفته بشه. ما آذربایجانی‌ها چون تو ایران هستیم پس باید از دولتمون انتظار داشته باشیم تا برای ملت جمهوری آذربایجان (نه دولت جمهوری آذربایجان) کاری بکنه.
    بعدشم من سایت‌های تابناک و باشگاه خبرنگاران جوان نگاه میکردم از ناراحتی واقعا قلبم به درد آمد و اصلا یک لحظه تو جای خودم خشکم زد، در اکثر نظرات احساس کردم اکثریت طرفدار ارمنستان هستند‌. واقعا داریم به کجا می‌ریم.
    احساس کردم اگه جمهوری آذربایجان با اسراییل یا عربستان هم وارد جنگ بشه، باز همه طرفدار اسراییل یا عربستان باشن.
    6 + 4 -
  • ایرانی
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۲۳:۲۶
    آناج محترم اون فرماندهان تورک هست نه فقط تورک زبان!!! انگار یک عده همچون شما ترسو ها باورشان شده ما فقط تورک زبان هستیم نه خودِ تورک!!!! حالا نگفتین آذری زبان جای شکر داره؛ الله اکبر از این حد از نادانی برخی افراد.
    7 + 6 -
    • اهبرخان
      ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۰۸:۲۱
      اتفاقا ما ایرانی آذری هستیم و ترک نامیدن ما ظلمی است بسیار بزرگ(اقرار علیف) ترک یعنی اینکه از نظر نژادی ترک باشی و ما از نظر نژادی هیچ سنخیتی با ترک ها نداریم هرچند که زبان ما اختلاطی با ترکی دارد. اگر گفته مرا قبول نداری که مطمئنم نداری برو یه چند برگی از علم ژنتیک بخوان تا مولفه های نژاد ترک را بدانی.
      3 + 10 -
    • تورک
      ۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۰۰:۴۱
      اهبر خان برو یکم منابع دست نخورده سانسور نشده غیر فارسی مطالعه کن آفرین.
      0 + 0 -
  • محمد نژاد
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۲۳:۴۳
    من کاری با این الفاظ ندارم تجزیه طلب وقوم گرا همیشه این سوال برام پیش می آید چرا اقلیت ارمنی ساکن در ایران از انواع آزادی برخوردارند هر در تهران بر علیه دولت عثمانی متینگ برگزار می کنند دروغ تاریخی قتل عام ارامنه را یادبود می گیرند نخست وزیر ارمنستان در تهران باشگاه آرارات اشغالگری قره باغ را تایید می کند دولت جعلی وخود خوانده قره باغ را بنام آرتساخ معرفی می کند چند نشریه ارامنی در تهران از اشغالگری ارمنستان تمام وکمال دفاع می کنند قره باغ را مالک اصلی خود می دانند حتی کمک مالی هم می کنند ولی چند جوان وقتی می خواهد در تبریز از قره باغ دفاع کند اشغالگری ارمنستان را محکوم کند به جوانان طرفدار تیم محبوب تراکتور سازی برچسب می زنند انگ قوم گرا یا تجزیه طلب می گویند البته من کم کاری وبی تفاوتی حکومت علیف در بازپس قره باغ را قبول دارم و برنامه دشمنان خارج نشین که از آب گل آلود ماهی می گیرند قبول دارم ولی آیا این دلیل منطقی می شود که من از هم زبان هم کیش وهم خون خود در آن سوی ارس که از خانه وکاشانه خود رانده شدند ناراحت نباشم حق اعتراض به دشمن ارمنی نداشته باشم
    9 + 1 -
  • وحید
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۰۸:۵۷
    گور بابای همه سلطنت طلب های بی ریشه و باستان گرایان عاریایی..وقتی رهبر معظم انقلاب می فرمایند قره باغ سرزمین اسلام است یعنی حجت تمام است و تمامی مزدوران اعم از داخلی و خارجی باید بدانند که قلب تمامی مومنین به عشق سرزمین اشغال شده مسلمانان از قبیل ارومچی - فلسطین - یمن - سوریه و قره باغ و غیره می تپد و انهایی که اعتراضات جوانان تبریز و سایر شهرهای آذربایجان را تجزیه طلبانه می خوانند همه مزدور ماسون ها و صهیونیستها هستند و تجزیه طلب خواندن این جوانان گناهی نابخشودنی است که تاوانش را در آینده مملکت خواهد داد و آن کارشناس تلویزیونی که قره باغ را ارمنی نشین معرفی می کند خودش مزدور اسرائییل می باشد و این در حالی است که خود ایروان یک ایالت مسلمان نشین بود....
    10 + 4 -
  • اهبر خان
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۲۰:۴۵
    آقای تورچ اتفاقا مطالب دست اول را هم خواندم و ژنتیک هم خونده ام کتابهای دست اول شما را هم خوانده ام تنها چیزی کهئ پیدا کرده کتابهای مستند شما پرا تناقضات و خزعبلات و رویانگاری هست که هیچ کدام مستند نیستند. تاریخ را تاریخ دان می نگارد نه کس دیگر. نه ذهتابی زبانشناس خائن. نه پورپیریای بی خبر از همه جا و نه کاریکاتوریست عقده ای
    0 + 0 -
نظر شما
  • 16
  • 0
  • 4
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •