واکنش ها به تخریب برند پنیر لیقوان و چند تحلیل
  • 1399/03/17 18:03
  • 117636

واکنش ها به تخریب برند پنیر لیقوان و چند تحلیل

تخریب برند پنیر لیقوان در یکی از برنامه‌های شبکه یک سیما در راستای تبلیغ محصول یکی از شرکت‌های لبنیاتی واکنش‌های مختلفی را در پی داشته است.

به گزارش آناج، تخریب برند "پنیر لیقوان" در شبکه اول سیما به بهانه‌ی تبلیغ محصول یکی از شرکت‌های لبنیاتی بزرگ کشور، واکنش‌های مختلفی در پی داشته است که اهم آن‌ها در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

در ادامه واکنش ها به تخریب برند پنیر لیقوان برخی چهره ها و کانالهای قوم گرا تحریم محصولات میهن را تبلیغ می کنند.

متفکر آزاد و بیگی و کمی دیرتر فرهنگی از نمایندگان تبریز، علیه این اقدام تخریبی موضع گرفتند.

روابط عمومی شهرداری تبریز هم از بررسی نام گذاری یک مکان با عنوان "پنیر لیقوان" خبر داده است.

عذرخواهی مجری برنامه دستپخت هم باز خوردهای مثبت و منفی داشته است، این عذرخواهی در حالی صورت می گیرد که برخی همچنان به تحریم میهن اصرار دارند.

برخی رسانه ها نیز با انتشار بیوگرافی مدیرعامل شرکت میهن و شبستری بودن وی سعی کرده اند شرکت میهن را مبری از تخریب جلوه دهند.

برخی کاربران شبکه های اجتماعی معتقدند این مساله آنچنان هم نیاز به پرداخت نداشت و در همین راستا به موضع گیری نمایندگان خرده گرفته اند و گفته اند در مورد مسائل مهم تر اظهار نظر کنند.

برخی دیگر از کاربران پرداخت پرحجم به تخریب پنیر لیقوان را هدفمند و در راستای به حاشیه بردن خبر دستگیری رییس شورای شهر تبریز دانسته اند!

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
  • تبریز
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۸:۵۲
    منظورتون از قوم‌گرا متوجه نشدم؟؟؟؟؟
    انسان ذاتا باید هویت‌طلب و قوم‌گرا باشه و این به این معنا نیست که به بقیه قومیت‌ها اسلحه بکشیم.
    شما اکه قرآن کریم خونده باشین میبینین که خداوند می‌فرماید من شما را به شعبات و قوم‌های مختلف آفریدم، پس خداوند خودش به قوم تاکید داره. مگه میشه کسی اصالت داشته باشه و به قوم خودش عشق نورزه.
    5 + 8 -
    • ناشناس
      ۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۲:۴۹
      قران کریم کتاب بسیار گسترده و پیچیده ایه و به همین دلیل هر کسی آن را از ظن خود (یا بعضاً به نفع خود) تفسیر می کنه، مثلاً شما بحث اقوام و شعبات مختلف را مطرح می کنید اما یادتون میره که ما همه از نسل آدم (ع) هستیم، هر چند که بحثی که فرمودید کلاً تفسیر الفاظه و منظور قرآن دقیقاً عکس نتیجه گیری شماست. ضمناً این چه منطقیه که چون خداوند ما رو در قالب اقوام آفریده پس باید قوامگرا باشیم؛ چون با این حساب میشه اینطور هم گفت که: چون خداوند از ابتدا ما را لخت و عور آفریده پس تا آخر باید همونطور زندگی کنیم.
      2 + 0 -
  • محمد
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۲۰:۱۱
    اغاجی اوزایچینن قوردییر
    5 + 4 -
  • بی بی
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۰۸:۵۴
    گذشته از سایر مسائل فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی! آیا از نظر تجاری در تبلیغ یک برند میتوان بصورت آشکار و در یک شبکه سراسری به دفعات مختلف به تخریب یک برند تجاری دیگر پرداخت؟ مطلعین لطفاً اظهار نظر نمایند!
    6 + 3 -
  • وحید
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۰:۲۱
    عزیزان تخریب اقتصاد و فرهنگ و زبان مردم آذربایجان از زمان روی کار آمدن رضا پهلوی شروع شده و حالا هم ادامه دارد در دهه 60 وقتی قالی و فرش تبریز تنها روزنه امید اقتصاد آذربایجانی ها بود توسط رفسنجانی فلج شده چراکه عظیم زاده و خیلی از تاجرها و تولید کننده های فرش تبریز را با تطمیع به تهران برد تا امروز شاهد افت فاحش فرش و بیچارگی مردم آذربایجان شویم و امروز هم با غارت معادن آذربایجان به نفع شهرهای مرکزی و همچنین تبلیغات منفی سازمان یافته علیه پنیر لیقوان که تنها برند معروف این روزهای آذربایجان بود به باد فنا برود و صد البته ترک بودن یا شبستری بودن صاحب کارخانجات میهن دردی از دردهای آذربایجان مظلوم را دوا نمی کند....بهتر است نمایندگان آذربایجان به طور قاطع قبل از بهره برداری معاند از فضای موجود پیگیر باشند نه اینکخ با یک عذرخواهی مرموزانه موضوع خاتمه یابد....فراموش نکنیم که شرکتهای اصفهانی از همین روستاهای لیقوان - اسپره خون - زینجانا و روستاهای همجوار به طور مرموزی شیر خریده و مخفیانه پنیر تولید می کنند تا در آینده با ساخت یک برند جدید کمر تنها ننبع درآمد روستاهای اذربایجان را بشکنند...سند دارم و می توانم ثابت کنم...و تخریب برند لیقوان کاملا سازمان یافته بوده و در آینده شاهد خواهیم بود که از کجا ضربه خوردیم...مسئولان آذربایجان راحت بخوابند چون اصفهانی های زرنگ بیدار هستند...ان الله مع الصابرین
    8 + 5 -
    • علی
      ۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۰۰:۱۷
      کاملا درسته. الان خاک آذربایجان میره یزد و کاشی میشه.....
      بقیشو خودتون بخونید
      0 + 3 -
    • اهبرخان
      ۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۰:۵۷
      توهم. توهم توهم. بابا حداقل مطالعه کن بعد توهم بزن. انقدر تخم نفرت و کینه در دلاتون نفوذ کرده که حتی نمی دانید چه می گویید. توهم رضاخان و پهلوی و فاشیسم فارس و غیره.
      6 + 0 -
    • ناشناس
      ۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۲:۴۳
      بله علی آقا همانطور که نفت و گاز جنوب کشور چندین دهه است که تبدیل به پول شده و صرف استانهای مختلف از جمله آذربایجان میشه، البته با دو تفاوت: یکی اینکه خاک رو به کارخانه ها میفروشند اما پول نفت و گاز حق طبیعی استانها محسوب میشه و دیگه اینکه پول خاک کاشی در مقابل پول نفت و گاز عددی نیست و حتی پول تو جیبی یه استان هم به حساب نمیاد. بقیشو خودتون بخونید.
      1 + 0 -
    • ناشناس
      ۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۳:۰۱
      آقا وحید «اصفهان نصف جهانه اگه تبریز نباشه» فقط یه کل کل ساده بود نیازی نیست تمام تفکراتت رو بر همین مبنا شکل بدی هر کی ندونه فکر میکنه اصفهان یه ارتش سری ضدتبریز داره.
      1 + 1 -
  • علی
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۳:۰۳
    روستای لیقوان چقدر شیر گوسفندی دارد و چقدر پنیر محصول آن می تواند باشد که این همه پنیر سنتی به نام آن در سراسر کشور فروخته می شود و شاید باور نکنید صادر هم می شود !! تازه چشممان به تبلیغات میهن هم روشن شد پنیر لیقوان میهن فرآیند تهیه آن را یک نفر از این شرکت سوال کند در لیقوان کارخانه زده که محال است شیر آن را از لیقوان می خرد که محال است یعنی دروغی که صدا وسیما به خاطر منافع مالی تبلیغ می کند
    2 + 1 -
    • اهبرخان
      ۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۰:۵۵
      دوستان عزیز چند نکته یاد آور شوم. صاحب میهن خود یک آذری هست. دوم اینکه به قول دستمون لیقوان چقدر تولید شیر دارد که اینقدر پنیر دارد. سوم اینکه آقای مجری حرف درستی زد ولی در در محلی نامناسب. ایشان نباید در محل تبلیغ میهن این را می گفتند. مجری درست گفتند لیقوان پنیری خوشمزه است ولی غیر بهداشتی. در کل استان آذربایجانشرقی به جز دو سه تا کارگاه که پنیر لیقوان تولید می کنند بقیشون وضعیت افتضاح و غیر بهداشتی دارند و در یک بررسی که انجام شده بود اغلب این پنیرها آلودگی به باکتری ای کولای داشته اند. و جالب این هست که تمامی مقالات کار شده در خود شهرستان تبریز بوده است. ماها نیز به جای یقه پاره کردن بهتره کارگاههای توئلید این پنیرها را ارتقا دهیم تا چیزی برای گفتن داشته باششیم.
      6 + 1 -
  • تبریزلی
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۰۰:۵۱
    متاسفانه مدتی است که تا تقّی به توقّی می خوره از چند جا ناله وا فرهنگا به اسمان می رود . من خودم این را قبول دارم و دیده ام که اکثر فارس زبان ها متاسفانه هموطنان کم فرهنگی برای اکثر شهرستانی ها هستند . خودشان را بالاتر و - کلّاش تر - از سایر صاحبان زبان ها می دانند .همه را مسخره می کنند و این رویه متاسفانه نسل به نسل آنها می چرخد . اما ما ترک زبان ها که فرهنگ مان غنی تر و زیباتر و وسیع تر از آنهاست . اما نباید نژادپرستی را با آن قاطی کنیم . مدتی است تا اشتباهی لفظی از کسی شنیده می شه ، یک کاسه هایی داغ تر از آش فورا صفحات اجتماعی را پر می کنند . واقعا این به فرهنگ ما ترک زبانان نمی خورد . ترک ها آدم هستند . ظریف هستند و شیرین زبان و خونگرم ، چرا خود را پرخاش جو متصور نشان می دهیم ؟ . واقعا نمی دانید که اکثر تولیدات پنیرهای محلی آذربایجانی ها غیربهداشتی تولید میشود ؟ .هر چند که چند تایی رعایت می کنند . اما مطمئن نیستند . متاسفانه عده ای هم که از آب گل آلود ماهی می گیرند از چنین قضایایی فورا سو استفاده می کنند .
    1 + 1 -
نظر شما
  • 12
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •