از ترس مرگ خودکشی نکنیم!/
  • 1398/12/19 14:08
  • 116730
مرگ 14 نفر بر اثر مصرف الکل صنعتی؛

از ترس مرگ خودکشی نکنیم!/ "در خانه بمانیم" را جدی بگیریم

در حالیکه این روزها بر استفاده از مواد ضدعفونی کننده برای بهداشت دست‌ها تاکید می‌شود در چند روز گذشته تعدادی بر اثر مصرف الکل صنعتی جان خودشان را از دست داده‌اند.

به گزارش آناج، شیوع ویروس کرونا استفاده از مواد ضدعفونی کننده و الکلی را به شدت افزایش داده و همین افزایش تقاضا باعث ایجاد بازار سیاه در تولید همین اقلام در بازار شده است. برخی شایعات در فضای مجازی مانند" از بین رفتن ویروس کرونا با نوشیدن الکل" هم قوز بالای قوز شده و به طر وحشتناکی آمار فوتی‌های ناشی از مصرف الکل را بالا برده است.

روز گذشته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مرگ 14 نفر بر اثر مصرف الکل خبر داد و گفت: "از شب گذشته ۱۱۳ مورد مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی اهواز مراجعه کردند که از بین آنها ۱۴ نفر جان خود را از دست دادند."

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در خصوص این حادثه اظهار کرد: "تعدادی از شهروندان اهوازی به دنبال شایعه در فضای مجازی درباره مؤثر بودن خوردن الکل برای دفع ویروس کرونا اقدام به خرید الکل غیرخوراکی کرده و سپس به مصرف آن روی آوردند که این امر باعث مرگ ۹ نفر شد. یکی از مسموم شدگان بینایی خود را از دست داد و هشت نفر از آنها نیز در بخش مراقب‌های ویژه در بیمارستان‌های اهواز بستری هستند."

ظاهرا بازار داغ شایعات در روزهایی که کشور درگیر جنگ با کروناست جان افراد زیادی را می‌گیرد و به همین دلیل است که مسئولین اعلام می‌کنند مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و به عبارتی "از ترس مرگ خودکشی نکنیم!"

ماندن در خانه تا زمان کنترل بیماری، کاهش ترددات حتی ضروری، استراحت و مصرف مایعات و سبزیجات بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس است و در صورتیکه مردم توصیه مسئولین را جدی بگیرند، روزهای آینده می‌توان شاهد کاهش شیوع بیماری و تعداد مبتلایان در کشور باشیم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •