اتوبان تبریزسهند، حواله‌ای که نقد نمی‌شود/ چرا عمر دولت‌ها کفاف نمی‌دهد!
  • 1398/11/17 10:04
  • 116346
از این وزیر به آن مسئول؛

اتوبان تبریزسهند، حواله‌ای که نقد نمی‌شود/ چرا عمر دولت‌ها کفاف نمی‌دهد!

آزادراه تبریز سهند به طول 22 کیلومتر و در 2 قطعه 4 بانده قرار است به بهره‌برداری برسد. اما هنوز پشت کوهی از وعده‌های مختلف دیده نمی‌شود.

به گزارش آناج، شهر جدید سهند یکی از جدیدالتاسیس‌هایی است که در سال 87 شکل گرفت، هدف از به وجود آوردن این شهر جدید، کنترل جمعیت سریز تبریز بود. این شهر در 20 کیلومتری جنوب غربی تبریز و در مسیر جاده تبریز آذرشهر قرار دارد. اصولا اصلی‌ترین هدف در ساخت یک شهر جدید مکانیابی دقیق و سهل‌الوصول بودن راه‌های ارتباطی آن است.

طبق مطالعاتی که توسط کارشناسان در دولت‌های وقت انجام شد، طرح احداث آزادراه تبریز سهند به تصویب رسید ولی آنچه که مسلم است تمدید هرساله آن توسط مسئولان مختلف است.

در این بین هر مسئول و مقام کشوری هم که به تبریز سفر می‌کند با تاکید بر اتمام این پروژه داغ دل مردم را تازه می‌کند. این پروژه قرار بود در مدت 3 ساله به اتمام برسد ولی نه تنها عمر دولت دهم کفاف آن را نداد بلکه عملا در دولت یازدهم نیز به شکل لاک‌پشتی حرکت کرد.

آزادراه تبریز سهند به طول 22 کیلومتر و در 2 قطعه 4 بانده قرار است به بهره‌برداری برسد. اما هنوز پشت کوهی از وعده‌های مختلف دیده نمی‌شود. آخوندی وزیر راه وقت در سال 93 قول داده بود این آزادراه نهایتا یکسانه افتتاح شود ولی همچنان خبری از اتمام این پروژه نیست.

جبار زاده استاندار اسبق آذربایجان شرقی نیز در زمره مسئولان قرار دارد که در سال ۹۴ در جمع فرمانداران با اشاره به مصوبات سفر استانی دولت درباره این پروژه گفت: آزادراه تبریز ـ سهند تا پایان سال ۹۵ افتتاح می‌شود.

روحانی رئیس‌جمهور ایران اسلامی نیز در نشست خبری خود در سفر به تبریز بر همین موضوع تأکید کرد و از اتمام این پروژه تا پایان سال ۹۵ خبر داد اما حالا سال ۹8 نیز رو به اتمام است و هنوز مسئولان استانی مهر تمدید بر روی آن می‌زنند.

مجید خدابخش در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی و توسعه اسکو با تاکید بر اینکه به لحاظ توسعه باید پیگیر نیازهای اسکو باشیم اظهار داشته بود: اتوبان 20 ساله تبریز-سهند به پروژه مزمن تبدیل شده که به 130 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد که با تأمین بخشی از اعتبارات آن، هر هفته به این پروژه سرکشی می‌کنم تا به سرانجام برسد.

همچنین پورمحمدی استاندارفعلی آذربایجان‌شرقی ازبرخی مانع‌تراشی‌ها در اجرای پروژه‌های حوزه راه‌سازی در استان انتقاد کرده و گفته بود: متأسفانه بخشی از بدنه اجرایی راه و شهرسازی و مدیران استانی هنوز حساسیت و ضرورت این مسأله را درک نکرده‌اند و همراهی خوبی با حرکت توسعه استان در این زمینه ندارند.

 پورمحمدی با هشدار به خلف وعده مسئولین وزارتی عنوان کرده بود: تأمین مالی این پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی، با بهانه‌های سطحی معطل مانده و اجرای این پروژه که به صورت مستقیم با زندگی 140 هزار نفر ساکن شهر جدید سهند در ارتباط است، بسیار سهل گرفته می‌شود.

 وی ادامه داد: بنده به عنوان نماینده دولت باید به مردم استان گزارش دهم و اگر بزرگراه تبریز- سهند در موعد مقرر به اتمام نرسد به مردم اعلام خواهم کرد که چه کسانی در برابر این مسأله مقاومت می‌کنند. این اتوبان از ضروریات زندگی است و عده‌ای با سنگ اندازی راه 140 هزار نفر جمعیت سهند را بسته‌اند.  هر هفته از این اتوبان بازدید دارم و به صورت جدی پیگیر هستیم. اگر تا 6 ماه آینده این اتوبان تمام نشود، کارشکنان را به مردم معرفی می‌کنم.

به هر حال اتوبان تبریز سهند همچنان با گذشت چند سال به خط پایان نرسیده البته مسئولان استانی همچنان بر پایان ساخت این طرح تاکید میکنند.

اخیرا استاندار آذربایجان‌شرقی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اسفند ماه را آغازی بر پایان پروژه آزادراه تبریز سهند عنوان کرد.

وی گفت: وقتی ما وعده‌ای به مردم می‌دهیم از طرف پیمانکاران نیز حرف می‌زنیم، آخرین قول ما این است که این اتوبان در اسفندماه زیربار ترافیک قرار خواهد گرفت و کارهای تکمیلی از قبیل روشنایی نیز در ادامه انجام می‌گیرد، این پروژه مشارکتی است است 40 درصد سهم دولتی و 60 درصد آورده بخش خصوصی است که دولت تمام سهم خود را پرداخت کرده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
  • Shahinnazari
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۲:۲۸
    احتمالا ربطی به عمر دولت‌ها نداشته و به بی کفایتی مدیران محلی بر میگردد چطور در همین دولت‌ها طرحها و پروژه های استان تهران و اصفهان و بعضی استان‌های سوگلی دیگر یکی بعد از دیگری و به بهترین شکل اجرا و افتتاح می‌شود
    5 + 0 -
  • برقی
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۰۷:۲۹
    اولا این پروژه آزاد راه است نه بزرگراه ، دوما 6 خطه است نه 4 خطه و بخاطر همین حجم عملیات راهسازی در این پروژه حجیم است وتا تابستان 99 زیرغبور خواهد رفت .
    0 + 3 -
نظر شما
  • 2
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •