رسانه در خط مقدم جنگ و تقابل/ لزوم ایده‌پردازی برای فقرزدایی
  • 1398/11/07 13:16
  • 116201
مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی مطرح کرد:

رسانه در خط مقدم جنگ و تقابل/ لزوم ایده‌پردازی برای فقرزدایی

صفری گفت: رسانه‌ی آزاد و درعین حال مستقل نه باید از تائیدات خوشحال باشد و نه از تکذیب‌ها ناراحت شود. حتی انتقادات و بیان مشکلات هم باید با رویکرد امیدآفرینی انجام پذیرد.

به گزارش آناج، مرتضی صفری مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت رسانه اظهار داشت: رسانه‌ها چه بخواهند چه نخواهند در یک خط مقدم جنگ و تقابل قرار گرفته‌اند.این خط مقدم دربرابر دشمنی قراردارد که همواره مردم را نسبت به آینده ناامید می‌سازد

وی گفت: فکر نکنم رسانه‌ها از مشکلات و سومدیریت‌ها خبرنداشته باشند، اما رویکرد رسانه جز امیدآفرینی برای جامعه نیست رسانه‌ی آزاد و درعین حال مستقل نه باید از تائیدات خوشحال باشد و نه از تکذیب‌ها ناراحت شود. حتی انتقادات و بیان مشکلات هم باید با رویکرد امیدآفرینی انجام پذیرد.

صفری افزود: بازنمایی واقعیات جامعه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برعهده‌ی شما اصحاب رسانه است، هیچگاه نباید مرعوب آنچیزی شد که پروپاگاندای رسانه‌های بیگانه ایجاد می‌کنند،مهمترین هدف‌گذاری دشمن روی افکارعمومی است و هررسانه‌ای که در مواقع حساس تصمیم درستی بگیرد در اثرگذاری بر افکارعمومی پیروز است.

وی جایگاه رسانه را خطیر عنوان کرد و تاکید کرد: باید جای مراجع فکری و سلبریتی‌ها عوض شود بعنوان رسانه باید راهبرد مشخصی داشته باشیم تا جای مراجع فکری و معنوی با برخی سلبریتی‌های دون پایه عوض نشود. تمامی اقدامات رسانه‌ای، انتقادات و پیشنهادات باید به امیدواری جامعه منتهی شود بنابراین رویکرد و خروجی صداوسیما احساس امیدواری در جامعه‌ی ایرانی است.

مدیرکل صداوسیمای استان خاطرنشان کرد: یکی از مفاد اصلیِ شراکت راهبردی قرن بیست‌ویکم میان آمریکا و عربستان، مواجهه‌ی این دو کشور با ایران اسلامی است. تاسیس مرکز رسانه‌ای "اعتدال" توسط آمریکا در این راستا انجام شده و دشمنی‌های آن در سال‌های اخیر به وضوح مشاهده می‌شود

وی عنوان داشت: ایران اسلامی با جنگ تمام عیار ترکیبی مواجه است جنگ اقتصادی، حملات سایبری، پروپاگاندای رسانه‌ای، جنگ اطلاعاتی و حمایت از نارضایتی‌ها جملگی برنامه‌های شراکت بین آمریکا و عربستان علیه ایران اسلامی است که انجام می‌پذیرد

صفری با اشاره به برنامه‌های صداو سیمای مرکز استان در ایام دهه فجر گفت: ایجاد شورونشاط ملی و بازخوانی هویت و اهداف انقلاب اسلامی، می‌تواند از اهداف رسانه‌ها در ایام دهه‌فجر باشد. از تک‌تک رسانه‌ها خواهشمندم برای فقرزدایی در جامعه ایده‌پردازی کنند

وی سریال جلال را از آثار فاخر صدوسیمای استان دانست و تصریح کرد: پخش سریال ماندگار "جلال" در دهه فجر که به کارگردانی هنرمند موفق آذربایجان جناب آقای نجفی ساخته شده، از افتخارات صداوسیما خواهد بود. به غیر از چند بازیگر، تمامی عوامل این سریال توسط نیروها و ظرفیت‌های آذربایجان و تبریز بکارگیری شده است

صفری ادامه داد: تبیین و تشریح عملکرد دستگاه‌های اجرایی از جمله‌ی برنامه‌های صداوسیمای استان در دهه فجر خواهد بود. نزدیک به ۱۳۰ ساعت برنامه در ایام دهه فجر تولید و منتشر می‌گردد. درباره انقلاب اسلامی، ۱۲مورد گزارش‌ و گفت‌وگوهای موضوعی تولید و پخش خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان‌شرقی رویکرد رسانه ملی را در انتخابات چنین تشریح کرد: از آبان‌ماه تا دوهفته بعد از انتخابات، برنامه‌های اخلاق انتخاباتی، انتخاب، ویژه برنامه یول بیر، بیرینجی انتخاب، منیم انتخابیم و برنامه‌ی ایرانیمیز درحال تولید و پخش است. بازنمائی انتظارات مردمی، تشویق برای مشارکت حداکثری و تذکر مسائل اخلاقی در رقابت‌ها از اهداف تولیدات صداوسیما درباره انتخابات آتی است. در مجموع ۳۵۰ساعت برنامه مختص انتخابات خواهیم داشت و کل استان را پوشش خواهیم داد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •