بنر آزادگی هواداران تراکتور در آزادی:
  • 1398/11/07 11:13
  • 116195
بر جای مانده از بازی بزرگ هفته؛

بنر آزادگی هواداران تراکتور در آزادی: "شهیدلر اولمز، وطن بولونمز" + عکس

هواداران تراکتور در بازی روز گذشته این تیم مقابل پرسپولیس بار دیگر یاد و خاطره شهدای والامقام و مظهر ایستادگی و مقاومت را گرامی داشتند.

به گزارش آناج، تیم فوتبال تراکتور در نخستین بازی خود در نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال که شاید مهمترین بازی این تیم در فصل جاری مسابقات بود، در تقابل با میزبانش پرسپولیس شکست تلخی را متحمل شد.

این شکست درحالی رقم خورد که هواداران تراکتور به عنوان یار دوازدهم حضور پرشوری در ورزشگاه آزادی داشتند و 90 دقیقه تیمشان را تشویق کردند. آن‌ها حتی بعد از پایان بازی و باخت نیز به حمایت از تیم خود پرداختند. 

اما تصویری که از این طرفداران واقعی فوتبال در رسانه‌ها و دنیای فضای مجازی منعکس شد اکثریت به لحظاتی از تنش و درگیری‌ها در ورزشگاه تعلق داشت که چندین تماشاگرنما از سوی هر دو تیم فضا را ملتهب کردند.

تصاویر سنگ‌پرانی این هوادارنماها بازتاب گسترده‌ایی یافت و این درحالی است که این اتفاقات در طول فصل‌های اخیر فقط و فقط در دیدارهایی رویت می‌شود که یک پای آن تیم پرسپولیس است!

در این دیدار نیز پرسپولیسی‌ها بار دیگر توهین‌های زشتی را نثار مردم آذربایجان و اعضای تیم تراکتور کردند اما این رفتارهای ناپسند که شروع درگیری‌ها در سکوها بود، گویا در رسانه‌های پایتخت خریداری نداشته است!

در این میان، یک اقدام ویژه از سوی هواداران تراکتور در روی سکوهای آزادی انجام شد که در لابه‌لای حواشی گم و فدای رخدادهای تلخ این دیدار شد و آن هم بنری بود که پرشورها در ورزشگاه آزادی به اهتزاز درآوردند.



 

تی‌تی‌ها در شروع بازی بنری زیبا منقش به چهره و عبارتی کوتاه از وصیت دو سردار شهید «مهدی باکری» و «حاج قاسم سلیمانی» را باز کرده و به نوعی با این بنر خود با قهرمانان ابدی ایستادگی، مقاومت و آزادی‌خواه تجدید میثاق کردند. 

همان هوادارانی که در دیدار با استقلال نیز با تصاویر شهدای مرزبانی در ورزشگاه یادگار امام تبریز حضور یافتند اما در آن بازی نیز رسانه‌های پایتخت سلام نظامی آن‌ها را به نشانه جدایی‌طلبی و حمایت از اقدام نظامی کشور همسایه علم کردند.

در واقع پیامی که هواداران تراکتور در بازی دیروز با بنر زیبایشان از طریق ورزش فوتبال به سراسر مرزهای سرزمین خود ارسال کردند، این عبارت بود: شهیدلر اولمز، وطن بولونمز ...

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
  • تراختورچی
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۲:۱۹
    هواداران پرسپولیس یه عده پانفارس و پانکرد هستن که امنیت و وحدت ملی رو زیر سوال بردن امیدوارم مسئولای استانی ساکت ننشینن و در پی محکومیت اونا باشن
    28 + 54 -
  • تیراختورچی
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۲:۴۹
    به والله می گویم سلام نظامی به خاطر حمایت از عملیات نظامی تورکیه علیه تروریست های کرد بود که دستشان به خون جوانان مرزبان ما خصوصا مرزهای آذربایجان غربی آلوده هست همین و بس. اینهایی که این کار هواداران تیراختور رو تجزیه طلبی و بیگانه پرستی و این مسائل تفسیر کردند یک مشت خائن به وطن هستند و یک عده نادان با حرف اینها پاشدن پرچم ترکیه رو آتش زدند، جای حق و باطل عوض شده.
    31 + 54 -
    • محمد
      ۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۲۳:۰۳
      یه مورد پرچم جمهوری اسلامی در بین هواداران تراکتور دیده نمیشه اونوقت امثال شما نگران آتش زدن پرچم ترکیه هستید؟ پرچم آمریکا و اسرائیل یا ترکیه و هرجای دیگه ای رو آتش زدند به شما چه ربطی داره؟ همون افتضاحی که بازی با استقلال بار آوردید و از طرف همه از جمله در همین سایت محکوم شد باعث به وجود اومدن حواشی و باختهای پی در پی بعدی بود. تشت رسوایی امثال شما خیلی وقته از بام افتاده خبر ندارید فکر میکنید اینجوری میتونید سر جمهوری اسلامی کلاه بذارید. جهت اطلاع عرض میکنم همین الان که داریم صحبت میکنیم نیروهای تحت حمایت ما (جمهوری اسلامی ایران) با نیروهای تحت حمایت شما(ترکیه - به اعتراف خودتون) در ادلب سوریه درحال نبرد هستند. زیاد فریب ظواهر و دست دادن ها رو نخورید. تضا منافع جمهوری اسلامی از تشابه منابع با ترکیه بیشتر هست و من نوعی هم گرچه شخصا آذری ترک زبان هستم اما همیشه و در هرحالتی تهران و جمهوری اسلامی رو به آنکارا و ترکیه ترجیح میدم. فکر نون باشید که خربزه آبه. سیز اوخینلری بیر توخوموشوخ!
      41 + 13 -
    • تیراختورچی
      ۱۳۹۸/۱۱/۱۱ - ۰۱:۱۶
      کسی از ادلب و جاهای دیگه جهان حرفی نزد منظور مبارزه ترکیه با تروریست های کرد هست تو سوریه نه افراد گروه ها و شبه نظامیان دیگر! مغلطه نفرما عزیز!
      1 + 13 -
    • تیراختورچی
      ۱۳۹۸/۱۱/۱۱ - ۰۱:۱۹
      به محمد:
      ساده لوحی تا چه حد؟!
      1 + 14 -
    • محمد
      ۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۴:۰۶
      از اِفاضات جناب تراختورچی به بردن پرچم جمهوری اسلامی به استادیوم میگن ساده لوحی اما نگران آتش زدن پرچم اجنبی هستن. وقتی میگم تشت رسواییتون افتاده به خاطر همین کارها و تفکرات درب گجیلی هست. هرچند در درب گجیل هم فکر نکنم این چرندیات خریداری داشته باشه.
      12 + 1 -
  • تیراختورچی
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۳:۰۸
    یادمان نرفته اینجا همون ورزشگاهی هست که طرفداران پیروزی(پرسپولیس)، شعار زنده باد رضاشاه[پالانی] سر می دادند!! آناج جان ننوشتی چرا صدا وسیما حتی یک ثانیه هم خیل عظیم هواداران تیراختور ور نشون نداد و شدیدا سانسور کرد؟! این هست صدا وسیمای ملی؟! دربست در اختیار دو تیم دردانه بیت مالی پایتخت هست.
    آقای زنوزی بیا از نزدیک به این تیم رسیدگی کن هوادار به نبود جا تو ورزشگاه اعتراض داره معاونت فرهنگی باشگاه با حالت اعراب به هواداران توهین میکنه. این چه وضعشه؟! از دوست گلایه کنیم یا از دشمن؟
    24 + 55 -
    • علی
      ۱۳۹۸/۱۱/۱۱ - ۰۱:۵۹
      همینطور یادمان نرفته که در همین ورزشگاه هواداران منتسب به تراکتور در بازی با استقلال سال گذشته که سه تا خوردن میگفتن رژیم صهیونیسته همینه همینه!!! کی رو به رژیم غاصب صهیونیستی شبیه میکردن؟ وقتی درباره چیزی اظهار نظر میکنید فکر نکنید بقیه هم مثل خودتون بی اطلاع یا فراموشکار تشریف دارن. با بقیه شعارهایی که در یادگارهم داده میشه کاری ندارم که فیلمهاش همه جا در دسترسه.
      15 + 0 -
  • نوید
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۴:۱۹
    آناج جان عزیز هر رسانه ای اون چیزی که در راستای منافع خودش هست رو برجسته میکنه. اینکه مسئله عجیبی نیست. اما یه نکته رو دوستانه به هواداران تراکتور توصیه کنم راهی که برای رسیدن به هدف انتخاب کردید راه اشتباهی هست. در درست بودن یا نبودن حق بودن یا نبودن هدف بحثی ندارم درباره راه ابراز کردن و رسیدن بهش صحبت میکنم. انسان عاقل از یه جا دوبار گزیده نمیشه. 10 سال که هیچی اگر عمری باقی باشه سالیان زیاد دیگه هم ما و شما خواهیم آمد همینجا و درباره مسائل تکراری صحبت خواهیم کرد مگر اینکه راه درست رو پیدا کنید.
    51 + 23 -
    • مسلمان
      ۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۶:۲۱
      مرگ بر نژادپرست، تو ... کی هستی که اینجا برای تیراختورچی مسیر رو نشون میدی؟!
      12 + 44 -
    • نوید
      ۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۱۲:۵۱
      به مسلمان نما،
      نژادپرستی و قوم گرایی در حرفای شما کاملا مشخص و آشکار هست. شما و کسانی که پیاده نظام دشمن هستن حتی از روخوانی یه مطلب ساده عاجزن چه رسد به فهم اون. اینکه تراکتور ده ساله داره درجا میزنه تصادفی نیست. با وجود هوادار نماها و هولیگان هایی مثل شما معلومه استادیوم به صحنه جنگ تبدیل میشه. امان از جهل و تعصب!
      37 + 9 -
    • مسلمان
      ۱۳۹۸/۱۱/۱۱ - ۰۱:۰۹
      نوید پارس پول لیس راه ما خطاست؟! آهان احسن متوجه شدم منظورن اینه که ما هم با وزارت ورزش و فدراسیون پشت پرده هماهنگ بشیم؟ برو خدا پدرت را بیامرزد طرفدار تیراختور شرافت و غیرت دارد. یاشاین تیراختور/یاشاسین آذربایجان.
      1 + 12 -
  • Iran
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۵:۳۴
    مگر شماها ترکیه ای هستید که شعار های زشت نژاد پرستانه علیه ایران و ایرانی چند سال که دارید به این کار نکبت بار ادامه میدهید چه دلیلی داره مردم تبریز تو استادیوم ورزشی و غیره یا تو پیام رسان های داخلی و خارجی به ایران و ایرانی و زبان شیرین پارسی/فارسی توهین کنند و عکسهای ناجور و شیطان پرستانه بگذارند یا پرچم ترکیه و آذربایجان را بپوشند و در دست بگیرند یا با پخش ویدیو در حرم امام رضا ع بگویند که نظر کرده بودیم پرسپولیس قهرمان فینال آسیا نشود بیاییم پابوس آقا!!! که به حقش قسم آقا بزند به کمرتان. پس بهتر از پیش داوری نکنید و خود کثیفتان را مظلوم جلوه ندهید بیشتر تو شبکه های مجازی و پیام رسان های داخلی و خارجی کمی جستجو کنید تا گستاخی های زشت نژاد پرستانه تبریزی ها را ببینید.
    ضمنا من و امثال من که پایبند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز هستیم را از این حرف ها نترسانید تفرقه افکنی نکنید.
    51 + 42 -
    • تراختورچی
      ۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۱۹:۳۹
      هیچ جای دنیا بردن پرچم کشور های مختلف کار غیر قانونی نیست تو همین لیگ خودمون نفت ابادان پرچم برزیل و میبرن یا همین هوادارن نژاد پرست و پانفارس پرسپولیس و استقلال پرچم ارمنستان و بردن تو لیگ اسپانیا پرچم ارزانتین و غیره که یه مسیله طبیعی پرچم ترکیه حمایت از زلزله زدگان ترکیه و ارتش ترکیه که با تروریست های پانکرد جنگ میکرد کار انسانیه یا هوادار از ادربایجان یا ترکیه که به عنوان توریست وارد کشورمون میشن میان ورزشگاه طبیعیه پرچم کشور خودشونو بیارن تو کشورمون مثلا یه ایرانی پرچم عزیزمون رو برده بود سانتیاگو برنابئو مادرید اینا طبیعیه دنبال بهانه های دیگه باشید ولی ووریا غفوری از واژه جعلی روژاوا استفاده کرده بود که هدفش پانکردی و جدایی طلبی بود ترکیه ها و اذربایجانی ها مثل افعانستانیا و عراقی ها همزبان و کشور دوست و همسایه ما هستن اینکه شما فرار روبه جلو برچسب جدایی طلبی میزنین تا کار توهین به اقوام کشور و نژاد پرستی خودتون رو توجیح کنید کار خوبی انجام نمیدید توهین به اقوام کشور امنیت و وحدت ملی رو بخطر میندازه و تفرقه افکنی میکنه یبار به خودتون بیاید و اینقدر نژاد پرستی نکنید تا بعدش توجیهات و بهانه های بنی اسراییلی بیارید هوادارن تراکتور هیچوقت به اقوام کشور توهین نمیکنن اون کلیپ ها هم ساخته امثال شما ها نژادپرستها هست که دورگه ترک و کرد هستن و بیشتر کرد دارن تا ابروی ترکها رو ببرن یا کسایی که فارسن و یکمی ترکی بلدن برطبل اختلافات قومی میزنن اونا هم مثل شما افراد نژاد پرست و پستی هستن که کار خودشونو با برچسب زدن توجیح میکنن
      2 + 27 -
    • حسن
      ۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۱۳:۰۳
      به تراختور چی (نفوذی):
      همه جای دنیا ده تا پرچم خودشون رو میبرن یکی دو تا هم پرچم مربوط به بازیکنان. اما نفوذی های وابسته به اجنبی مثل شما که تا الان به نظر یه بار هم دستشون به پرچم مقدس جمهوری اسلامی نخورده و هیچ تصویری هم دیده نشده که پرچم ایران رو برده باشن به ستون پنجم و پیاده نظام دشمن در تفرقه افکنی و اقدامات ضد امنیت ملی تبدیل شدن. البته این تازگی نداره جای دوری هم نمیریم یادمون نرفته در اشوب سال 85 که چگونه همفکران کمونیست شما (ورژن اولیه پان ترک ها) به پرچم ایران اهانت کردن.
      همین رای اخیر کمیته انضباطی به قدر کافی گویاست بر اساس گزارش داور و ناظر و اسناد و مدارک فیلم ها و تصاویر همه بی اخلاقی ها و ناهنجاری ها از طرف هواداران منتسب به تراکتور بوده در حالی که مهمان بودن. همه دروغ میگن تصاویر و فیلم ها دروغن فقط شما که فکر میکنید تافته جدا بافته هستید و در توهم توطئه زندگی میکنید راست میگید. هدف امثال شما نه فقط ضربه به حکومت که نابودی ایران هست. اما کورخوندید جمهوری اسلامی اسلاف نادان شما رو سیمیشگا کیمین چیدیپدی، شما که در حد همون سیمیشگا هم نیستید. اون دورانی که نفوذی های منافق و ضد نظام با ریاکاری و ریش گذاشتن وارد سیستم میشدن و بمب گذاری میکردن خیلی وقته تموم شده.
      12 + 1 -
    • یاسر
      ۱۳۹۸/۱۱/۱۱ - ۰۱:۵۴
      به تیراختورچی:
      معمولا نژادپرستها همه تقسیم بندی های خودشون رو براساس نژاد انجام میدن مثل فارس و ترک و کرد و... این چیزیه که از ادبیات و فحوای کلام شما که با اسامی مختلف نظر میدید کاملا مشخصه!
      12 + 1 -
  • کریم
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۸:۱۸
    با این شرایط باید به زنوزی حق داد که از سرمایه گذاری در فوتبال دلسرد بشه. از هر طرف هم نگاه کنید واقعا بی فایده هست.
    35 + 16 -
  • سینا
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۲۱:۵۰
    هواداران که یک دست نیستند نگاه یکپارچه به هواداران نگاه اشتباهیه. داخل هر جمعی ادم خوب هم هست ادم ناجور هم پیدا میشه. الزاما کسانی که سنگ پرتاب میکردن همونایی نیستن که بنر شهدا رو بردن. بنابراین بهتره به جای ماست مالی کردن قضیه به فرهنگ سازی بپردازیم که دیگه شاهد چنین اقداماتی نباشیم.
    16 + 0 -
  • محمدعلی
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۲۲:۰۶
    متاسفانه تراکتور هم بازی رو باخت هم با نادانی برخی هوادارانش اخلاق رو باخت و هم تلفات سنگینی برای بازی بعدی داد دقیقا اتفاقی که در بازی با استقلال افتاد. امیدوارم حداقل وارد حاشیه هایی مثل بعد از بازی استقلال نشیم.
    25 + 1 -
  • احمد
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۱۴:۱۵
    هواداران پیروزی (کیمته داوران - تماشاگران -وزیر ورزش- صدا و سیما) چیزی را نباختند فقط چشمانشان را به روی برخی مسائل بستند شعار یکپارچه استادیوم آزادی را که در هر بازی سر می دهند نمی شنوند کارتهای مغرضانه داوران را نمی بینند طرفداری مجریان صدا و سیما را نمی بینند و در نهایت دم از شرافت و قهرمانی می زنند
    4 + 4 -
    • امیر به احمد
      ۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۴:۴۱
      همه میدونیم هواداران پیروزی عمدتا یه سری اراذل و اوباش بی فرهنگ هستن بین همه تیم ها هم به بدنامی شهره هستن اما اینا صرفا یه بخش اندکی از مردم تهران 72 ملتی هستن که میان استادیوم هرجور ادم ناجوری هم داخلشون پیدا میشه. اما مسئله اصلی اینه که ما هم باید مثل اونا باشیم؟ بزنیم بشکنیم سنگ بندازیم فحاشی کنیم ضدامنیت ملی بشیم و....؟ که در نهایت همه میدانیم و میبینیم که دودش به چشم اونا نمیره بلکه به چشم ما میره. آذربایجان فرهنگ غنی و الهام بخشی داره. نه اخلاق نه عرف و نه فرهنگ اسلامی ایرانی ما اجازه چنین کارهای ناپسندی رو میده. برای نشوندن اون عده اراذل و اوباش هوادار پیروزی سرجای خودشون باید اونا رو در زمین بازی شکست داد تا ساکت شن. باید حاشیه های غیرورزشی رو از تراکتور دور کرد. اونا میدونن که حاشیه کمر تراکتور رو میشکنه بنابراین شروع به تحریک میکنن و خاله خرسه های ما هم در دام اونا میفتن. وارد شدن تراکتور به حاشیه های غیرفوتبالی چیزی هست که دشمنان آذربایجان میخوان.
      17 + 7 -
  • تیراختورچی
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۱ - ۰۱:۱۴
    این روزها نیز بگذرد طرفداران پارس پول لیس ریختن اینجا ضد تیراختور نظر دادن البته ممکنه یک نفر باشه با اسم های مختلف نظر بده! اگر با نیرنگ و فریب هزار تا اینجا نظر ضد تیراختوری درج و بعد هر کدوم هزار تا بازخورد مثبت بخوره باز هیچ فایده ای نداره. همین طوری مشغول باشین. همه چیز مثل روز روشن است. یاشاین تیراختور/یاشاسین آذربایجان/یاشاسین تورک میللتی
    0 + 14 -
  • نوید
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۳:۵۳
    به تراختور چی مسلمان یا هر اسم دیگه:
    کسی که خبر کرد خودش....
    تیراختور چی و مسلمان(که البته مسلمان نما درست تره) در واقع یک نفر هستن.
    کپی پیست هایی که با اسامی مختلف انجام میده کاملا مشخصه. «یاشاین تیراختور/یاشاسین آذربایجان»
    حتی اونقدر با عجله با اسامی مختلف نظر میده که نخواسته غلط املایی رو اصلاح کنه. امان از جهل و تعصب!
    13 + 1 -
    • تیراختورچی
      ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۹:۱۵
      نوید یغنی: پارسِ پول لیس
      0 + 8 -
    • تورک
      ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۹:۱۸
      اشتباه تایپی طبیعتا ممکنه رخ بده ارزش مطرح کردن نداره.
      تمام نظرات این پست رو خوندم، متوجه شدم بدجور به یک شعار حساسیت داری پس باز مینویسم تا آویزه گوشت شود: یاشاسین تیراختور-یاشاسین آذربایجان. تکرار کن تا برایت عادی شود پسر خوب.
      0 + 8 -
    • یاشار
      ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۹:۲۰
      به بیگانه جماعت(پارسِ پول لیس) نباید رو داد!
      0 + 8 -
    • نوید
      ۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۱۲:۰۹
      اول از مدیر سایت باید تشکر کنم که اون نظر توهین آمیز رو حذف کرد. هرچند از اول هم نباید منتشر می کرد. درباره این سه کامنت (تراختورچی-تورک-یاشار) هم که خودشون اعتراف میکنن که یه نفرن با اسامی مختلف دارن شعار میدن نیازی به توضیح و تفسیر نیست!
      4 + 1 -
  • اراز
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۰۹:۱۲
    وقتی در مسابقات خارجی یک نفر پرچم ایران را به ورزشگاه میبرد وتلوزیون کشور مان در تمام شبکه ها و فضای مجازی ان را نشان میدهد وان فرد بی حجاب ولخت را دوستار ایران جلوه نشان میدهد مگر انها اجنبی هستند من خودم طرف دار ایتالیا هستم این بدین معنی نیست که کشورمان را دوست ندارم ودر ثانی بردن پرچم ترکیه و اذربایجان بعلت هم زبانی خیلی هم اذت بخش است وقتی ما به ترکیه واذربایجان سفر میکنیم اصلا احساس غربت نمیکنیم همانطوری که فارسها به افغانستان که از نژادانهاهستند لذت بخش است
    1 + 7 -
  • Iran
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۲۰:۵۸
    در اینکه تراختوری ها وطن فروش خائن البته کاملا ساده لوح هستند هیچ شکی نیست.
    5 + 2 -
نظر شما
  • 29
  • 0
  • 19
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •