پایان راه کتاب
  • 1398/11/01 11:45
  • 116110
یادداشت وارده؛

پایان راه کتاب

کاهش توان خرید مردم و توسعه بی‌رویه و بی‌برنامه مراکز نشر در کشور از سویی و کتابسازی نویسندگان گوگلی! این شغل شریف را با بحران مواجه کرده است. کاش علاقمندان کتاب که دستشان به جایی می‌رسد به داد این شغل شریف برسند.

گروه فرهنگی آناج/ سیدقاسم ناظمی؛ یکی از سالهای دهه ۶۰ بود درست یادم نیست با شعر سهراب سپهری حال می‌کردم. آن روزها کتاب این‌قدر در دسترس نبود در سفری به تهران ناشرش را در راسته انقلاب پیدا کردم و هشت کتاب سپهری و چند کتاب دیگر را خریدم به محض رسیدن به خانه کتاب را با نایلون جلد کردم و زیر نایلون پشت جلد، عکسی از سهراب را چسباندم و در میان سطور کتاب افتادم دنبال خانه دوست.

بعدها طهوری از مقاصد کتابگردی من بود. امروز خبر تلخ تعطیلی این کتابفروش و انتشارات قدیمی حالم را بد کرد.

سید احمدرضا طهوری، مدیر کتابخانه طهوری گفته است: کتابخانه‌ای که از جنگ جان سالم به در برده را در جنگ کتاب و کاغذ با همه‌چیزفروش‌ها به فروش گذاشته‌ام. دیگر نمی‌توانم ادامه بدهم و بهمن ۱۳۹۸ پایان راه کتابخانه است.

کاهش توان خرید مردم و توسعه بی‌رویه و بی‌برنامه مراکز نشر در کشور از سویی و کتابسازی نویسندگان گوگلی! این شغل شریف را با بحران مواجه کرده است. کاش علاقمندان کتاب که دستشان به جایی می‌رسد به داد این شغل شریف برسند.

غیر از این که کتاب شریف است، آنان که عمرشان در این راه به پیری رسیده، ارزش توجه و اکرام بیش از پیش را دارند.

دکتر صالحی وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران از جمله آقایان احمدمسجدجامعی و  محمدجواد حق شناس قطعا می‌توانند در این باره موثر باشند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
  • یولدان کئچن
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۱۵:۲۸
    سلام
    کتابفروشی های نظیر "اندیشه نو" در تهران به چه دلایلی حمایت که نمیشن هیچ میخ بر درشون کوبیده میشه واقعا چرا؟! برای یافتن معنای "نژادپرستی" نباید سراغ دور دورها رو گرفت!
    0 + 0 -
نظر شما
  • 1
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •