اتصال خط آهن میانه به ایستگاه ائل ‌گولی/ آذربایجان، مرکز ثقل خطوط ریلی
  • 1398/09/04 09:53
  • 114172
وزیر راه و شهرسازی خبرداد؛

اتصال خط آهن میانه به ایستگاه ائل ‌گولی/ آذربایجان، مرکز ثقل خطوط ریلی

اسلامی گفت: تاکنون بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است و در صورت به روز رسانی هزینه‌ها، ارزش این طرح ریلی به بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان تبدیل می‌شود.

به گزارش آناج،  محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح فاز اول راه‌آهن میانه-تبریز حدفاصل میانه تا بستان‌آباد که با حضور رئیس جمهوری طی روزهای آتی افتتاح می‌شود،

اظهارداشت: ایران از نظر موقعیت سوق الجیشی با قرار گرفتن در چهارراه ترانزیتی جهان، مرکز و کانونی برای ترانزیت در کریدورهای بین‌المللی شمال-جنوب و شرق- غرب محسوب می‌شود.

وی افزود: امروزه رویکرد وزارت راه و شهرسازی در خصوص توسعه طرح‌های حمل‌ونقلی واقع در کریدورهای حمل‌ونقل بین‌المللی مورد استقبال کشورهای دیگر قرار گرفته است و رفت‌وآمدهای مقامات ارشد کشورهای مختلف برای انجام مذاکرات دوجانبه آن را تصدیق می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «سه کریدور از پنج کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا، از ایران عبور می‌کنند»، تصریح کرد: راه‌آهن میانه- تبریز یکی از بخش‌های مهم این کریدورهای بین‌المللی است که از مرزهای شمال شرق و جنوب شرق کشور تا غرب آسیا و اروپا امتداد پیدا می‌کند.

اسلامی،، هدف از توسعه شبکه ریلی در شمال غرب کشور را ایجاد راندمان بیشتر برای جابجایی بار و مسافر، اتصال به کشورهای همسایه ترکیه و آذربایجان و تسریع در فرایند حمل بارهای ترانزیتی به اروپا از طریق کریدورهای بین‌المللی شرق به غرب عنوان کرد.

وی در ادامه یادآور شد: راه‌آهن میانه‌-بستان‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر بخشی از راه‌آهن ۲۰۳ کیلومتری میانه-تبریز است که از ایستگاه موجود راه‌آهن در شهرستان میانه شروع‌ می‌شود و با عبور از مسیری کوهستانی و شهرهای ترکمانچای و تیکمه داش، سپس به ایستگاه بستان‌آباد و در آینده به ایستگاه خاوران در شرق تبریز می‌رسد.

وی با اشاره به مزایای راه‌آهن میانه-تبریز به عنوان اولین مسیر دوخطه ریلی کشور بیان داشت: راه‌آهن میانه-بستان‌آباد-تبریز باعث کاهش ۵.۵ ساعته زمان سفر و کاهش ۱۱۴ کیلومتری طول مسیر ریلی از تبریز تا تهران، بهبود شبکه ترابری منطقه و افزایش ایمنی سیر، کاهش خسارات جانی و مالی تصادفات جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت، کاهش استهلاک ناوگان جاده‌ای، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و توسعه اقتصادی، گردشگری و ایجاد اشتغال و ارتقاء شاخص‌های حمل‌و‌نقل ریلی می‌شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: البته ایستگاه خاوران پایان کار نیست و تدابیر لازم برای تامین منابع مالی مورد نیاز و اتصال این محور ریلی به ایستگاه‌های ائل گلی و تبریز اندیشیده شده است.

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به تکمیل فاز دوم راه‌آهن میانه-بستان‌آباد-تبریز به عنوان یکی از وعده‌های دولت در سال آینده، افزود: هدف دیگر وزارت راه و شهرسازی، اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی از ایستگاه بستان‌آباد است که هم اکنون این پروژه نیز در دست ساخت قرار دارد و باتوجه به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی در عملیات زیرسازی، تلاش می‌شود این پروژه نیز به رغم تمام محدودیت‌ها تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

اسلامی یادآور شد: تاکنون بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است و در صورت به روز رسانی هزینه‌ها، ارزش این طرح ریلی به بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
  • علی
    پاسخ ۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۴:۳۷
    کدام مرکز پقل بچه گیر آوردی قطار مشهد دو خطه شد از اصفهان به شیراز واز کرمان به سیستان رسید اما فاصله یکصد وپنجاه کیلومتری تبریز میانه در بیست سال گذشته توسط چند ریاست جمهور افتتاح شده ولی به مقصد نرسیده
    0 + 0 -
نظر شما
  • 1
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •