9تا11شب پربیننده‌ترین زمان تلویزیون
  • 1398/08/02 09:05
  • 113573

9تا11شب پربیننده‌ترین زمان تلویزیون

براساس نظرسنجی جدید صداوسیما زنان با ۷۴.۵ درصد بیش از مردان با ۷۱.۱ درصد بیننده برنامه‌های تابستان تلویزیون بوده‌اند.

به گزارش آناج،براساس نظرسنجی‌های مختلف مرکز تحقیقات رسانه‌ملی، میانگین بیننده‌های شبکه‌های مختلف سیما در تابستان از سال ۹۰ تا ۹۸ ،۷۹.۹ درصد بوده است.

براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، ۵۶.۷ درصد مردم مهم ترین دلیل خود برای تماشای تلویزیون داخلی را سرگرمی و تفریح و ۳۳.۳ درصد هم کسب خبر و اطلاع عنوان کرده‌اند.

از نظر حدود ۴۹ درصد از مردم سراسر کشور تلویزیون محبوبترین رسانه برای آنها بوده است و بعد از تلویزیون، اینترنت با ۱۸.۷ درصد ، شبکه‌های اجتماعی با ۱۷.۳درصد ،ماهواره با ۸.۹ درصد ،رادیو با ۴.۶ درصد و روزنامه‌ها و مجلات با ۱.۶ درصد دررتبه‌های دوم تا ششم قرار دارند.

این نظرسنجی رتبه‌های شبکه‌های مختلف تلویزیونی را در تابستان امسال اینگونه اعلام کرده است :

۱-شبکه سه سیما  ۵۶.۳ درصد

۲-شبکه یک سیما  ۴۲.۱ درصد

۳-شبکه آی فیلم برون مرزی  ۴۰.۴ درصد

۴-شبکه دو سیما ۳۸.۸ درصد

۵-شبکه نسیم سیما ۳۲.۴ درصد

۶-شبکه خبر معاونت سیاسی   ۳۰.۸ درصد

۷-شبکه نمایش سیما  ۲۳.۴ درصد

۸-شبکه ورزش سیما  ۲۰.۱ درصد

۹-شبکه مستند سیما  ۱۹.۹ درصد

۱۰-شبکه تماشای سیما  ۱۹.۷ درصد

۱۱-شبکه پنج سیما  ۱۶.۲ درصد

۱۲-شبکه سلامت سیما ۱۴.۳ درصد

۱۳-شبکه قرآن و معارف سیما  ۱۳.۴ درصد

۱۴-شبکه آموزش سیما ۹.۷ درصد

۱۵-شبکه چهارسیما ۹.۳ درصد

۱۶-شبکه افق سیما  ۷.۴ درصد

۱۷-شبکه شمای معاونت استانها  ۷.۱ درصد

۱۸-شبکه امید سیما  ۷.۵ درصد

۱۹-شبکه ایران کالای معاونت مالی و سرمایه انسانی    ۳.۹ درصد

این نظرسنجی از پاسخگویان سوال کرده است:" اگر قرار باشد فقط یک شبکه را تماشا کنید کدام شبکه را انتخاب می‌کنید ؟" که ۳۹.۶ درصد شبکه سه سیما ،۱۴.۸ درصد شبکه آی فیلم معاونت برون مرزی ،۹.۵ درصد شبکه یک سیما ،۸.۲ درصد شبکه خبر معاونت سیاسی و ۵.۱ درصد شبکه نسیم سیما را به عنوان تنها انتخاب خود اعلام کرده‌اند.

براساس اعلام مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما نتایج نظرسنجی از مخاطبان کودک درباره شبکه کودک و برنامه‌های کودک شبکه‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد .

نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می دهد که درفصل تابستان میانگین مدت تماشای برنامه‌های سیما دو ساعت و نوزده دقیقه در شبانه‌روز بوده و ساعت ۹ تا ۱۱ شب پربیننده‌ترین ساعاتی بوده که مردم پای تلویزیون نشسته‌اند .

براساس این نظرسنجی از حدود ۲۷ درصدی که بیننده برنامه‌های تلویزیون درتابستان نبوده‌اند، ۲۳.۸ درصد علاقه نداشتن، ۲۲.۶ درصد وقت نداشتن ،۱۷ درصد تماشای برنامه‌های ماهواره ای ،۱۱.۱ درصد جالب نبودن برنامه‌های سیما و ۹.۵ درصد هم استفاده از شبکه‌های اجتماعی را ازدلایل خود برای ندیدن برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند.

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •