اد کن، پول بگیر!/ شگرد جدیدِ کسب درآمدهای میلیونی در تلگرام
  • 1398/07/22 13:32
  • 113448
فضای مجازی و شیوه‌های نوین کلاهبرداری؛

اد کن، پول بگیر!/ شگرد جدیدِ کسب درآمدهای میلیونی در تلگرام

گروه‌هایی که تحت عنوان "اد کن، پول بگیر" در تلگرام فعالیت می‌کنند کلاهبردانی هستند که به دنبال درآمدزایی برای خود می‌باشند.

گروه اجتماعی آناج: احتمالا این روزها وقتی تلفن همراه و برنامه تلگرامتان را چک کنید به یکباره خواهید دید که عضو گروهی شده‌اید که چندین هزار نفر عضو دارد و نام گروه نیز چیزی شبیه به "ادد کن پول بگیر است!". در نگاه اول به این گروه‌ها رباتی را خواهید دید که به ازای اضافه شدن هر مخاطبی عنوان می‌کند که فلان شخص n تعداد به این گروه اضافه کرد و بعدا شخصی که مثلا مدیر گروه است پیام واریز پول به ازای تعداد افراد اد شده در گروه را منتشر می‌کند.

همین موضوع عجیب اما وسوسه کننده بسیاری را امیدوار می‌کند که با فشردن یک دکمه و افزودن مخاطبان تلفن همراهش به این گروه مبلغی را دریافت کند اما فلسفه چنین گروه‌هایی چیست و آیا واقعا پولی برای افراد واریز می‌شود؟

افزایش اعضا و بازدیدها کانال‌های تلگرامی

هدف از تشکیل این گروه‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین بانک‌های دارای عضو افزایش مخاطبین کانال‌هایی است که می‌خواهند یک شبه ره صدساله را طی کنند و با افزایش مخاطب هم وجهه جدی به خود ببخشند و هم راهی برای کسب درآمد داشته باشند ولو به ازای غیرواقعی بودن مخاطبان!کسانی که گروه‌های اد کن پول بگیر را تشکیل می‌دهند به ازای افزودن 1000 مخاطب به هر کانال معمولا مبلغی نزدیک به 100 هزار تومان دریافت می‌کنند اما این مخاطبان از کجا فراهم می‌شوند؟

زمانی که شما تعدادی عضو را به گروهی اضافه می‌کنید بعد از آن مدیران این گروه بدون نیاز به داشتن شماره این حساب‌های کاربری را می‌توانند به کانال‌های دیگر اضافه کنند و حتی اگر حساب کاربری را پاک کرده باشید بازهم امکان استفاده از آن حساب وجود دارد!

این روش بسیاری از سازندگان چنین گروه‌هایی برای کسب درآمد است و با این کار می‌توانند کانال‌های جاه طلبی که تنها به فکر افزایش تعداد مخاطب حتی بدون بازدید هستند را سرکیسه کرده و درآمدهای نجومی از آن کسب کنند. جالب اینجاست که به دلیل همین مخاطبین غیرواقعی است که در بسیاری از اوقات کانالی با 100 هزار مخاطب تنها 6 هزار بازدید دارد در حالیکه در حالت واقعی به ازای هر 10 هزار عضو واقعی حداقل بازدید هزار بازدید است.

مدیرانی که یک شبه حساب کاربری‌شان پاک می‌شود!

اما آیا واقعا به ازای افزودن مخاطبان به این گروه‌ها پولی به حساب شما واریز می‌شود؟ پاسخ این سوال قطعا منفی است. بررسی چنین گروه‌هایی نشان می‌دهد که نه تنها هیچ نشانی از واریز پول به حساب کسانی که مخاطبانشان را به این گروه‌ها افزوده‌اند وجود ندارد بلکه هر هفته یکبار حساب کاربری کسانی که خود را مدیر گروه معرفی می‌کنند پاک می‌شود و نفر جدیدی به جای آنها قرار می‌گیرد که شما را تشویق به افزودن مخاطبانتان به این گروه‌ها می‌کند.

نکته جالب اینجاست که اگر شما پیامی به این گروه‌ها ارسال کنید در آن واحد حذف می‌شد و در نتیجه نمی‌توانید گلایه یا انتقادی بابت عدم واریز وجه داشته باشید. تنها پیام‌های این گروه‌ها تشویق مدیر گروه به اد کردن مخاطبان و تبلیغاتی است که خود آنها به چنین گروه‌هایی ارسال می‌کنند.

اگرچه شیوه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی روز به روز شکل تازه‌ای به خود می‌گیرند اما باید به خاطر داشت که هیچ گربه‌ای محض رضای خدا موش نمی‌گیرد و چنین حیله‌هایی یا برای خالی کردن جیب شما و یا برای سواستفاده از شما برای خالی کردن جیب دیگران است!

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
  • رضا
    پاسخ ۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۲۳:۲۷
    سلام

    3 + 4 -
  • سید
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۵:۵۴
    با تشکر از اطلاع رسانی خوبتان!! واقعا وسوس انگیز است اما بعد از خواندن مطلب شما، امتحان کردم هیچ پیامی در گروه باقی نمی ماند دقت کردم فیش پرداختی فتوشاپ، بعد هم آن فیش که مدیر گروه قرار می دهد هم الکی چون چند جا اون رسید دیدم که حدود هفت میلیارد تومان است.
    12 + 2 -
  • حسین
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۱۴:۵۰
    من تو این کانال ادکن پول بگیر 100نفر اد کردم بعد رفتم پی وی مدیر منو بلاک کرد
    14 + 1 -
  • هادی
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۸:۳۷
    هیچ پولی داده نمیشه صرفا یجور کلاه برداری و فریب کاریه‌‌
    11 + 0 -
  • فاطمه
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۰۷:۲۹
    خیلی آشغالن چنین افرادی از مردم واعتمادشون سوء استفاده میکنند.
    10 + 1 -
  • کیهان
    پاسخ ۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۱۰:۲۶
    دروغ میگن کو پول
    8 + 2 -
  • Atefeh.Gh
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۱/۲۶ - ۱۶:۵۸
    بله این گروه ها متاسفانه کاملا کلاهبرداری هستند ...
    بنده مدتی در یکی از همین گروه ها عضو بودم، که ادعا میکرد به ازای هر نفر 10 تومان واریز میکند.
    من هم گول ظاهر رسید های پولی که در گروه قرار میداد را خوردم و نزدیک به 500 نفر به گروه اضافه کردم.
    مدیر گروه(اسپانسر واریز) به من وعده میداد که پول شما به نوبت واریز خواهد شد، پس از مدتی(بیشتر از یک ماه) انتظار یک کانال را معرفی کردند که در آن کالاهایی به فروش میرسید، و گفته شد که اگر یکی از کالاهای ما را بخرید پول واریزی شما بلافاصله(یا حداکثر تا 5 ساعت و بدون درنظر گرفتن نوبت) واریز خواهد شد!!
    تنوع کالا ها بسیار پائین بود ولی قیمت آن ها معقول، بخاطر همین آدم را وسوسه میکرد تا برای رسیدن به میلیارد ها پول، مبلغی کم هزینه کنی(به صرفه بود!)...
    مدتی دست نگه داشتم ولی بالاخره وقتی دیدم حالا حالا ها نوبتم نمیشود تصمیم گرفتم دست به خرید بزنم(حق عضویت در گروه سرمایه گذاری طلا و دلار به مبلغ 20 تومان). این ارزان ترین مورد بود ! :)
    و در آخر نه تنها پولی به حسابم واریز نشد!
    بلکه کاخ ارزو هایم که با ریال ریال ان پول وعده داده شده ساخته بودم روی سرم آوار شد :)
    و البته از آن خرید مضخرف که بگذریم... بیشترین ضرری که کردم مربوط میشد به ساعت ها و روز ها وقت و زمانی که صرف ادد زدن مخاطبان به گروه کردم و اخرش هم چیزی نصیبم نشد که هیچ چندین بار هم ریپورت شدم :)))
    4 + 1 -
  • محمد رضا
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۱:۰۱
    باتشکر فراوان از سایت آناج و نظرات دیگران.
    1 + 2 -
  • مایکل اشمیت
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۱۵:۵۱
    این برنامه عالی است
    2 + 0 -
  • رضا
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۰۷:۰۹
    دوستان خدا اموات شما را بیامرزه تشکر که راهنمایی کردید. بنده هم وسوسه شدم و زده بود ۱۲۰۰۰۰۰تومان بحساب شما واریز خواهد شد و رو نوبت تا اینکه شماره کارت ازم خواست و مدتی بعد هم باز چیزی نداد که هیچ جوابمم نداد حال منظور از تشکیل این جور گروه ها چیست خدا داند ولی تو را خدا هیچ کس رو ادد نکنید و به هیچ عنوان شماره کارت ندین که ممکن است با هزار روش همون دو شاهی که کار کردی رو هم از چنگ خود و خانوادت در بیارن. به امید ایرانی آباد و آزاد و شکوه عظمت خودمان برسیم به گذشته پاک و قدیم خود دور از هر گونه کلک و کلاه برداری که تو این دور زمونه مد شده. دیوار از پایه کجه.....کس نخارند پشت من جز ناخن انگشت من. 🙋‍♂️
    2 + 0 -
  • میثم
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۲۳:۳۱
    بله من میدونستم،کلاهبرداریه ،ولی من گول شرکت معتبری که روی کانال گذاشته بودند را خوردم،حالا نمیدونم اون اسم غیر واقعی بود یا اینکه اونم از این شگرد استفاده کرده که برای مجموعه خودش گروه درست کنه.
    2 + 0 -
  • عقیل
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۲۳:۰۰
    سلام منم امشب گول خوردم و ۱۱۴ نفر عضو کردم ولی بحای پول بلاک شدم سوالم اینجاس که چرا پلیس قتا این هارو بازداشت نمیکنن وقتی میدونن کلاهبرداریه
    5 + 0 -
  • محسن
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۰ - ۲۳:۴۸

    منم تو یه گروه هست اسمش اد کن پول بگیر هست به ازای هر نفر 10 هزار تومان تا حالا 82 نفر اد کردم دیگه اد نمیکنم چرا پلیس هیچ بر خوردی نمیکنه
    0 + 1 -
  • محدثه
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۰۳:۴۱
    من الان یه کانال دیدم که دانش آموزها رو گول میزنه و میگه این کمپین نه به امتحان حضوری عضو اضافه کنین)؛
    2 + 0 -
  • shahram
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۳/۰۵ - ۰۰:۱۱
    سلام من تو یکى از همین گروه ها عضو شدم به نام فروشگاه رفاه میخواستم بدونم کسى اطلاعى داره از این یا نه؟
    0 + 0 -
  • هادی
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۰۰:۵۲
    همشون دروغن وکثیف.شملره حسابهایی هم که واریزی انجام دادن هم از انتقالی دیگران عکس گرفتن چون کارت ارسال کننده متفاوته.امام زمان ع یارتون باشه
    0 + 0 -
  • رضا
    پاسخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۸:۵۱
    معلومه که دروغه .اگه پول در اوردن به همین راحتی ها بود که الان همه میلیاردر بودن .
    0 + 0 -
نظر شما
  • 17
  • 0
  • 2
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •