این هفت خوراکی شما را عصبی می‌کند
  • 1398/07/13 09:47
  • 113240

این هفت خوراکی شما را عصبی می‌کند

اگر عصبانیت و پرخاشگری هر از گاهی به سراغتان می آید، جالب است بدانید برخی موادغذایی در بروز این رفتارها نقش دارد.

به گزارش آناج، تغذیه اثرات چندگانه‌ای بر سلامتی افراد دارد و مواد غذایی مختلف دارای انرژی ترمودینامیکی متنوعی هستند، این تنوع انرژی به صورت عدم تعادل جسمی و روحی یا بیماری مختلف بروز می‌کند. برای اصلاح عدم تعادل باید از غذا‌های سرد اجتناب کرد.

به گفته کارشناسان طب شرقی، موادغذایی وجود دارد که مصرف بیش از حد آن‌ها ممکن است باعث تشدید عصبانیت و اضطراب شوند. در ادامه این مطلب به برخی از این موادغذایی اشاره می‌کنیم.

گوجه فرنگی

اگر این اواخر احساس عصبانیت یا ناامیدی کرده اید، حذف موادغذایی مانند گوجه فرنگی از رژیم غذایی که باعث گرما می‌شوند، می‌تواند به رفع این حالت کمک کند. اما این بدان معنا نیست که دیگر نمی‌توانید از این ماده غذایی استفاده کنید، بلکه افزودن موادغذایی خنک کننده به رژیم غذایی، می‌تواند به مقابله با تأثیرات آن بپردازید.

بادمجان

قهوه، غذا‌های پرادویه، بادمجان و هر نوع غذای دیگری که گرما یا اسیدیته آن زیاد است ممکن است منجر به احساس خشم یا ناامیدی شود. به حداقل رساندن این مواد غذایی در رژیم غذایی و یا استفاده از آن‌ها با موادغذایی با ماهیت خنک کننده مانند نارگیل یا آلوئه ورا می‌تواند اثر این مواد را تعدیل کند.

غذا‌های چرب

بر طبق طب شرقی هر سیستم ارگانیک جایگاه احساس خاصی است، کبد جایگاه عصبانیت، ریه‌ها محل اندوه و غم، قلب جایگاه اثر برای افسردگی و بی خوابی، کلیه‌ها محل اثرترس و طحال و لوزالمعده جایگاه نگرانی است. غذا‌ها تأثیر مستقیمی بر عملکرد هر عضو دارند و علاوه بر این بر احساسات ما هم تأثیر می‌گذارد.
حذف کردن یا به حداقل رساندن موادغذایی که بر روی کبد شما تأثیر می‌گذارد می‌تواند به کاهش بروز عصبانیت در شما کمک کند. سیگار هم می‌تواند منجر به عصبانیت شود، زیرا تنباکو هم از نظر طبیعت گرم است.

گل کلم و کلم بروکلی

این دو ماده غذایی بعلت ایجاد گاز و نفخ می‌تواند به اضطراب منجر شود. این بدان معنی نیست که شما نمی‌توانید یا نباید این دو را مصرف کنید، بلکه بر طبق طب شرقی می‌توانید با مصرف موادی مانند آووکادو و روغن زیتون اثر آن‌ها را متعادل کنید.

چیپس‌های میوه و چیپس سیب زمینی

این مواد از جمله موادغذایی دیگری هستند که می‌توانند باعث عدم تعادل و احتمالاً منجر به احساس اضطراب می‌شوند. بعلاوه غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی که سرد هستند هم ممکن است باعث عدم تعادل شوند.

میوه‌ها و سالاد‌های سرد

درجه حرارت مواد غذایی در طب شرقی بسیار مهم است. غذا‌های سرد و مرطوب مانند خیار، هندوانه و سالاد می‌توانند باعث عدم تعادل و تنبلی مغز شوند؛ بنابراین اگر کمی احساس خستگی کردید، از غذا‌های سرد خودداری کنید. زیرا این مواد می‌توانند انرژی بدن را کاهش دهند، به هماهنگی دستگاه گوارش آسیب وارد کنند و منجر به تنبلی مغز و اضطراب شوند.

محصولات لبنی

محصولات لبنی می‌تواند منجر به کاهش هوشیاری مغزی شود و این تأثیرات می‌توانند با غذا‌های تندتر مانند زنجبیل، فلفل سیاه و پوست پرتقال که احساس هوشیاری بیشتری به فرد می‌دهند، متعادل شوند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •