سکوتِ پیش از ایفای نقش پدرخواندگی!
  • 1398/06/27 10:59
  • 112735
چالش‌های قبل از شروع انتخابات؛

سکوتِ پیش از ایفای نقش پدرخواندگی!

سکوتی که این روزها برای فضای پیشاانتخاباتی حاکم است آن چیزی نیست که در پستوهای سیاسی می‌گذرد و ادامه این سکوت منجر به خروج جمعی از نسل‌های جدید شود.

گروه سیاسی آناج/ سجاد حسین‌زاده؛ این روزها که در پی هم می‌آیند و می‌روند، جمع‌هایی برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری انتخاباتی دور هم جمع می‌شوند و به هنگام تفرق به هم می‌سپارند که مبادا تصمیمات سری را علنی کنند که برگ برنده شان برای انتخابات می‌سوزد و مایه تاسف و تاثر می شود.

این ها همان پدرخوانده‌ها، نو پدرخوانده‌ها و برخی جمع‌های تلفیقی از دو گونۀ سیاسی هستند که از فرط احساس تکلیف به مثابه دوره‌های قبل کمر بسته‌اند برای لیست بندی و تعیین تکلیف برای طیف اجتماعی خود و البته مردم!

در خصوص تکلیف طیف و شبکه جریان‌ساز پیش‌تر زیاد نوشته شد اما نکته اصلی که این جمع‌ها از آن غافل‌اند، مردمانی هستند که قرار است رای‌شان را به دلخواه یا به حکم عقل به سبد رای کاندیداها بریزند.

عدم وجود شناخت کافی از نیازها و مشکلات مردم و اینکه اکنون چه چیزی برای مردم با تفکیک طیف‌های مختلف اجتماعی مهم است همیشه پاشنه آشیل طیف‌های بازنده انتخاباتی بوده، برنده‌ها همیشه اولویت‌های مردم را شناخته‌اند، گروهی براساس خیرخواهی نیاز مردم را نیز همراه ذائقه شان مطرح کرده‌اند و گروهی دیگر صرفا با سو استفاده از ذائقه فعلی برنده بازی شده‌اند، با صرف نظر از این دسته‌بندی شناخت مردم و انچه می‌خواهند و همراهی با آنان می تواند برگ برنده هر کاندیدای انتخابات آتی باشد.

جمع هایی که لیست انتخاباتی می‌بندند باید در نگاه مشتری و مخاطب به لیست پیشنهادی خود نگاه کنند و آنگاه تصمیم خود را مورد حمله و ارزیابی قرار دهند تا تصمیم چکش کاری شود و الا خود گویی و خود خندی مایۀ تمسخر و تاسف شنبۀ بعد از انتخابات خواهد شد همانگونه که چند سالی است تجربه می شود!

جدا از اینکه چه کسانی در لیست باشند یا نباشند این مهم است که یک جریان سیاسی و اجتماعی براساس چه گفتمانی قرار است در فضای انتخابات پیش بروند و آرا را به سمت خود جذب کند؟!

این همان مساله‌ای است که از شناخت خواست و نیاز مردم با تفکیک طیفی حاصل می شود، یعنی باید دانست صرف لیست بندی حتی با بهترین گزینه‌ها (که گمان نکنم حادث شود)، دردی دوا نمی‌کند و این گفتمان سازی علمی در بستر افکار عمومی و شناخت از گفتمان طرف مقابل است که کار را پیش خواهد برد.

این همان مساله‌ای است که نگارندۀ بی خبر از جمع‌های خودخوانده می‌تواند ادعا کند که بدان پرداخت نشده و یا اهمیتی دست چندم دارد، در حالی که طیف لیبرال بارها و حتی با ضعیف ترین گزینه‌ها توانسته به مدد گفتمان‌سازی در بستر افکار عمومی، آفندها و پدافندهای حرفه‌ای عملیات روانی بازی باخت را به برد تبدیل کند.

سکوتی که این روزها برای فضای پیشاانتخاباتی حاکم است آن چیزی نیست که در پستوهای سیاسی می‌گذرد و ادامه این سکوت و فرار از شفافیت و پاسخگویی به طیف جریان ساز منجر به سرخوردگی مجدد و شاید خروج جمعی از نسل های جدید شود، باشد که به شفافیت درون گفتمانی، شناخت و گفتمان سازی روی آورید!

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •