بوروکراسی اداری، معمایی لاینحل/ ظرفیت تبریز، برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری
  • 1398/06/14 17:44
  • 112462
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با آناج؛

بوروکراسی اداری، معمایی لاینحل/ ظرفیت تبریز، برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری

آقاپور گفت: 41 درصد از جمعیت تبریز را جوانان زیر 34سال تشکیل میدهند بنابراین، باید از ظرفیت عظیم نیروی انسانی جوان در جهت پیشبرد اهداف شهری و استانی استفاده کرد.

معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده مردم شبستر و تسوج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج، با تاکید به لزوم توجه بیش از پیش به تولید در کشور اظهار داشت: تجارت .بخش عمده‌ای از چرخش تولید را تشکیل می دهد

وی گفت: تجارت در ایران طبق روال گذشته، به صورت سنتی انجام می شود ولی لزوم توجه به اقتصاد بین‌الملل این را می طلبد که در بخش مبادلات اقتصادی جهشی عظیم در جهت صنعتی شدن انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، اهمیت گردشگری در داخل شهر ایجاب می کند مراکز بزرگ رفاهی و فرهنگی ایجاد شود. تجارت امروز باید به تمام نیازهای بازار هدف توجه داشته باشد. مراکز تجاری یکی از جذابیت‌های گردشگری امروز است. تبریز باید به یک منطقه آزاد گردشگری تبدیل شود. گردشگری به معنای کلی اعم از درمانی، جغزافیایی و مذهبی در پیشرفت کشور و استان موثر هستند.

وی تصریح کرد: صنعت توریسم درمانی، در 5 سال آینده، تبریز را  به یک قطب گردشگری تبدیل خواهد کرد. از این رو امتیازات مختلفی مانند برطرف کردن برخی محدودیت ها برای افراد خارجی در دستور کار سیاست های گردشگری کشور قرار دارد. گردشگری دومین صنعت پردرآمد در جهان به شمار می رود.

وی با اشاره به صنعت چاپ و نشر کشور بیان کرد: صنعت چاپ و نشر  با گردش مالی سالانه هزار میلیارد دلار در جهان مورد توجه کشورهای پیشرفته قرار دارد، ولی سهم ایران از سود این صنعت ناچیز است. تبریز باید به عنوان اولین شهر چاپ و نشر کشور، این خصوصیت را حفظ کرده و در این راه نیز گام بردارد.

آقاپور خاطرنشان کرد: تحریم ظالمانه، بزرگترین مانع برای تبادلات تجاری با سایر کشور ها  به شمار می رود. برای اولین مجوزی در اخیتار تولیدکنندگان قرار می گیرد که با توجه به نیازهای بازارهای هدف در کشورهای دیگر، اقدام به تولید کالا بکنند. سقف صادرات غیر نفتی با افزایش 47/2 درصدی همراه بود. آذربایجان‌شرقی که رتبه اول تولید موادغذایی را در کشور کسب کرده است می تواند در بازهای جهانی حضوردائم داشته باشد.

وی ابراز داشت: هرکشوری برای تغییرات در همه حوزه ها به ویژه اقتصاد، باید هزینه گذر را پرداخت کند. هنوز بِرند مخصوص ایران تولید نشده است، همیشه به دنبال تولید نیازهای داخلی بوده‌ایم در حالی که برای رونق صادرات باید نیازهای بازار هدف را بسنجیم از طرفی رفع موانع تولید و کاهش بوروکراسی زاید اداری می تواند در جهت تحقق رونق تولید کارگشا باشد. بوروکراسی اداری معمایی است که هنوز حل نشده است.

وی در پایان گفت: رغبت به استفاده از کالای ایرانی، نیازمند یک فرهنگ سازی اساسی هستیم شرایطی باید برای جوانان فراهم شود تا تنوع در نوع پوشش به تنها تفریح قشر جوان تبدیل نشود. 41 درصد از جمعیت تبریز را جوانان زیر 34سال تشکیل میدهند بنابراین، باید از ظرفیت عظیم نیروی انسانی جوان در جهت پیشبرد اهداف شهری و استانی استفاده کرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •