بیضایی: مقاومت، قدمتی به بلندای اسلام دارد/ روایتی ناب از علت پیروزی شیعیان در مبارزات
  • 1398/05/26 11:21
  • 112112
واکاوی "مقاومت اسلامی" در پاتوق فرهنگی طوبی؛

بیضایی: مقاومت، قدمتی به بلندای اسلام دارد/ روایتی ناب از علت پیروزی شیعیان در مبارزات

بیضایی اظهار داشت: جبهه مقاومت از نگاه اهالی فرهنگ و هنر مغفول واقع شده است. باید با زبان هنر جامعه را اقناع کرد.

گروه فرهنگی آناج؛ فرهنگ از جمله مباحثی است که دامنه آن تا سیاست، اقتصاد و حتی ورزش نیز کشیده شده است. مسائل فرهنگی و اجتماعی هر شهری نیز نسبت به فراخور موضوعات مختلف در هر بزم و جلسه‌ای مطرح می شود.

پاتوق فرهنگی بنیاد طوبی که سابقه‌ی بلندی در فعالیت فرهنگی دارد، اینروزها به محفلی برای گردهمایی دغدغه‌مندان در تبریز تبدیل شده است. موضوع این هفته‌ی محفل پاتوق فرهنگی که سه‌شنبه‌های هرهفته برگزار می‌شود، روز مناسبتی مقاومت اسلامی بود.

مقاومت با وقوع بحران در سوریه رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفت. اما نخستین جرقه‌های مقاومت اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران زده شده و سپس امام موسی صدر هسته‌های اولیه مقاومت در منطقه را رقم زد.

جنگ 33روزه بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی معادلات منطقه را برهم زد و بحران سوریه نوع مقاومت در برابر استکبار را تغییر داد. هم اکنون نیز جبهه مقاومت در بین ملت‌های منطقه بسیار محبوب و در عین حال با صلابت است.

مهمان این هفته پاتوق فرهنگی بنیاد طوبی، احمدرضا بیضایی فعال فرهنگی، تحلیلگر مسائل منطقه و برادر شهید مدافع حرم محمودرضا بیضائی بود. 

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به ریشه های مقاومت اسلامی اظهار داشت: ریشه مقاومت به عاشورا و اباعبدالله الحسین(ع) بر می‌گردد. با نگاهی به تاریخ اسلام متوجه می شویم که  مقاومت در بین شیعیان از قدمتی به اندازه 1400سال برخوردار است.

بیضائی افزود: فلسطین مهمترین و اساسی‌ترین مسئله حال حاضر جهان اسلام است و به همین خاطر است که سیاست های مختلفی از طرف آمریکا در پیش گرفته شده تا فلسطین از اولویت جهان اسلام خارج شود.

این فعال فرهنگی تبیین کرد: همیشه سعی کرده اند که موضوع فلسطین را مسئله ای داخلی و عربی جلوه دهند. درحالی که فلسطین و آزادی قدس مبنای عقلی و اعتقادی دارد.

بیضایی با اشاره به حضور برادر شهیدش در جبهه مقاومت اسلامی به جملاتی از این شهید اشاره کرد و گفت: زمانیکه محمودرضا در سوریه حضور داشت طی تماس هایی که باهم داشتیم از حضور چندین کشور عربی و اروپایی علیه جبهه مقاومت خبر می‌داد.

بیضائی از برادر شهیدش یک روایت نابی بازگو کرد. شهید بیضایی از جلسه‌ی مهمی با حضور چهره‌های موثر اینگونه روایت می‌کند: یکی از شخصیت‌های برجسته‌ی مقاومت اسلامی در منطقه که سنی مذهب است، در جلسه ای با حضور فرماندهان محور مقاومت سخن جالبی گفت که توجهات همگان را برانگیخت. او گفت: میدانید چرا شیعیان در مبارزه موفق‌ترند؟ چون آنها یک "یازهرا(س)" دارند که برای پیروزی در مبارزه کافی است!

وی ضمن بازشماری دلایل حضور ایران در جبهه مقاومت اسلامی یادآور شد: جبهه مقاومت از نگاه اهالی فرهنگ و هنر مغفول واقع شده است. باید با زبان هنر جامعه را اقناع کرد. حضور در محور مقاومت اسلامی مربوط به جنگ سوریه نمی شود.

بیضائی گفت: اوائل انقلاب بود که جمعی از پاسداران لشکر27محمدرسول الله(ص) تهران به فرماندهی سردار جاویدالاثر احمد متوسلیان عازم سوریه شدند. بنابراین نباید گفت که حضور ایران در سوریه به چند سال اخیر منتهی می‌شود.

فعال فرهنگی تبریز خاطرنشان کرد: باید گفت امام موسی صدر پدر مقاومت اسلامی است و سوریه و لبنان خاکریز اول مقاومت به شمار می رود.

در ادامه این جلسه حاضران به پرسش و پاسخ و بیان نظرات خود پرداختند. در بخشی از این گفت‌وشنود یکی از شرکت‌کنندگان درباره حقوق میلیونی و پاداش‌های نجومی مدافعان حرم پرسید که آیا صحت دارد یا نه؟

بیضایی در پاسخ به این سوال گفت: هر کارمند یا پاسداری که به ماموریت اعزام می شود طبیعتا باید برگه‌ی ماموریت خود را نیز امضا کند و به طبع آن حق ماموریت دریافت می کند. این روش در همه جای دنیا مرسوم است ولی اینکه مدافعان حرم حقوق های نجومی دریافت می کنند کذب محض است.

وی در پایان متذکر شد: پاسداران مدافع حرم صرفا حقوق پاسداری و حق ماموریت بسیار جزئی که میزان و مقدار آن نیز مشخص است، دریافت می‌کردند. گذشته از آن کدام فرد عاقلی حاضر می‌شود در مقابل دریافت پول، جان خود را به خطر بیاندازد؟

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •