عملیات روانی دولت برای احیای وزارت بازرگانی/ پشت‌پرده‌های مخالفت با تشکیل وزارتِ گردشگری
  • 1398/04/25 15:27
  • 110619
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با آناج تشریح کرد؛

عملیات روانی دولت برای احیای وزارت بازرگانی/ پشت‌پرده‌های مخالفت با تشکیل وزارتِ گردشگری

سعیدی اظهار داشت: اگر وزارت بازرگانی دوباره احیا شود اولین لطمه، به بخش کشاورزی و تولیدکننده خواهد خورد.

محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش دولت برای احیای مجدد وزارت بازرگانی به خبرنگار آناج گفت: طرحی در رابطه با انتقال بخش بازرگانی از وزارت صمت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی مطرح شده بود. در این راستا دو ادغام در سه وزارت خانه انجام شد، تفکیک بخش بازرگانی از وزارت صمت و انتقال به وزارت جهادکشاورزی برای حل مشکلات واردات کالاهای اساسی صورت گرفت.

سعیدی اظهار داشت: نهاده‌های دامی، شکر، روغن و برنج عمدتا به وزارت جهادکشاورزی مربوط می شد بنابراین این تفکیک وظایف باید به وقوع می‌پیوست. وزارت جهادکشاورزی را مکلف می‌کردیم تا پاسخ دهد که چرا کشاورزان در تولید و فروش محصولات خود متحمل ضرر و زیان شده اند؟ آنها خود را پاسخگو نمی دانستند و وزیر کشاورزی ما را به وزارت صمت  حواله می داد. 

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: در نهایت طرحی ارائه شد و اختیارات و وظایف وزارت بازرگانی از وزارت صمت به جهاد کشاورزی منتقل شد و تحول خوبی در این زمینه و رفع مشکلات محصولات کشاورزی ایجاد کرد؛ با این حال در تولید برخی محصولات به خودکفایی رسیدیم و محصولات با قیمت واقعی از تولید کننده خریداری شد، بنابراین اگر وزارت بازرگانی دوباره احیا شود اولین لطمه، به بخش کشاورزی و تولیدکننده خواهد خورد.

وی افزود: مجلس به 2 دلیل مخالف احیای مجدد وزارت بازرگانی است، رئیس جمهور هم می‌گوید اگر این وزارت‌خانه احیا شود، مشکلات کشور را در مدت یک هفته حل می کنم ولی باید گفت، رئیس جمهور دچار اشتباه لفظی شده است، مشکلات کشور با واردات وزارت بازرگانی حل شدنی نیست، این یک رویاست، نه تنها مشکلات حل نخواهد شد بلکه شاهد افزایش آن‌ها نیز خواهیم بود.

سعیدی با اشاره به معامله دولت با مجلس در تشکیل وزارت میراث فرهنگی گفت: موضوع میراث فرهنگی در کمیسیون مربوطه بررسی شده، بنده هم در آن کمیسیون حضور دارم، علی‌رغم کار کارشناسی، دولت با تشکیل وزارت میراث فرهنگی مخالف است، با تشکیل این وزارتخانه، تحولی در صنعت گردشگری ایجاد می شود که این سازمان را از فرمالیته بودن خارج می کند.

وی ادامه داد: تشکیل وزارت گردشگری باعث خواهد شد تا این وزارتخانه در قبال عملکرد خویش به مجلس پاسخگو باشد در حالی که تاکنون سازمان میراث فرهنگی پاسخگو نبوده است، علاوه بر آن نهاد پویا و فعالی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به وجود می آید. دولت از طریق ایجاد عملیات روانی درصدد احیای وزارت بازرگانی است به همین خاطر با تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مخالفت می کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: سخنان رئیس جمهور عملیات روانی بود که مجلس را مقصر جلوه دهد، تمامی کارشناسان در این موضوع با مجلس هم عقیده هستند. حتی بعد از تشکیل وزارت صمت قرار بود دولت در لایحه ای نحوه اداره این وزارتخانه را تدوین و به مجلس ارجاع دهد که تاکنون بعد از گذشت چند سال هنوز خبری نشده است، چندین سال است یک وزارت خانه با اختیارات کامل اداره می شود ولی معلوم نیست در کجا و چه زمانی قانون این وزارتخانه نوشته شده است.

نماینده مردم تبریز با اشاره به دلایل مخالفت دولت با تشکیل وزارت گردشگری و میراث فرهنگی بیان داشت: دلایل مختلفی را می توان بیان کرد از جمله اینکه دولت هرکسی را اراده کند می تواند در راس میراث فرهنگی قرار دهد.

وی با بیان اینکه رویداد فرهنگی  تبریز2018 قربانی تغییرات مدیریتی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شد، ابراز داشت: در زمان برگزاری این رویدادفرهنگی شاهد جابجایی سه مدیر در این سازمان شدیم. یکی از دلایلی که تبریز 2018 نتوانست به نتیجه برسد، تغییرات مدیریتی بود. رئیس قبلی سازمان در جریان برنامه ها قرار داشت ولی بعد از مدتی نفر دیگری جایگزین شد، دوباره برای رئیس جدید موضوعات را تجزیه تحلیل کردیم اما بعد از 2هفته بازهم نفر سوم انتخاب شد. تغییرات مداوم در یک سازمان تمام برنامه های تبریز2018 را دچار مختل کرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •