ناتوانی پیمانکار در تکمیل بزرگراه تبریز هریس اهر/احداث راه‌آهن، لازمه توسعه شمال شرق استان
  • 1398/04/01 10:15
  • 110276
عبدالهی در گفت‌وگو با آناج مطرح کرد:

ناتوانی پیمانکار در تکمیل بزرگراه تبریز هریس اهر/احداث راه‌آهن، لازمه توسعه شمال شرق استان

نماینده مردم هریس و اهر گفت:آنقدر در عملیات ساخت این پروژه تاخیر انجام شده که اگر هم به پایان برسد دیگر جوابگوی حجم تردد در این مسیر نخواهد بود.

بیت الله عبدالهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج با اشاره به سفر اخیر وزیر راه‌وشهرسازی به استان و بازدید از بزرگراه تبریز هریس اهر اظهار داشت: وقتی مسئولی از یک پروژه بازدید می‌کند باید اطلاعات وی نسبت به وضعیت آن طرح کامل باشد.

پیمانکار جدید جایگزین شود

وی گفت: مشکل کُندی پشرفت پروژه، کمبود اعتبار نیست چنانچه وزیر هم از پیمانکاران در رابطه با دریافت مطالباتشان سوال کرد. مشکل اصلی این پروژه کمکاری برخی پیمانکاران است، وقتی پیمانکاری در اجرای یک پروژه ناتوان باشد باید نفر دیگری جایگزین شود.

عبدالهی خاطرنشان کرد: در تسریع درساخت این بزرگراه با کسی اختلافی نداریم، امسال اگر پیمانکار 26 کیلومتر از این مسیر را تحویل دهد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. چند کیلومتر از مسیر «گویجه بل» را هم در سال آینده تحویل دهند،طولانی شدن ساخت این مسیر بر روحیه افراد منطقه تاثیرگذار خواهد بود، با اینکه این طرح یک پروژه ملی است و باید سریعا مورد بهره برداری قرار گیرد ولی تلاش می کنیم تا پایان سال محورهای اصلی این بزرگراه مورد استفاده قرار گیرد.

چرا قیر آذربایجان در فصل زمستان داده می‌شود؟

نماینده مردم اهر و هریس یادآور شد: در جلسات با وزیر راه و شهرسازی از وی سوال کردم این پروژه چند سال است که در حال اجرا می باشد؟  وزارتخانه در زمان مناسب قیر و آسفالت نمی دهد، باتوجه به شرایط اقلیمی آذربایجان نهایتا تا 3ماه می شود در این استان پروژه عمرانی کار کرد، قیر را در فصل زمستان به دست پیمانکار می رسانند که او هم یا باید در انبار ذخیره کند ویا استفاده کند، در صورت ذخیره قیر هم کیفیت آن به مرور از بین می رود.

پاسخگو نبودن بزرگراه تبریزهریس اهر به حجم تردد حتی بعد از ساخت

عبدالهی به پاسخ‌گو نبودن تردد در این مسیر اشاره کرد و گفت: آنقدر در عملیات ساخت این پروژه تاخیر انجام شده که اگر هم به پایان برسد دیگر جوابگوی حجم تردد در این مسیر نخواهد بود. در روزهای پایان هفته مسیر تبریز هریس اهر واقعا با ترافیک سنگینی روبه رو می شود، حجم تردد باعث می‌شود مسیر قفل شده و امکان جابجایی با مشکل مواجه شود، با ادامه روند کنونی چند سال دیگر شاهد خواهیم بود که وضعیت ترافیک در این مسیر تغییری نکرده و به قول معروف همان آش و همان کاسه است.

وی بیان داشت: این مسیر قسمتی از آزاد راه تبریز باکو نیز به شمار می‌رود،اما امکان ندارد با این وضعیت حجم تردد را کنترل کند بنابراین درباره این مسئله باید به 2شیوه عمل کرد اول اینکه لاین اضافی ایجاد شود ویا این بزرگراه به آزادراه تبدیل شود که هنوز تصمیم نهایی دراین باره اتخاذ نشده است.

فقط شمال شرق استان مسیر ریلی ندارد

نماینده مردم اهر و هریس با بیان اینکه شمال شرق استان که شامل شهرهای اهر،هریس و کلیبر می‌شود فاقد خط‌آهن است ابراز داشت: تمامی قسمت های استان مجهز به مسیر حمل ونقل ریلی است و تنها شمال شرق استان فاقد این امکانات است، باتوجه به وجود معادن مختلف در منطقه شمال شرق استان و ترافیک جاده ای، احداث راه‌آهن توجیه اقتصادی دارد، سازمان برنامه و بودجه هم در این رابطه مکاتباتی با وزیر راه و شهرسازی داشته و ایجاد مسیر حمل و نقل ریلی برای توسعه شمال شرق استان ضروری و لازم است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
  • مهدی
    پاسخ ۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۱۵:۲۹
    لطفا آناج محترم پیگیر مسیر حیاتی سهند-تبریز باشید.... این مسیر باید در اولویت اول باشد....
    0 + 0 -
نظر شما
  • 1
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •