60 درصد از تلفات جاده‌ای در 30 کیلومتری شهرها/ تضاد مغازه های لوکس با دود کارخانجات
  • 1398/02/31 09:15
  • 109827
ورودی شهرها بستر تصادفات؛

60 درصد از تلفات جاده‌ای در 30 کیلومتری شهرها/ تضاد مغازه های لوکس با دود کارخانجات

60 درصد تصادفات جاده ای در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می افتد و اصلاح راههای دسترسی آذربایجان شرقی در این مناطق ضروری است.

به گزارش آناج، تصادفات جاده ای در ایران به یک معظل چندین ساله تبدیل شده و سالانه هزاران نفر را به کام مرگ می کشد،حتی طبق آماری که ارائه می شود  تلفات تصادف در ایران از خسارت جنگ بیشتر است، قوانین مختلفی در صدد کاهش تصادفات تدوین و اجرا می شود ولی هیچ کدام تاکنون نتوانسته اند کارآمدی مشخصی داشته باشند، از اعمال جریمه های سنگین تا جلوگیری از رانندگی افراد پرخطر همگی چاره جویی مقطعی بودند.

بیشتر این تصادفات در ورودی شهر ها و در ساعات ابتدایی صبح اتفاق می افتد، شاید عجله برای رسیدن به مقصد و خواب آلودگی رانندگان را بتوان دلایل اصلی تصادفات در ایران نام برد.

وضعیت نا بسامان ورودی شهرها در اکثر نقاط ایران این نکته را روشن می کند که ورودی شهرها از جمله تبریز، بیشتر شبیه ویترین مغازه ها شده است، از مراکز خرید لوکس و کارخانجات عریض و طویل همگی اکثرا در ورودی های شهرهای بزرگ چشم ها را به خود مشغول می کند. زیبایی چشم نواز مراکز خرید با دود ناشی از کارخانجات تضادی بین این دو مقوله به وجود می آورد.

رحمتی معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، در جلسه مدیریت ایمنی حمل و نقل استان، بالزوم اصلاح راههای دسترسی شهرهای آذربایجان شرقی انتقاد از وضع نابسامان 30 کیلومتری شهرها گفت: توجه شهرداری به هسته مرکزی و تمرکز اداره کل راه و شهرسازی به عمق جاده ها، باعث شده تا شعاع 30 کیلومتری جاده ها رها شود.

رحمتی با بیان اینکه 30 کیلومتری شهرها از لحاظ ساخت و ساز اشباع شده است و تضاد بین ترافیک دورن شهری و برون شهری به وضوح به چشم می خورد گفت: در برخورد با تعرض و تجاوز به حریم راه در 30 کیلومتری شهرها مشکل قانونی وجود ندارد و مالکان و اصناف حاضر در این محدوده باید بر اجرای رمپ های استاندارد ملزم شوند.

وی اصلاح هندسی رمپ و لوپ های ورودی و خروجی به راههای اصلی و شریانی، کاهش سرعت تا 10 کیلومتر و تامین روشنایی 30 کیلومتری شهرها، نصب تابلو و علائم هشداردهنده خط کشی به منظور آشکار سازی علائم، احیای خط کشی ها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز را از اولویت های برنامه های اصلاحی در این محدوده ها بر شمرد.

سرهنگ کریم نژاد رئیس پلیس راه استان نیز در این جلسه گفت: 82 درصد تصادفات جاده ای استان در 10 درصد محورهای مواصلاتی استان به وقوع می پیوندد که محورهای تبریز _ اهر، تبریز _ آذرشهر، و تبریز زنجان به ترتیب بیشترین تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان هم گفت: 21 محور در مجموع به میزان 321 کیلومتر طرح در حال اجراست که از این مقدار 196 کیلومتر شامل بزرگراه اصلی و فرعی برای سال 98 هدف گذاری شده است و علاوه بر آن در سال جاری عملیات اجرایی 99 کیلیومتر از قطعات مختلف از این راهها شروع خواهند شد.

سلطانی ادامه داد: در بخش راههای روستایی نیز از مجموع 180 طرح برای سال 98 اجرای 100 کیلومتر آسفالت احداث 20 کیلومتر راه روستایی و احداث 4 پل در راههای روستایی هدف گذاری شده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •