تبریز ۲۰۱۸ در حد
  • 1398/02/29 08:53
  • 109788
معاون گردشگری کشور؛

تبریز ۲۰۱۸ در حد "شو" بود/قراربود فقط در رسانه‌ها مطرح شود

تیموری گفت: تبریز2018جنبه نمادین (شو) داشت روی هیچ شاخصه خاصی قرار نداشت و فقط قرار بود در رسانه‌ها مطرح شود و نمی‌توان به آورده خاصی از این رویدادها دل بست.

به گزارش آناج، ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 اظهار داشت: تبریز ۲۰۱۸ ، همدان ۲۰۱۸ و... برنامه‌های جداگانه‌ای بودند که ارتباطی به  طرح و استراتژی ملی نداشتند.

وی گفت: در آن رویدادها، یک شهر در هر سال به  عنوان مقصد به طور مثار کشورهای آسیایی یا کشورهای اسلامی معرفی می‌شود و رویدادهایی برای معرفی آن مقصد انجام می‌شود و در واقع جنبه نمادین (شو) دارد. روی هیچ شاخصه خاصی قرار نداشت و فقط قرار بود در رسانه‌ها مطرح شود و نمی‌توان به آورده خاصی از این رویدادها دل بست.

تیموری تصریح کرد: ضمن آنکه در حاشیه نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا ۲۰۱۸، توافقاتی بین سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) انجام و سند همکاری‌های مشترک به منظور بهره‌مندی از کمک مشاوره‌ای این سازمان امضا شد. همچنین با توجه به مشارکت یونسکو به عنوان مسئول هماهنگی انجام این پروژه، بازنگری و بروزرسانی برنامه ملی توسعه گردشگری ایران در دستور کار قرار گرفت.

معاون گردشگری کشور بیان داشت:  در طول سال‌های اخیر، جایکا به سوی انجام کارهای پژوهشی آمد و در مرحله نخست طراحی مدل مطالعاتی برای تدوین استراتژی توسعه گردشگری را مدنظر داشتند و تبریز و شهرستان‌های مجاور آن را به عنوان پایلوت در نظر گرفته بودند. درواقع در مراحل اولیه، آنها علاقه‌مند بودند که به صورت متمرکز روی تبریز و حوزه گردشگری این شهر فعال شوند.

وی ادامه داد: اما از آنجایی که ما در غرب و شمال غرب کشور به دنبال تعریف مسیر جدید در حوزه گردشگری هستیم، باتوجه به غنای تاریخی-فرهنگی و تعدد آثار میراث جهانی که در این منطقه ثبت شده‌اند، همچنین از منظرگردشگری سلامت، طبیعت‌گردی و نیز از نظر تنوع فرهنگی این قابلیت را دارد که به مسیر و مقصد گردشگری جدید تبدیل شود.

تیموری خاطر نشان کرد: احساس نیاز کردیم که باید در حوزه مسیرهای گردشگری تنوع بخشی داشته باشیم و مسیر دیگری در حوزه گردشگری ایران تعریف شود تا گردشگران خارجی بتوانند مقاصد دیگری برای دیدن در سبد سفر خود داشته باشند از این رو جایکا پذیرفت که پروژه خود را به تبریز محدود نکند و محور گردشگری شمال غرب ایران را در دست گرفت.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •