ممنوعیت شکایت از رسانه‌ها در قلمرو آذربایجان‌شرقی!
  • 1398/02/28 10:56
  • 109774
تکرار یک جملۀ بی ضمانت؛

ممنوعیت شکایت از رسانه‌ها در قلمرو آذربایجان‌شرقی!

یکی از دغدغه های اصلی جامعه خبری، مساله شکایت و شکایت کِشی مدیران بوده و هست اما این دغدغه صرفا با یک جمله "ممنوعیت شکایت" پاسخ داده می‌شود و نوبت به استاندار دیگر می‌رسد.

گروه فرهنگی آناج/سجاد حسین زاده؛ استاندار آذربایجان شرقی در نشست اخیر خود با رسانه ها ضمن بیان نظرات خود درباره نقد و نظر گفته که هیچ کسی در قلمرو آذربایجان شرقی حق شکایت از رسانه ها را ندارد(نقل به مضمون آمده در رسانه ها)، در نگاه اول، این جمله برای هر شخصی در فضای رسانه ای بومی استان، یک جمله تکراری به نظر می رسد، زیرا پیش تر نیز افرادی در کسوت استانداری آذربایجان شرقی چنین مساله ای را ادعا کرده بودند لکن ادعای صرف، فایده ای به حال رسانه و رسانه ای جماعت نداشته و ندارد!

مخاطب این جمله مدیران دستگاه های دولتی و ... بوده و هست که پیش تر نیز با چنین مضامینی مورد خطاب قرار گرفته اند که اگر رسانه ای از شما انتقادی کرد، سعی کنید مساله را با تعامل و توضیح حل و فصل نمایید و نه آنکه بی هیچ درنگی با یک برگ شکایت، فرد رسانه ای را از برای متنبه شدن و توبه از باب انتقاد، روانه دادسرا کنید، بیشتر افرادی که به مانند نگارنده با چنین مواردی درگیر بوده اند می دانند که این نوع عمل از این باب صورت می گیرد که فرد رسانه ای چند روز زندگی خود را به بطالت و در انتظار رسیدگی به شکایت به سر ببرد و در نهایت شکایت یا به منع تعقیب منجر می شود یا به رضایت از پیش تنظیم شده(از باب ذهنی) از سوی شاکی!

جا دارد در این نگاشته از مدیرانی نیز یاد کنیم که تطمیع را بر تهدید مقدم می دارند و در ابتدا با تماس تلفنی و حضوری به واسطه زیردستان خود سعی می کنند رسانه را به پیشنهادهایی تطمیع کنند تا از موضع انتقاد به موضع سکوت یا طرفداری تغییر جایگاه دهد و البته اینان نیز در صورت عدم نتیجه گیری از تطمیع خود دست به شکایت می زنند و داستان از همان قرار سابق ادامه می یابد و ...

نکته دیگر اینکه این اظهار نظر مقام دولتی در پاسخ به سوال خبرنگاران صورت می گیرد و این یعنی یکی از دغدغه های اصلی جامعه خبری، مساله شکایت و شکایت کشی مدیران بوده و هست اما این دغدغه صرفا با یک جمله "ممنوعیت شکایت" پاسخ داده می شود و نوبت به استاندار دیگر می رسد و در این فاصله زمانی این ادعا تفاوتی با "هیچ" ندارد، مخاطب سطرهای نگاشته شده در وهله اول مقامِ دولتیِ مدعی می باشد که باید چاره ای برای ضمانت ادعای خود کند، ایجاد فرهنگ پذیرش نقد در میان مدیران دولتی و غیره به دستور و ادعا نبوده و نیست و قرار هم نیست از این پس از هر رسانه ای شکایت شد، رسانه ی مورد اتهام پیامکی به استاندار واصل کند که فلانی، مدیر فلان شما از ما به دستگاه عدلیه شاکی شده، بیزحمت بفرمایید شکایت خود را بازپس گیرند، اما مخاطب دیگر سطرهای نگاشته شده اهالی رسانه است، سوالِ از روی دغدغه ی رسانه ای ما با ادعا و دستور پاسخ خود را نمی یابد پس بهتر است خودمان به دنبال ایجاد روند حمایت حقوقی اعم از آموزش و بهرمندی از وکلای مجرب باشیم، پیشنهادی که بارها برای تشکل های صنفی مطرح شده، امید که روزی چنین مساله ای تحقق پیدا کند اگر به خود بیاییم و دل به ادعا و دستور مقامات نبندیم!

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •