رحمانی: ریشه گرانی دلالی است اما تولید را افزایش میدهیم/ فرهنگی: وزارتخانه، حامی اصلی گرانی و رقابت دامپینگی است
  • 1398/02/23 10:52
  • 109650
انفعال وزارت صمت در تورم قیمت خودرو؛

رحمانی: ریشه گرانی دلالی است اما تولید را افزایش میدهیم/ فرهنگی: وزارتخانه، حامی اصلی گرانی و رقابت دامپینگی است

اظهارات وزیر صنعت،معدن و تجارت درباره دلایل تورم در بازار خودرو از یک انفعال محسوسی حکایت میکند. از سوی دیگر نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر معتقد است: وزارت صنعت بر طبل گرانی میکوبد.

به گزارش آناج، تب و تاب قیمت خودرو، مسئولین وزارت صمت را در موضع انفعال قرار داده است؛ بطوری که رضا رحمانی وزیر صنعت،معدن و تجارت در نشست اخیرش با برخی نمایندگان از جلسات متعدد برای تنظیم بازار خودرو خبرداد و اظهار داشت: قطعاً نظارت قوی و گسترده خواهد شد و در این زمینه از همه ظرفیت‌ها استفاده می کنیم.

وی همچنین در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران توضیح داد: خودروسازان در دو هفته اول سال تعطیل بودند و تأثیر نسبی بر قیمت خودرو گذاشته شد، البته من نمی گویم این موضوع تأثیر صد در صدی دارد، اما در حال حاضر کنترل‌ها صورت می‌گیرد و خودورها تولید می‌شود.

وی ادامه داد: دو هفته پیش دلالان در حوزه خودرو اختلال ایجاد کردند و متأسفانه در گرانی نقش داشتند. با افزایش تولید و تنظیم بازار گرانی را مهار خواهیم کرد. در حال حاضر ۸۰ درصد به تعهدات و 20درصد به فروش فوری خودرو داده می‌شود.

این اظهارات درحالی مطرح میشود که اعضای کمیسیون های تخصصی و منتقدین معتقدند؛ وزارت صمت از گرانی خودرو حمایت میکند.

محمدحسین فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس وعده های چند ماهه وزارت صمت را بازی رسانه ای عنوان کرد و افزود: وزارتخانه‌ای که باید تنظیم بازار را بر عهده گیرد، با استفاده از دامپینگی- رقابت مکارانه‌ای- که در بازار داخلی وجود دارد بر طبل گرانی خودرو می‌کوبد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تفاوت های دو خودروساز بزرگ کشور اشاره کرد و بیان داشت: میان دو خودروساز بزرگ کشور یکی کم حاشیه‌تر از دیگری است چراکه مدیریت باسابقه و باتجربه در این شرکت، هدایت امور را به دست گرفته است اما در دومی افراد ناکارآمد و ناموفقی مدیریت را بر عهده دارند در نتیجه مردم باید هزینه این ناکارآمدی را پرداخت کند.

فرهنگی توضیح داد: فروش فوری و فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار زمانی می‌تواند بازار چهارچرخ‌ها را سامان دهد که عرضه مناسب و کافی باشد در حالی که در شرایط فعلی کاهش عرضه باعث افزایش قیمت خودرو شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: ستاد تنظیم بازار باید اقدامات لازم برای ساماندهی بازار خودرو و تعدیل قیمت ها را انجام دهد و برای چهارچرخ‌ها قیمت منطقی در نظر گیرد.

فرهنگی اذعان داشت: اگر چه در صورتی که مردم خرید خودرو را به تعویق بیاندازند التهاب بازار تا حدودی کاهش پیدا می‌کند اما مدیران خودروسازی باید اقدامات لازم برای رفع مشکلات موجود در این حوزه را انجام دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان اعلام کرد: رفتار مدیران خودروساز در کاهش التهاب و ساماندهی بازار خودرو اثرگذاری زیادی دارد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
  • بهزاد
    پاسخ ۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۱۳:۲۷
    آقای فرهنگی نمی دانم شما به آقای رحمانی رای اعتماد داده اید یا نه؟ اگر رای داده اید باید به ناکار آمدی ایشان چه در دوران نمایندگی و چه حالا که وزیر شده اند باید واقف بوده باشید! شماها بهتر از همه می دانید آقای رحمانی بجای خدمت به کشور و مردم بفکر ثروت اندوزی خود میباشند!!!
    0 + 0 -
نظر شما
  • 1
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •