ستون پنجمی ها و پرسه زنی در افکار ما ایرانی ها!
  • 1398/02/21 13:15
  • 109587
یادداشت وارده؛

ستون پنجمی ها و پرسه زنی در افکار ما ایرانی ها!

ستون پنجمی هایی که این روزها در افکار عمومی ایرانیان قدم می زنند را باید رسوا کرد و این ورود مسئولان نظارتی را می طلبد تا رسانه های نیابتی، دلالان و مدیران ناکارآمد را بتارانند والا داستان به همین منوال ادامه خواهد یافت!

گروه سیاسی آناج؛ سجاد حسین زاده/ در شهر که قدم میزنی... خرید که می کنی... درصف نان که می ایستی... تاکسی که سوار می شوی... شبکه های اجتماعی را که مرور می کنی... در جمع دوستان و فامیل که مینشینی، حجمی از اخبار و اطلاعات و شایعات سراغت می آید و این حال و روز این روزهای افکار عمومی ایرانی جماعت است، وقتی آدمی یکسال گذشته را در التهاب اقتصادی گذرانده باشد اخبار و شایعات ناخودآگاه برایش مهم جلوه می کند و البته خاصیت چنین جوی این است که حتی اگر دنبال اخبار و شایعات هم نباشی، آنها به سراغ تو می آیند!

در اصل هر برنامه ای برای ایجاد التهاب اقتصادی در یک جامعه، بخصوص جامعه شایعه پذیری به مانند ایران به طور حتم یک پیوست رسانه ای اساسی به پیوست مزدوران رسانه ای و عملیات روانی داخلی و خارجی دارد و در اصل این عملیات روانی است که ابتدا جامعه را آماده پذیرش هر اتفاقی غیرممکنی می کند و بستر را برای عملیاتی شدن گرانی یا نایابی اجناس فراهم می کند و البته هم این چنین پروژه هایی در اصل روی بی تدبیری و یا ناکارآمدی مدیران مسئول حساب ویژه تری باز می کنند و عملیات روانی، دلالان و مدیران ناکارآمد در یک پازل خواسته یا ناخواسته بازی می کنند و می شود آنچه که نباید بشود!

نگارنده در نظر خود این سه طیف را ستون پنجم های دشمن در جنگ اقتصادی می داند و در اصل اینان هستند که مسیر التهاب اقتصادی را برای رسیدن به شورش های اجتماعی فراهم می کنند بی آنکه اندکی نظارت در این مساله محلی از اعراب داشته باشد!
زمانی که مقام آمریکایی از حرکت ناو جنگی به سمت خلیج فارس سخن می گوید در فاصله ای کم، رسانه های نیابتی داخلی این  خبر را تیتر می کنند و مدام تکرار می کنند تا ذهن ایرانی جماعت به سمت احتمال زیاد جنگ سوق پیدا کنند و از آن در بازار دلالان به جابجایی قیمت ها و نایابی اجناس دست می زنند و در این میان بی تدبیری مسئول جماعت، باعث می شود که جیب مردم خالی تر از دیروز شود و جماعت سرمایه دار جیب خود را پر پول تر ببیند و در یک نمای کلی ذهن ایرانی جماعت مشوش تر از دیروز باشد که فردا چه خواهد شد؟!

شایعه جنگ براه می اندازند تا بار دیگر سرمایه ایرانی جماعت را روانه بازار طلا و ارز و مسکن و ... کنند و بدست خودمان، خودمان را خلع سلاح کنند، در نظر نگارنده سقوط ابتدا در ذهن ها اتفاق می افتد و این را باید دانست که چگونه با ستون پنجم درگیر شد که بدون وقوع هیچ درگیری و حتی احتمال درگیری در فضای واقعی، جامعه ایرانی تحت یک عملیات روانی و رسانه ای خود را به ورطه سقوط اندازد آن هم تنها با بمباران شایعات و نه چیز دیگری، این روزها هیچ کارشناس اهل علمی نیست که نداند احتمال وقوع جنگ نزدیک به صفر است اما اینکه این شایعه به یک باره در شهر می پیچد تنها و تنها برای مذاکره و ارایه سبد امتیازات بیشتر از سوی جامعه ی ایرانی ست، مقام آمریکایی با توجه به تجربه برجام و انتخابات 92 گمان می کند که با ایجاد فشار اقتصادی می توان در رفتار سیاسی و اجتماعی جامعه ایرانی ایجاد تغییر کرد و به همان علت از سال گذشته به تحریم اقتصادی و ایجاد التهاب اجتماعی روی آور شده تا بتواند امتیازات بیشتری از برجام بستاند زیرا که در بده بستان قبلی، ما هیچ نگرفتیم و صنعت هسته ای را بی ضمانت تقدیم کردیم، حال نیز دوگانه جنگ و صلح از سوی تندروهای آمریکایی و لیبرال های وطنی ترسیم شده است  می تواندگام نهایی این پروژه باشد تا جامعه ایرانی حاکمان خود را به دادن امتیازات بیشتر در ازای هیچ، تحت فشار قرار دهد!

تجربه های گذشته باید مارا بیدار کرده باشد(البته اگر بیدار نشده ایم که هیچ) و باید دانست که دادن باج بیشتر نه تنها منجر به حل مشکلات معیشتی نخواهد شد، بلکه ما را بیشتر در موضع ضعف خواهد نشاند، ستون پنجمی هایی که این روزها در افکار عمومی ایرانیان قدم می زنند را باید رسوا کرد و این ورود مسئولان نظارتی را می طلبد تا رسانه های نیابتی، دلالان و مدیران ناکارآمد را بتارانند والا داستان به همین منوال ادامه خواهد یافت!
حرف آخر اینکه ما مردم می توانیم نقل کننده شایعات نباشیم، می توانیم برخورد تحلیلی با شایعات داشته باشیم، می توانیم ستون پنجمی ها را خلع سلاح کنیم اگر بخواهیم!

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •