پرسنل: چهار ماه است حقوق نگرفته‌ایم/ از اختلاف میان پیمانکار و کارفرما تا عدم تخصیص اعتبار
  • 1397/12/12 16:29
  • 108680
گزارش آناج از مشکلات مجتمع سلامت «سیّد باوفا» تبریز؛

پرسنل: چهار ماه است حقوق نگرفته‌ایم/ از اختلاف میان پیمانکار و کارفرما تا عدم تخصیص اعتبار

پرسنل مجتمع سلامت «سیّد باوفا» تبریز بیش از چهار ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

گروه اجتماعی آناج: چند سالی است از آغاز طرح تحول سلامت توسط دولت تدبیر و امید سپری شده است و امروز با انتشار آمار هزینه شده برای این طرح، نشانه‌هایی از شکست آن به چشم می‌خورد. طرحی که در ابتدا مورد تایید و رضایت بسیاری از مردم قرار گرفت اما رفته رفته با بروز مشکلات در این عرصه موجی از نارضایتی‌ها و انتقادها به آن شکل گرفت.

 در این بین تفاوت‌های فاحش ایجاد شده در دریافتی و حقوق و مزایای پزشکان و کارکنان بیمارستان‌ها اعم از پرستاران، کارمندان و... موجب ایجاد فضای ناراحت کننده و تبعیض آمیز در بین افرادی شد که مسئولیت سلامت مردم شهر را برعهده داشتند.

اعتصاب‌های گوناگون در اقصی نقاط کشور حاکی از ایجاد طبقه فقیر و غنی در بین نیروهای درمانی و موجی از نارضایتی از بی‌عدالتی‌های ایجاد شده را در پی داشت. موضوعی که هرچند با وعده‌های مسئولین در برخی از استان‌ها حل شد اما بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی در آذربایجان‌شرقی با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنند.

4 ماه است حقوق دریافت نکرده‌ایم

تعداد زیادی از کارکنان مرکز سلامت سید باوفا در تماس با تحریریه آناج از مشکلات ایجاد شده برای بیش از 80 کارمند این مرکز خبر می‌دهند. یکی از پرسنل این مرکز با ذکر جزئیاتی از اتفاقات رخ داده برای کارکنان مرکز سلامت باوفا، گفت: بیش از 4 ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌ایم و کارفرمای این مرکز از پرداخت حقوق خودداری می‌کند.

طبق تعرفه‌های منتشر شده از سوی وزرات بهداشت، حقوق کارکنان، کارشناسان و متخصین شاغل در این مراکز در سال جاری از یک میلیون و ششصد‌هزار تومان تا دو و نیم میلیون تومان در نظر گرفته شده است که این حقوق در مرکز سلامت «سید باوفا» تبریز چیزی معادل 1 میلیون و 200 هزار تومان است.

حقوقم نسبت به سال‌های قبل بجای افزایش، کاهش یافته است

یکی دیگر از کارشناسان این مرکز در گفت‌وگو با آناج در خصوص حقوق پایین کادر این مرکز بهداشتی، می‌گوید: فیش حقوقی من در سال‌های گذشته بالای یک و نیم میلیون تومان بود اما امسال برخلاف شرایط بد اقتصادی این حقوق به چیزی معادل 12.000.000 ریال تقلیل یافته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد واگذاری مراکز بهداشتی به بخش خصوصی از یک طرف و عدم نظارت کافی از سوی اداره بهداشت مرکز از طرف دیگر موجب نابسامانی در نحوه مدیریت و پرداخت حقوق مراکز بهداشتی و درمانی شهر تبریز شده است.

یکی دیگر از کارکنان مرکز سلامت سید باوفا تبریز با اشاره به بلاتکلیفی کارکنان این مرکز در گفت‌وگو با آناج تاکید کرد: پیمانکاری فعلی این مرکز، اداره بهداشت تبریز را متهم به عدم پرداخت حقوق می‌کند و اداره بهداشت تبریز نیز به عنوان کارفرما هرگونه درخواست را به پیمانکار مربوطه ارجاع می‌دهد و چندین بار اعتراض و شکایت کارکنان به همین خاطر به جایی نرسیده است.

اعتصابِ ما به دور از انسانیت است

وی ادامه می‌دهد: ما در هنگام مشغول شدن به این کار تعهد داده‌ایم تا از سلامت مردم محافظت کنیم به همین خاطر نمی‌خواهیم اعتصابی انجام دهیم. شما فرض کنید خانم بارداری به مرکز مراجعه کند یا کودک بیماری به این مرکز بیاید و ما بگویم که کار نمی‌کنیم! به دور از انسانیت است.

نکته جالب اینجاست که سایر مراکز بهداشت استان هرچند وضعیت مشابهی با این مرکز دارند اما حداقل حقوق‌شان در موعد مقرر پرداخت ‌می‌گردد اما از طرفی شواهد حاکی از آن است که حقوق پرداختی به پرسنل شاغل در تبریز از متوسط کل کشور پایین تر است.

اختلاف میان کارفرما و پیمانکار مشکل اصلی

بسیاری از منتقدین طرح تحول سلامت مشکلات ایجاد شده اینچنینی را ناشی از اجرای نامتوازن و ناعادلانه این طرح می‌دانند. هرچند این طرح در مقطعی موجب سهولت مردم شد اما عدم نظارت مسئولین امر موجب اتفاقات ناگواری از این دست شده است.

پیگیری‌های آناج نشان می‌دهد اختلاف بین پیمانکار و مجری مراکز بهداشتی با اداره بهداشت تبریز و همچنین عدم تخصیص بودجه‌های لازم موجب بروز مشکلاتی از این دست شده است.

انتهای پیام/

 

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
  • م.حسینی
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۲ - ۱۷:۳۹
    متاسفانه مجتمع های دیگه هم وضعشون تعریف چندانی نداره و دو ماه با تاخیر اونم کمترین میزان ممکن حقوق میدن
    52 + 0 -
  • مهتاب
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۸:۰۶
    باتشکر از بازتاب خبرهای این چنینی
    من به عنوان یکی از افراد تحت پوشش منطقه سیدباوفا با تشکر از کادر زحمت کش مرکز که باتمام مشکلات موجود بازهم باروی گشاده پذیرای فرزندان ما هستند، اما ماشین بدون بنزین تا مدتی حرکت میکند، لطفا به مشکلات ما رسیدگی شود وحرف دل مارا به گوش مسئولین برسانید. باتشکر ساکنین منطقه سیدباوفا
    55 + 0 -
  • ناشناس
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۸:۰۹
    با سلام و سپاس بابت اطلاع رسانیتون ان شالله این کار شما فرجی باشه برای حل مشکلات ما- کاش اگر در توانتون باشه با رسانه هایی مثل تلویزیون هم اطلاع رسانی بشه
    53 + 1 -
  • بی نام
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۸:۵۳
    با تشکر و سپاس از عوامل روزنامه آناج بابت انتشار مشکل مراکز بهداشت بخش خصوصی
    خواهشمندیم این خبر را در رسانه های صدا و سیما منتشر کنید تا کسانی که طرح تحول سلامت را بدون بودجه تصویب میکنند در جریان عواقب و مشکلاتی که برای کارکنان بخش خصوصی ایجاد شده قرار گیرند
    بلکه کارکنان مراکز بهداشت بخش خصوصی به احقاق حق خود برسند
    با سپاس
    58 + 0 -
  • بی نام
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۹:۰۶
    واقعا کجای عالم دیدین کارکنان چهار ماه مفتی کار کنن این چه طرحیه بدرد خودشون میخوره
    بدون بودجه هم مگه طرح تصویب میکنند
    واقعا برای وزرت بهداشت متاسفیم
    57 + 0 -
  • بی نام
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۹:۰۸
    با تشکر از شما
    واقعا این وضعیت برای کارکنان اسف باره!!!!
    56 + 0 -
  • بی نام
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۹:۱۰
    خیلی ممنون از دست اندرکاران بخاطر اطلاع رسانی این خبر
    واقعا این وضعیت برای ما غیر قابل تحمله!!!!
    57 + 0 -
  • بی نام
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۹:۱۱
    با تشکر از شما
    ما دیگه تو این وضعیت انگیزه ای برای کار کردن نداریم
    57 + 0 -
  • ناشناس
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۹:۳۰
    با سپاس از کسانیکه درخوداحساس مسئولیت می نمایند وبدرد کسان دیگری غیرازخودهم میخورنددراین طرح عده معدودی پولهای کلان به جیب زدند وعده کثیری هم مثل کارکنان شاغل دراین مجتمعها با پول اندکی کارهایی کردند که قبلا انجام نشده بود و همین کارکنان کلی متضررشدند
    23 + 1 -
  • Nn
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۹:۳۳
    واقعا با دوتابچه میشه چهارماه حقوق نگیریم وسرپرست خانواده هم باشیم؟جای تاسفه
    24 + 1 -
  • بادارهنگ
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۹:۴۰
    با توجه به اینکه تامین حداقل حقوق سه ماهه کارکنان به عهده پیمانکارمی باشد.قصور عمده هم متوجه پیمانکار است که بدون آورده شخصی وارد این کار شده و زندگی حداقل 80 نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و مدیون واقع می شود....وهم متوجه مرکز مربوطه است که شرکت بی صلاحیت و فاقد آورده مالی را به عنوان پیمانکار منصوب می نماید....
    24 + 1 -
  • یکی از کارکنان
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۹:۵۶
    با سلام و تشکر از خبرگزاری آناج
    یه سوال از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت دارم
    اگه حقوقشون یه ماه عقب بیفته عکس المل شون چیه ؟
    آیا جواب توهین و بی حرمتی صاحبخانه از بابت دیرکردن اجاره و یا جریمه اقساط عقب افتاده بانکی رو کارفرما یا مرکز بهداشت خواهند داد ؟
    عید نزدیک است و فصل دید و بازدید ماکه پولی نداریم چیزی بخریم برای پذیرایی
    آدرس خونه کارفرما رو بدیم به مهمونها یا مرکز بهداشت ؟؟؟
    25 + 0 -
  • بی نام
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۰:۰۰
    لطفا به صدای دل این 90_100کارمند درمانده که دراین شرایط لنگ مانده اند رسیدگی کنید...لطفا
    23 + 1 -
  • بی نام
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۰:۲۸
    واقعا جای تاسفه هیچ کس به درد ما نمیرسه پس ما باید دردمونو به کی بگیم
    22 + 1 -
  • از کارکنان مجتمع
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۰:۳۲
    میخوام از این تریبون به مسئولین مرکز بهداشت و دانشگاه بگم اگه حقوق خود شما یه ماه عقب می افتاد چیکار میکردین تو این وضع اقتصادی و تورم نجومی ؟؟!! آیا جریمه اقساط دیر کرده ما رو کارفرمای مجتمع خواهد داد؟؟
    آیا توهین های صاحبخانه رو از بابت دیر کرده اجاره اونا میشنونن ؟؟!
    20 + 0 -
  • بی نام
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۱:۰۳
    واقعا این وضع به خصوص دم عید که پول احتیاج داریم جای تاسف داره
    24 + 0 -
  • ناشناس
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۱:۰۷
    چرا باید تعداد معدود کارکنان پنهانی حقوق گرفته باشند ولی بقیه نه ؟؟؟؟ علت چیست؟؟؟؟
    20 + 0 -
  • نیشابوری
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۱:۰۹
    مسئولین لطفا رسیدگی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    21 + 0 -
  • ناشناس
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۱:۱۴
    با سلام و تشکر ممنون که حرف دل ما رو به گوش مسئولین می رسونید
    20 + 0 -
  • م.م
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۱:۱۹
    با سلام و سپاس
    تو این وضعیت وقتی میشنویم تعداد خیلی کمی از کارکنان پنهانی حقوق دریافت کرده اند
    ولی برای ما بودجه و پولی جهت پرداخت حقوقمان نیست خیییلی رنجیده خاطر میشویم

    اگر پول هست باید برای همه کارکنان باشد و اگر نیست چگونه بعضی دریافت کرده اند
    این همه تبعیض چرا!!!!!
    21 + 0 -
  • م.م
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۱:۲۴
    با تشکر از شما
    من یکی از کارکنان مراکز بهداشت با وفا هستم
    علاوه بر این مسایلی که شما ذکر کردید
    مشکلات دیگری هست که واقعا باید بررسی شوند و آن هم اینکه چرا ما که پول پایش از حقوقمان کسر میشود
    و ما را تحت استرس قرارداده و تمامی کارهایمان را پایش میکنند چرا طبق قرداد هر سه ماهه پول پایش را به ما پرداخت نمیکنند!!!!!
    20 + 1 -
  • شبنم
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۲:۱۲
    کارفرمای محترم و شرکاش فرمودند که بروید پولتان را ار خبرگزاری اناج بگیرید ما هیچ پولی به شما نمیدهیم.
    22 + 1 -
  • شهروند
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۲:۱۶
    یکی باید جوابگو باشه
    آیا کارکنانی که مسئول سلامت روانی و جسمانی مردم عزیزمان هستن با این شرایط روحی و استرس و بی پولی میتونن به وظیفه خودشون عمل کنن؟؟؟
    19 + 1 -
  • ناشناس
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۲:۱۸
    دریافتی ما کارکنان مجتمع های خصوصی ماهانه 1200 هزار تومان می باشدکه انهم 4 ماه است عقب افتاده ازشما مسئول محترم می پرسم که شما حاضرید برا این پول کارکنید حالا که ما قبول کردیم پس چرا بصورت ماهیانه پرداخت نمیشود.
    22 + 1 -
  • شبنم قاسم بگلو
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۹:۳۴
    من اهل اهرم از اینکه تبریز اومدم خوشحالم و نمیدونم چی کار کنم
    11 + 1 -
  • یکی از ۸۰ نفر
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۲۳:۰۷
    تحکم و تهدید مطالبات به حق و قانونی ما شاغلین مجتمع سلامت سید باوفا نشانه ی چیست؟؟
    من همراه با همکارانم هر روز به حکم وظیفه انسانی و به امید ساختن جامعه ای به دور از هرگونه بیماری و درد و رنج ناشی از آن ؛ مطالبات به حق و قانونی خودمون که کمترین خواسته در قبال این همه کار می باشد طی چندین جلسه به گوش مسئولین مجتمع رسانده بودیم ولی متاسفانه هیچ گونه جواب قانع کننده تا بحال نشنیدیم برای دفاع از حقوق خود همکاران محترم ما خبرگزاری شما را انتخاب کردن تا به لطف و مدد شما صدای خودشون به گوش کارگزاران دانشگاه ؛ مرکز بهداشت استان و شهرستان و مدیر مجتمع در اعتراض به وضع موجود برسانند.
    متاسفانه از صبح توسط مدیر مجتمع جو تهدید و ارعاب حاکم شده که چرا شما دست به همچین کاری زدین و کسی که این کارو کرده اخراج میکنیم .
    مدیر مجتمع گفتن: یعنی ما مشکلات را نمی بینیم و نمی دانیم؟
    در جواب ایشان باید بگم دیدن و دانستن مشکلات کار همه میتونه باشه مدیر کسی هست که بتونه برای اون مشکلات راه حل پیدا کنه ؛ گوش شنوایی برای شنیدن حرفهای پرسنلش داشته باشه ؛ مدام در پی تهدید و ارعاب پرسنل نباشه .
    جای تاسف است درمورد موضوعی باید پیگیر باشیم که مدیر مجتمع باید پیگیر باشن
    از وقتی مدیر مجتمع آومده تمام صحبت هایشان فقط جهت رعب و ایجاد ترس بوده.
    گل بود به سبزه نیز آراسته شد!
    بطور ضمنی پرسنل را تهدید به اینکه علیه ما پرونده سازی خواهند کرد. می کنند
    9 + 0 -
  • بی نام
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۰۹:۵۹
    با سلام واحترام
    ضمن قدر دانی از زحمات روزنامه آناج
    مشکلات این طرح واقعا غیرقابل تحمل و به وضعیت بحرانی رسیده است به صورتی که نه بهداشت شهرستان تبریز پاسخگو است ونه بهداشت استان و بدتر از همه رفتار برده گونه ای که از طرف کارفرما و مسوولین با کارکنان این مرکز که اکثرا فارغ التحصیلین رشته مامایی می باشند
    6 + 0 -
  • رسولی
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۱۰:۲۲
    با سلام و احترام
    این مشکل در تمامی مجتمع های سلامت خصوصی هست و مشکلاتی فراتر مثل عدم وجود دارو در مراکز خصوصی هم هست
    پیمانکار هم اسیر این سیستم ورشکسته بهداشت شده و تا الان از جیب خودش در مجتمع سید باوفا نزدیک 40 میلیون ماهانه بیمه کارکنان رو پرداخت کرده و بهداشت به هیچیک از تعهداتش تا این لحظه در قبال هیچیک از مجتمع های سلامت عمل نکرده
    یک سال بیشتره که مراکز سلامت بهداشت با مشکل پرداخت روبه رو هستند ولی اکثر این پیمانکارها فقط چندماهه مراکز رو تحویل گرفتند.
    2 + 1 -
    • شبنم قاسم بگلو
      ۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۸:۳۹
      پول نداشتین بیخود کردین شرکت رو برداشتین ما شما روفقط به خدا سپردیم کلاهبردار دروغ گو
      5 + 0 -
  • م ج
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۲۰:۱۴
    همکارمحترم فراموش نکنیم که تمامی کارفرماهای مجتمع سلامت تبریز تعهد داده اند که سه ماهه اول کاریشان خودشان حقوق و حق بیمه پرسنل را از جیب خودشان پرداخت کنند اگر پولی در بساط نداشتند نباید به میدان میامدند و این اتفاق نیز نمی افتاد لازم به یادآوری ست اکثر مجتمع های خصوصی حقوق پرسنل خودشان را پرداخت کرده اندبله همه جا مشکل است ولی مشکل مجتمع سلامت باوفا از همه حادتر میباشد.
    6 + 1 -
  • شبنم
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۷:۵۴
    .باغیشلین بیز تمام تلاشیمیزی ائلیجهیخ تا سیزین پولیزی ورمیجیح
    8 + 1 -
  • شبنم قاسم بگلو
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۸:۰۱
    باغشلین من بیدانا کلاهبردار ویالانچیم انن بیله من بویام
    7 + 2 -
    • بی نام
      ۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۱۳:۲۱
      خوبه خودتون اعتراف میکنین
      1 + 0 -
  • پرهام
    پاسخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۰۷:۱۲
    جای بسی تاسف دارد چاپ نشدن نظرات ....آناج = غیر شفاف سازی
    1 + 0 -
نظر شما
  • 34
  • 0
  • 4
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •