وزیر صنعت درخصوص ممنوعیت واردات خودرو تجدید نظر کند/ کاهش تولید داخلی عامل اصلی ایجاد بازار سیاه خودرو
  • 1397/09/05 08:43
  • 105946
نماینده ورزقان مطرح کرد؛

وزیر صنعت درخصوص ممنوعیت واردات خودرو تجدید نظر کند/ کاهش تولید داخلی عامل اصلی ایجاد بازار سیاه خودرو

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ممنوعیت واردات خودرو خارجی را یکی از عوامل افزایش قیمت خودروهای داخلی در بازار سیاه خواند.

به گزارش آناج، رضا علیزاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص تعیین قیمت خودروها توسط وزارت صمت، ابراز داشت: در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی جامعه باید قیمت‌ها تعدیل و به قیمت بازار نزدیک شود تا خودروسازان و قطعه‌سازان بتوانند به تولید خود ادامه دهند که در غیر این صورت میزان تولید افت کرده و با کمبود خودرو در بازار مواجه خواهیم شد؛ نتیجه‌ی این رویه تشکیل بازار سیاه و افزایش خودجوش قیمت‌هاست.

 وی خاطرنشان ساخت: وزارت صنعت معدن و تجارت جلساتی در این خصوص با کمیسیون صنایع داشته و این جلسات ادامه دارد تا به یک جمع بندی کلی در خصوص ساماندهی قیمت خودروها برسیم؛ با تصمیمی که خواهیم گرفت سعی بر این داریم که هم تولید ادامه داشته باشد و هم به مردم فشار وارد نشود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید بیش از یک و نیم میلیون دستگاه در سال گذشته توسط خودروسازان داخلی، اظهار کرد: در حال حاضر تولید داخلی ما به کمتر از یک میلیون دستگاه رسیده و با ادامه این روند میزان تولید افت شدیدی خواهد داشت.

وی متذکر شد: قیمت خودرو مهمترین موضوع در خصوص تولید داخلی است و تلاش می‌کنیم قیمت‌ها متعادل شود تا هم قطعه ساز و خودروساز ضرر نبیند و هم مردم قدرت خرید داشته باشند.

نماینده ورزقان یکی از مهمترین دلایل ایجاد بازار سیاه خودرو را ممنوعیت واردات آن دانست و ابراز امیدواری کرد رضا رحمانی در خصوص ممنوعیت واردات خودرو تجدید نظر کنند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •