راهداری فراموش شده است/وضعیت بودجه رتبه ۱۲ عمرانی برای آذربایجان‌شرقی مناسب نیست
  • 1397/08/15 22:46
  • 105223
مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی؛

راهداری فراموش شده است/وضعیت بودجه رتبه ۱۲ عمرانی برای آذربایجان‌شرقی مناسب نیست

مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با گلایه از اینکه راهداری تقریبا فراموش شده است، گفت: وضعیت نامناسب ماشین‌آلات، عمر بالای خودروها و تامین اعتبارات از طریق درون سازمانی حل شده و بخشی از طریق صندوق ملی تامین شد.

به گزارش آناج به نقل از فارس ، منوچهر سلمان‌زاده  امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: خاطرات خوبی از استان آذربایجان‌شرقی دارم و کارهای انجام شده از جمله کارهای بزرگی در حوزه‌های عمرانی انجام گرفته است.

وی در تشریح گزارش عملکرد فعالیت خود، بیان کرد: زمانی که بنده به این استان آمدم مصادف با نقل و انتقالات راه بود ولی با وجود این نقل و انتقالات کارهای بزرگ در حوزه راهداری انجام گرفت.

سلمان‌زاده افزود: شرایط ما شرایط سختی بود و مطالبات انباشته‌ای وجود داشت ولی در کنار انجام وظایف صرفه‌جویی‌هایی نیز انجام گرفت.

وی با اشاره به صرفه‌جویی ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در سه حوزه راهداری و حمل و نقل بیان کرد: یک کارگاه تاسیسات ایمنی و علایم راه‌اندازی شد به طوریکه تمام گاردریل‌ها و تابلوهای مصرفی در این حوزه به دست آمده است.

مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه یک سوله به اتمام رسیده و یک سوله نیز ایجاد شد، گفت: کارهای خط‌کشی را خودمان انجام داده و ۸۰ درصد ریالی صرفه‌جویی در این بخش انجام گرفته است.

وی ابراز کرد: استفاده از لاستیک‌های مستهلک با پرداخت جزیی، تغییر قرارداد تعمیر و نگهداری، اصلاح قرارداد نگهداری محوری، جایگزینی سرایداری به عنوان نگهبانی، طراحی و اجرای سامانه هوشمند، خرید سه دستگاه کمپرسوری، استفاده از تکنولوژی آسفالت سرد از جمله دیگر کارهای این اداره‌کل بود.

سلمان‌زاده ادامه داد: پرداخت بدهی‌ها، تجهیز راهداری‌های استان، تغییر اغلب ساختمان‌های اداری و راهدارخانه‌ها در شهرستان‌ها از دیگر موارد اقدامات راهداری استان است.

وی با اشاره به بستن شدن آزادراه زنجان، تهران و قزوین به مدت سه روز در سال‌گذشته، گفت: ما حتی یک ساعت موضوع بسته شدن نداشتیم.

مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با گلایه از اینکه راهداری تقریبا فراموش شده است، گفت: وضعیت نامناسب ماشین‌آلات، عمر بالای خودروها و تامین اعتبارات از طریق درون سازمانی حل شده و بخشی از طریق صندوق ملی تامین شد.

وی متذکر شد: بخش نگهداری و حمل و نقل از جمله شاخص‌های رتبه‌بندی بوده و جزو شاخص‌های اصلی برای توسعه یک کشور است، از این‌رو حتما باید به این بخش توجه ویژه شود.

سلمان‌زاده تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم حد و حدود خود را با شهر اصفهان مقایسه کنید ولی با استان‌های کوچک سرانه را مقایسه کنید و ببینید وضعیت آذربایجان‌شرقی در چه سطحی است.

وی ادامه داد: وضعیت بودجه رتبه ۱۲ عمرانی برای استان مناسب نیست زیرا استان تقریبا در تمام رتبه‌بندی جزو پنج استان اول بوده ولی رتبه ۱۲ تملک سرمایه رتبه مناسبی نیست.

فعالیت 38 هزار راننده در استان آذربایجان‌شرقی

مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید به اینکه گلایه‌های زیادی وجود دارد ولی راهداری صنعتی است که با مدیریت و برنامه‌ریزی نمی‌توان جلو رفت، گفت: ۳۸ هزار راننده و ۲۷ هزار ناوگان و ۱۸ میلیون حمل و نقل و صنوف بسیار قوی در حوزه شرکت در استان وجود دارد و حتی آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های کانون در شرکت‌ها و بسیار اثرگذار در کشور است.

سلمان‌زاده بیان کرد: نمونه اثرگذاری صنوف در تصمیمات کشوری و تصمیمات سخت و عمده انعقاد قرارداد بینم تکمیلی رانندگان بود که از طریق خود شرکت‌ها پرداخت می‌شود.

وی اذعان داشت: استان آذربایجان‌شرقی در تمام شرایط ۷۰ درصد حمل و نقل را انجام داده و مشکلی از لحاظ تامین کالا در این استان وجود نداشت.

مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خاطرنشان کرد:  بخشی از مطالبات رانندگان و اجرای سیستم تن کیلومتر در استان انجام گرفته است ولی همچنان مشکل توزیع کافی لاستیک و  قیمت یدکی وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود.

وی با بیان اینکه ۳۱ دوربین سرعت سنج به ۵۱ دستگاه در استان رسیده است، گفت: امیدواریم تمام سطح جاده تحت استاندارد نظارت دوربین‌ها قرار گیرد.

سلمان‌زاده با تاکید به اینکه پایانه‌ها به مدیریت جدید نیاز دارد، تصریح کرد: زیرساخت‌ها در این حوزه نیاز به سرمایه‌گذاری دارد به طوریکه قبول کنیم هر جا دولت وارد می‌شود تجربه اقتصادی خوبی انجام نمی‌گیرد در حالیکه تجربه خوبی در واگذاری‌ها وجود دارد.

وی یادآور شد: سال گذشته پرسنل به هزار نفر رسیده است به طوریکه ما در سال گذشته برای حوزه پشتیبانی از لحاظ پرسنلی روزهای سختی داشتیم  زیرا هر یک نفر کار چهار نفر را انجام می‌داد.

وی بیان کرد: در حوزه ایمنی مسائل زیادی وجود دارد چراکه ایمنی در کشور به نقطه سختی رسیده است زیرا تمام فعالیت‌های از سال ۹۲ تا به امروز هر کدام روی جاده و راه متمرکز بوده است در حالیکه در حوادث راه ۱۰ درصد مقصر است و اگر در ۱۱۳ نقطه حادثه خیز کاری بکنیم فقط ۱۰ درصد پایین خواهد آمد.

 انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •