اصرار هدفمند برای خروج از میدان اقتصاد
  • 1397/05/17 10:32
  • 102635
بازی جدیدی بنام رفراندوم؛

اصرار هدفمند برای خروج از میدان اقتصاد

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی معتقدند طرح موضوع رفراندوم بیشتر از اینکه کاربرد اجرایی داشته باشد، در جهت انحراف افکارعمومی طراحی شده و و بازی عملیات روانی جدیدی است.

گروه سیاسی آناج؛ بخش های مختلفی از گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهور روحانی مورد گمانه زنی فعالان شبکه های اجتماعی قرار گرفت. از طرح رفراندوم و اصل 59 قانون اساسی تا تهدید به رو کردن آتو موضوعاتی بودند که در فضای سیاسی و رسانه ای دو روز اخیر مطرح شد.

روحانی در خصوص اصل 59 قانون اساسی معتقد استاگر مسئله‌ای در سیاست داخلی، سیاست خارجی و فرهنگی است اشکالی ندارد،‌ مسائل عادی را مجلس تصمیم می‌گیرد اما مسائل خیلی مهم اصل 59 برای ما پیش‌بینی کرده است. این برای تثبیت نظام است. اصل 59 قانون اساسی نظام را تثبیت می‌کند

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی معتقدند طرح این موضوع بیشتر از اینکه کاربرد اجرایی داشته باشد، در جهت انحراف افکارعمومی طراحی شده و و بازی عملیات روانی جدیدی است. چرا که رفراندوم در شرایط فعلی کشور نه می تواند گره گشای مسائل کشور باشد و نه کاربرد نتیجه بخشی دارد

آنچه که مسلم است طرح موضوع رفراندوم نه در راستای حل مشکلات اقتصادی و نه بستری برای آرامش افکار عمومی بودمخاطب این موضوع، مسئله ای فراتر را در ذهن خود می گنجاند. چه مشکلی فراتر از مشکلات معیشتی وجود دارد که نیازمند همه پرسی عمومی است؟

ماجرا زمانی جالب می شود که مطبوعات سراسری اصلاح طلب، طی دو روز متوالی رفراندوم را در جهت مذاکره مجدد با آمریکا عنوان می کنند. هرچند که روحانی در همان گفتگوی تلویزیونی تکلیف مذاکره را تاحدودی مشخص کرد. اما چهره های سیاسی اصلاح طلب همچنان بدنبال القای مذاکره مجدد قلم فرسایی کرده و اظهار نظر نمودند.

موسوی لاری در گفتگو با روزنامه اعتماد ضمن جلب توجه مخاطب به موضوع مذاکره می گوید: راه حل داریم اما اختیار نه.

روزنامه شرق در گفتگو با چهار چهره شاخص اصلاح طلب با هدف واکاویِ رفراندوم تیتر می زند: آقای روحانی شفاف تر صحبت کنید.

کواکبیان نیز در روزنامه سراسری خود عنوان می کند: بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم ها از شروط مذاکره مجدد است.

آنطور که جریان همسو با دولت از خود نشان می دهد، بی تفاوت سازی است. این جریان همچنان آمال خود را در کدخدای جهان مینگرند و راهکار و مطالبه ای پیرامون برون رفت از مشکلات اقتصادی در برنامه ی کلان خود ندارند. این را پیر بنیاد باران با طرح راهکارهای غیراقتصادی کلید زده است.

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •