مدرسه میثاق
موسسه کوثر
مشتریان باشگاه تراکتورسازی از مالک متمول تا بالقوه/ زنوزی با دست برتر آمد!
  • 1397/02/24 13:00
  • 100884
آناج بررسی می‌کند؛

مشتریان باشگاه تراکتورسازی از مالک متمول تا بالقوه/ زنوزی با دست برتر آمد!

در سومین روز مزایده باشگاه تراکتورسازی نگاهی مختصر به مشتریان این باشگاه مردمی و پرطرفدار فوتبال کشورمان انداخته‌ایم.

گروه ورزشی آناج: همانطور که عباس الیاسی و دیگر مسئولان باشگاه تراکتورسازی در روزهای پایانی فصل گذشته (لیگ هفدهم) وعده داده بودند، سهام این باشگاه روز شنبه از طریق چاپ آگهی در روزنامه دنیای اقتصاد برای فروش به مزایده گذاشته شد.

طبق این آگهی که شرایط واگذاری باشگاه نیز در آن اعلام نشده است، متقاضیان برای شرکت در مزایده به مدت یک هفته فرصت دارند و امروز دوشنبه به مورخه 24 اردیبهشت ماه در روز سوم از موعد تعیین شده قرار داریم.

به همین بهانه نگاهی مختصر به مشتریان موجود و احتمالی باشگاه تراکتورسازی انداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

زنوزی، محتمل‌ترین گزینه با دست برتر

محمدرضا زنوزی مطلق، مالک متمول باشگاه‌های گسترش فولاد و ماشین‌سازی نخستین مشتری تراکتورسازی بود که در همان روز اول با ارسال مدارکش به این باشگاه، به صورت رسمی حضورش را در مزایده اعلام کرد.

زنوزی که یکی از 10 سرمایه‌دار بزرگ کشور است، دست برتر را نسبت به رقبای خود خواهد داشت چراکه پیشینه وی در زمینه تیمداری امتیاز بزرگی برای او محسوب می‌شود و احتمال پیروزی‌اش را افزایش می‌دهد.

او در این چند سال خدماتی هم به تیم تراکتورسازی ارائه کرده است که از آن جمله می‌توان به در اختیار گذاشتن هواپیمای اختصاصی اشاره کرد و درمجموع از اقبال عمومی برخوردار است.

متقاضی ناشناس خارجی! 

اما در مورد دومین متقاضی روز گذشته خبر عجیبی منتشر شد و یکی از اعضای شورای شهر تبریز در جلسه این شورا مدعی حضور یک فرد شمالی در بین متقاضیان خرید امتیاز باشگاه تراکتورسازی شده و نسبت به این موضوع به شدت ابراز نگرانی کرد.

پیگیری‌های خبرنگار آناج برای شناسایی این فرد هنوز به نتیجه نرسیده اما آنچه مسلم است واگذاری باشگاه تراکتورسازی به چنین فردی در خارج از استان می‌تواند سرنوشتی بسیار تلخ داشته باشد و باعث جدایی این تیم از خطه آذربایجان شود!

شهرداری با سیاست دوگانه و تجربه شکست

در حال حاضر گمانه‌زنی‌ها پیرامون شرکت شهرداری تبریز نیز بیشتر از قبل به گوش می‌رسد و برخلاف روزهای قبل که عده‌ای از شورائیان تبریز آن را تکذیب کرده بودند، یکی از اعضا برای این امر چراغ سبز نشان داده است.

در خصوص شهرداری یا همان سازمان ورزش دو انتقاد بزرگ برای ورودش به رقابت در خرید سهام تراکتور وجود دارد که مهمترین آنها سیاست دوگانه در مقوله ورزش قهرمانی و همگانی است و برخلاف تصمیمات شورای عالی این سازمان مبنی بر انحلال بسیاری از تیم‌ها می‌باشد.

از سویی، با اعلام مدیرعامل سازمان ورزش، این سازمان در شرایطی قصد خرید امتیاز باشگاه تراکتورسازی را دارد که بسیاری از تیم‌های خود را با هدف توسعه ورزش همگانی منحل کرده است و حتی تیم فوتبالش نیز یا واگذار خواهد شد یا با کمترین بودجه به حیاتش ادامه خواهد داد. دومین انتقاد هم به تجربه سازمان ورزش در زمینه تیمداری برمی‌گردد جایی که همین سال گذشته در ریشه‌دارترین تیم فوتبال تبریز یعنی ماشین‌سازی به شکست منجر شد.

قهرمان بلاتکلیفی و مالک بالقوه!

از مس سونگون و ناصر شفق نیز به عنوان دیگر مدعیان تملک باشگاه تراکتورسازی یاد می‌شود و این درحالی است که مسی‌ها خود در حال حاضر از نظر مدیریتی در بلاتکلیفی محض به سر می‌برند و هنوز وضعیت تیم فوتسال این باشگاه که قهرمان لیگ برتر شده و نماینده ایران در جام باشگاه‌ها خواهد بود، مشخص نیست. 

همچنین باتوجه به اینکه ناصر شفق، مدیرعامل و مالک سابق این باشگاه از مدت‌ها پیش با اسناد و مدارکی مدعی مالکیت تراکتور بوده و همچنان برای این ادعای خود اصرار می‌ورزد، قطع یقین با چنین شرایطی نمی‌تواند در مزایده شرکت کند و باید او را هم از گزینه‌های احتمالی کنار گذاشت!

با این تفاسیر، باید دید در روزهای آینده چه نفرات و ارگان‌هایی به لیست متقاضیان اضافه و سرانجام این مزایده چه خواهد شد و تیم پرطرفدار فوتبال آذربایجان که لحظات بسیار کابوس‌وار و پرحاشیه‌ای را در لیگ هفدهم سپری کرد، با چه مالکیتی کار خود را برای فصل جدید استارت خواهد زد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مطالب مرتبط
تلاش خودرو
مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •