مدرسه میثاق
موسسه کوثر
قاصدک
پیشنهاد بلندمدت برای تمدید قرارداد با اقبال هواداران/ ساغلام در تراکتورسازی ماندنی می‌شود؟
  • 1397/02/04 08:41
  • 100368
آناج گزارش می‌دهد؛

پیشنهاد بلندمدت برای تمدید قرارداد با اقبال هواداران/ ساغلام در تراکتورسازی ماندنی می‌شود؟

ارطغرل ساغلام درحالی از پیشنهاد بلندمدت باشگاه تراکتورسازی برای تمدید قراردادش خبر می‌دهد که اظهاراتش پس از بازی با صنعت نفت رنگ و بوی خداحافظی می‌داد.

به گزارش آناج، ارطغرل ساغلام، سرمربی ترکیه‌ای تیم تراکتورسازی علیرغم اینکه نتوانسته است انتظارات را برآورده سازد و از زمان برعهده گرفتن سکان هدایت سرخ‌پوشان در 15 بازی مختلف لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تنها 2 پیروزی بدست آورده است، اما با توجه به بازی‌های چشم‌نوازی که تیمش ارائه می‌دهد، همچنان مقبول اکثریت هواداران است و بسیاری از پرشورها خواستار تمدید قرارداد وی هستند.

در این بین، برخی از هواداران نیز منتقد ادامه حضور این مربی ترک‌تبار هستند و آنها جذب دو بازیکن خارجی بی‌کیفیت و تغییرات ناگهانی او در چینش تیم که سورپرایزهایش نتیجه معکوس داده و منجر به ناکامی شد را دلایل خود برای پایان همکاری با این مربی عنوان می‌کنند. این قشر از هواداران همچنین قرارداد نجومی ساغلام را نیز مورد نقد قرار داده و هدر رفت هزینه‌ها در صورت تمدید را هشدار می‌دهند.

اما تمام این موافقت‌ها و مخالفت‌ها درحالی است که ساغلام اولین دوره حضورش در فوتبال ایران را تجربه می‌کند و اگر او را با برانکو ایوانکوویچ مقایسه کنیم، نتایجش تقریبا مشابه بوده است، با این تفاوت بزرگ که سرمربی کروات پرسپولیس با شناخت از فوتبال ایران عهده‌دار مسئولیت فنی تیم پایتخت‌شین شد که با وجود این، در همان مقطع ابتدایی - اواخر لیگ چهاردهم - نتوانست نتایج خوبی بگیرد و درواقع موفقیت برانکو نتیجه اعتماد مدیران باشگاه است.



 

این درحالی است که در قیاس عملکرد ساغلام با وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال که او نیز به مثابه همتایش در تراکتورسازی برای نخستین بار در فوتبال ایران مشغول به کار شده است، در نتایج به صورت کاملا عکس بوده که مهمترین دلیل این موضوع تجربه بالای شفر و نیز ابزاری است که مربی آلمانی در اختیار دارد؛ البته خرید فوق‌العاده مهاجم خارجی در نیم‌فصل وجه تمایز بزرگ این دو مربی خارجی فوتبال کشور است که منتقدان ساغلام نیز بر آن تاکید دارند.

با این تفاسیر، تصمیم خود ساغلام نیز برای ادامه همکاری مهم است که او در آخرین اظهارنظرش پس از بازی روز گذشته در صفحه اینستاگرامش اعلام داشت: «در ارتباط با پیشنهاد همکاری بلندمدت از سوی هیأت مدیره قدیم و جدید و نیز عشق و محبتی که هواداران در هر فرصتی نسبت به ما ابراز داشته‌اند، احساس غرور و افتخار می‌کنم. در خصوص برنامه‌ام برای فصل آینده هم باید بگویم پس از مشورت با کادرم، نتیجه نهایی را اعلام خواهم کرد.»

حال در این شرایط که ساغلام از پیشنهاد بلندمدت باشگاه برای تمدید قرارداد خبر می‌دهد و از طرفی صحبت‌هایش در نشست خبری رنگ و بوی خداحافظی می‌داد، بایستی منتظر ماند و دید پس از پایان لیگ چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و آیا این مربی ترکیه‌ای ابقاء شده و به کارش در تراکتورسازی ادامه می‌دهد یا با وضعیت اسف‌بار کنونی که سرخ‌پوشان روی نوار نبردن گام برمی‌دارند و پرشورها در حسرت پیروزی به سر می‌برند، به آخر خط رسیده است؟
 

کلید واژه ها:
تبلیغ داخلی آناج
مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
  • نیما
    پاسخ ۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۱۸:۲۶
    ساغلام کدامین تاکتیک کدامین تفکر مینویسم منتظر میمانم اگر قرارداد تنظیم شود منتظر سقوط تیم تراکتور میمانیم ازربایجان بیدار باش
    0 + 26 -
  • نیما
    پاسخ ۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۱۸:۲۹
    بنویس اناج قیاس ساغلام وبرانکو در یک سبد خیانت است به ملت رقم قرارداد این دو قابل مقایسه نیست برانکو با چه قراردادی شروع کرد ساغلام با چه رقمی تاکتیک صفر تفکر صفر
    12 + 38 -
  • نقی زاد
    پاسخ ۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۱۰:۰۸
    این ساغلام پرو که با بی ادبی تمام گفته بروید خوشحال باشید که تیم تان به دسته یک سقوط نکرده!!!!!! انگار که ماندن تیم در لیگ نتیجه مدیریت درخشان جناب ساغلام بوده!!! فقط یک مربی درست و حسابی حالا ایرانی یا خارجی بودنش بسته سرمایه جیب تراکتور دارد
    0 + 23 -
  • آذربایجان و پیرامون-در انتظار بهار
    پاسخ ۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۱۰:۳۲
    سلام-شفر و برانکو وقتی به تیم پیروزی (پرسپولیس نام ضد انقلابی) و استقلال تشریف آوردن که این دو تا تیم بهترین بازیکنان مناطق را جذب کرده بودند اما توانائی بازیکنان موجود تراکتور از حد برخی تیمهای دسته اولی هم پائین بود لذا این مقایسه عادلانه نیست به نظر من همین دین محمدی مربی کنونی شهرداری تبریز برای مربیگری در تراکتور سازی رابیاورند یا اگر پول زیاد دارند دائی رابیاورند و الا ساغلام بماند و دین محمدی یا خطیبی کمکش باشد
    14 + 2 -
  • ایرج
    پاسخ ۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۱۰:۴۲
    بازم فشار هوادار بازم اشتباه.ساغلام مربی بسیار خوبی است ولی دیگر جواب نخواهد داد وتیم به یک شوک نیاز دارد
    1 + 16 -
  • علی
    پاسخ ۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۱۲:۳۷
    آناج برای این مربی خوب حاشیه نساز، چرا از حضور یک ترکیه ای در تراختور اینقدر ناراحتی؟ ساغلام بهترین گزینه برای تراختور هست و ان شا اله در تراختور خواهد موند. بهترین بازی رو با بی کیفیت ترین بازیکنها داره ارائه میده، این یعنی ساغلام یک سر و گردن از بقیه بالاتره. آناج سرت به کار خودت باشه، برای تیم ما حاشیه نساز.
    15 + 2 -
  • تراکتوری
    پاسخ ۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۱۳:۰۹
    ابتدا باید بازیکنای لنگ رو به تراکتور بدی ببینی تراکتور چطوری با ساغلام نتیجه میگیره ،المیدا ،نادری ،مهدی زاده ،طاهران ،حاتمی ،محمدرضاآزادی ،ابراهیمی نمیتونن واسه تراکتور بازی کنن .
    12 + 0 -
  • TT
    پاسخ ۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۱۴:۵۲
    برانکو ، علی رغم اینکه با فوتبال ایران کاملا آشنا بود ، دو فصل قبل رده شانزدهم را تجربه کرد و به تدریج بالا آمد ، چرا؟
    تمام ابزار ها و ساز و کار لازم ، مادی و معنوی، حمایت های افراد حقیقی و حقوقی ، ارگان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی ، فدراسیون نشین ها، دپارتمان داوری ، رسانه ملی ، گردهمایی ها ، کنفرانس ها ، حتی میزگردها ، رادیو ، تلویزیون ، روزنامه ها ، شبکه های اجتماعی ، برنامه طنز ، برنامه کودک ، خندوانه و ... حامی تمام قد تیم برانکو بودند و حمایت کردند.
    اما در تبریز یا آزربایجان چه می گذرد؟
    افرادی خود فروخته که شیفته دو تیم پیروزی و استقلال هستند و تیم دومشان تراکتور است ، اینان خطرناک ترین افراد برای تراکتور هستند ، و همیشه ساز مخالف اند و آب در آسیاب دشمنان می ریزند.
    قلم های آزربایجان ، بعضی خدعه ها و نیرنگ ها را خنثی و بعضی دانسته یا ندانسته احیا می کنند.
    ساغلام به گفته کاویان پور اگر ساز و کار مناسب در اختیار داشته باشد ، تیم را قهرمان می کند، هواداران بازی های چشم نواز تیم را در آسیا به یاد دارند. برای فصل بعد بهترین گزینه ساغلام است. مربیان داخلی یکی بدتر از دیگری ، که اگر خوب بودند دو تیم بیت المال خور دنبال مربی خارجی نبودند.
    21 + 1 -
  • وحید
    پاسخ ۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۱۰:۲۶
    با این تفاسیر و اخبار و کارشناسی های مهندسی شده از طرف سایتهایی مانند آناج - ورزش سه - خبر ورزشی و امثالهم که همگی از آخور کمالوند تناول می فرمایند، در صورت ماندن ساغلام ، این سایتها و خبرگزاری ها با افراد زبده چوب لای چرخ های تراکتور ساغلام خواهند گذاشت...چون امسال کمالوند هم گل محمدی را کله پا کرد و هم می خواست با بازیکنان عقدی خود مانند ابراهیمی - حاتمی - ایران پوریان و غیره ساغلام را بدنام کند تا خودش دوباره سکان هدایت تراکتور را به دست بگیرد... و مکرو مکرالله....
    2 + 0 -
نظر شما
  • 9
  • 0
  • 0
  •  
  • آناج نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
  •