• 4:40 بعد از ظهر

  • 1399-10-03

  • کد خبر: 2564

سلطانی

مدیرکل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با آناج پاسخ می‌دهد؛

عوارض آزادراه تبریز-سهند؛ چرا و چگونه؟

سلطانی میگوید: نرخ تعیین شده برای عوارض اتوبان تبریز سهند بسیار پایین و همراه با تخفیفات ویژه است.

آناج-گروه فرهنگ و جامعه؛ همزمان با افتتاح اتوبان تبریز-سهند، موضوع اخذ عوارض مورد انتقاد بسیاری از ترددکنندگان و اهالی سهند قرار گرفت.

تعداد زیادی از مخاطبان آناج با ارسال پیام‌ به تحریریه، خواستار پیگیری موضوع شدند. خبرنگار آناج در گفت‌وگوی تلفنی با ابوالقاسم سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در خصوص اخذ عوارض از این اتوبان پیگیر خواسته مخاطبان شد.

سلطانی با بیان اینکه هر وسیله‌ای در دنیا ارزش خود را دارد و اگر به بهای کمتر معامله شود، ارزش خود را از دست خواهد داد، اظهار داشت: اتوبان تبریز-سهند از جمله موضوعات ارزشمندی است که باید ارزش آن لحاظ شود. اخذ عوارض در همه آزادراه‌های کشور که به دست بخش خصوصی ساخته میشود، موضوعی طبیعی بوده و استمرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان این وعده را داد که قیمت گذاری عوارض به تصویب رسیده و قیمت آن بسیار پایین تر از مبالغی است که گفته میشود. او همچنین از اعمال تخفیفات قابل توجه برای خودروهایی سخن گفت که در این مسیر بیشترین تردد را دارند.

سلطانی گفت: خودروهایی که در طول یک ماه، بیش از 40 سفر را در آزادراه انجام دهند، شناسایی و کارت تخفیف 30 درصدی دریافت خواهند کرد، علاوه بر آن، خودروهای حمل و نقل عمومی‌که در این مسیر تردد دارند، شامل تخفیف 50 درصدی خواهند شد.

ایمنی آزادراه تبریز-سهند سلطانی به آن پرداخت. او معتقد است آزادراه، کنترل‌های کیفی و مصوبات کمیته فنی را اخذ کرده و ایمنی آن مطلوب است. او درباره اینکه گفته میشود، آزادراه شیب‌های عجیب و غریبی دارد، تاکید دارد: طبق آنچه پیگیر شده‌ام حداکثر شیب موجود در آزادراه 6 درصد است و این شیب برای آزادراه کوهستانی مطلوب است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در توصیه‌ای به رانندگان از آنها میخواهد تا در مواقع مه گرفتگی یا بارندگی، سرعت ایمنی را رعایت کنند و میگوید: اینکه گفته شود آزادراه ایمنی ندارد، حرف درستی نیست.

قانونی بودن اخذ عوارض دیگر سوال خبرنگار آناج از مدیرکل راه و شهرسازی استان بود. سلطانی میگوید: اخذ عوارض با توجه به نوع سرمایه‌گذاریِ بخش خصوصی، مصوب شده و تا زمانی که اصل پول و سرمایه و سود مورد توافق در قرارداد، برای بخش خصوصی تامین نشود، اخذ عوارض ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه ها:

    آزادراه های تهران 2500 تومان تا 3000هزار تومان عوارض دارند آن هم با با چندبرابر کیلومتر تبریز-سهند بالطبع باید مبلغ آزادراه تبریز-سهند کمتر از این مبلغ باشد. ضمنا در کل کشور آزادراهی بیشتر از 3000هزار تومان نداریم.

    سلام باتشکر از تمام تلاش‌های مسئولین و دست‌اندرکاران پروژه
    یکی از تعاریف آزادراه تامین شرایط برای رانندگی با سرعت ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت می‌باشد که در این مسیر تحقق نیافته است و سرعت محدود به مقادیر کمتر شده است. پس نام این مسیر طبق تعاریف استاندارد آزادراه نمی‌باشد. باتشکر

    آقای سلطانی تا الان کجا بودی که یهو تپیدات شده
    تو داری خودت اعتراف میکنی که شنیدی جاده شیب نداره
    شمایی که تا الان آزادراه رو ندیدی چطور داری درباره اخذ عوارض اظهار نظر میکنی
    مگه سهند-تبریز چقدر فاصله دارن که عوارض گرفته بشه
    مگه اتوبان تهران تبریز هستش

    سلام منتخبی هستم
    در مورد آزادراه که سرعت «۱۲۰ » کیلومتر برساعت صحیح است نه ۱۲۹،
    باتشکر، لطفا در نظر قبلی اصلاح گردد.

    بابا جان خودتون ناراحت نکنین چند ساله که خر تو خر شده گرونی بیداد میکنه و هیشکی هم پاسخگو نیست اینا هم میگن مردم……..

    آخه مگرشمابه این جاده میگین آزادراه مگرچهاربانده است دوما وظیفه دولت راه زدن است چراازجیب مردم مستضعف مایه میگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *